توسط: تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ 3 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]جانمایی مبلمان اداری چقدر مهم است؟ آیا تا به حال متوجه شده‌اید که در بخش‌های خاصی از خانه یا محل کار خود بهره وری بیشتری دارید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. جایی که میز شما قرار دارد می‌تواند بهره وری را افزایش دهد و برای شما و میزان انگیزه کارمندانتان تفاوت ایجاد کند. ارتباط مستقیمی بین محیطی که در آن کار می‌کنیم و میزان بهره وری ما وجود دارد. این بدان معناست که انتخاب‌هایی که یک صاحب کسب‌وکار در مورد فضای اداری انجام می‌دهد تأثیر زیادی بر خروجی تیم آن‌ها خواهد داشت. پس می‌توان نتیجه گرفت مبلمان اداری می‌تواند بهره وری را افزایش دهد.

جانمایی مبلمان اداری
جانمایی مبلمان اداری

جانمایی مبلمان اداری و میزهای اداری و افزایش بهره وری

وقتی نوبت به راه اندازی و دکوراسیون یک فضای اداری برای افزایش بازدهی و کسب موفقیت می‌شود، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها این گونه نام برد:

  • نوع مبلمان اداری از نظر سبک و جنس مواد اولیه
  • میزهای نشسته یا ایستاده اداری
  • نیروی کار از راه دور یا در محل
  • ایجاد اتاق کنفرانس
  • میزهای کارگروهی

موارد گفته شده شاید به گونه‌ای باشد که قبلاً به آن فکر نکرده باشید، اما جانمایی مبلمان اداری به اندازه یافتن مبلمان اداری مناسب برای فضای اداری شما مهم است. همه ما می‌دانیم که عکس العمل‌های ما بسیار زیاد از محیط پیرامون ما نشات می‌گیرد و وقتی صحبت از مبلمان اداری می‌شود فرقی نمی‌کند دفتر شما در کجا واقع باشد زیرا مهم حسی است که در فضا وجود دارد. این حس بسیار زیاد از دکوراسیون و جانمایی درست مبلمان اداری منتج می‌شود. قطعا فضای اداری کم نور، به هم ریخته و پر هرج و مرج نتایج منفی ایجاد می‌کند. برای مثال در همین بحث می‌بایست ذکر کنیم مطالعات نشان داده‌اند که نزدیک بودن به پنجره ممکن است یکی از بهترین ویژگی‌ها در یک دفتر کار باشد.

عوامل مهم در افزایش بهره وری کارمندان

این امکان وجود دارد که شما عوامل دیگری را برای افزایش بهره وری در نظر گرفته باشید مانند ایجاد باشگاه ورزشی، اتاق بازی، میزهای گروهی برای افزایش صمیمیت و … . اما یکی از ساده‌ترین کارهایی را که می‌توانید برای تقویت فضای اداری دفتر و نیروی کار خود انجام دهید این است که میز کاری آن‌ها را در جایی قرار دهید که نور کافی و طبیعی به آن‌ها برسد. این یکی از اصول جانمایی مبلمان اداری در محل کار است.

مطالعات علمی

نظرسنجی جالبی که توسط Future Workplace به نام «تجربه کارمند» انجام و منتشر شده است، نشان می‌دهد که دسترسی به نور طبیعی و منظره‌های بیرون از ویژگی‌های شماره یک محیط کار است، امکانات دیگر مانند کافه تریا، مراکز تناسب اندام، و… برای کارمندان می‌توان در اولویت دوم باشد.
این مطالعه همچنین نشان داده است که فقدان نور طبیعی و نماهای بیرونی به تجربه کاری کارمندان آسیب می‌رساند. بیش از یک سوم کارمندان احساس می‌کنند که نور طبیعی کافی در فضای کاری خود دریافت نمی‌کنند. ۴۷ درصد از کارمندان فکر می‌کنند که از نبود نور طبیعی یا پنجره‌ای در دفتر خود احساس خستگی یا خستگی زیادی می‌کنند و ۴۳ درصد نیز به دلیل کمبود نور احساس ناراحتی می‌کنند (Harvard Business Review).
در مطالعه دیگری، نقش نور روز و محل کار، که توسط دکتر آلن هج از دانشگاه کرنل بررسی شده نشان داده است، کارمندان نشسته در کنار پنجره، که نور طبیعی را در محل کاری خود دارند، کاهش ۸۴ درصدی علائم خستگی چشم، سردرد و تاری دید را به مدیران خود گزارش کردند. تمام علائم مرتبط با سندرم بینایی کامپیوتر (معروف به فشار چشم دیجیتال) ناشی از استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش است. این مطالعه همچنین نشان داد که کارمندان افزایش ۲ درصدی بهره وری و کاهش ۱۰ درصدی در خواب آلودگی زمانی که نور کافی در محل کار داشته باشند را دارند. تحقیقات مثال زده شده نشان داده است که جانمایی مبلمان اداری می‌تواند به بهبود اوضاع کاری کارمندان کمک کند.

 نور کافی و جانمایی مبلمان اداری درست

بدون هیچ شکی می‌توان گفت که جانمایی مبلمان اداری و میز اداری شما اگر درست باشد می‌تواند بهره وری را افزایش دهد. اکنون می‌دانیم که داشتن نور طبیعی کلیدی است، اما همه دفاتر با در نظر گرفتن پنجره‌ها و نور طبیعی طراحی نشده اند. ممکن است فضای اداری شما محدود باشد. اما راه حل‌ها و روش‌هایی وجود دارد گه می‌توانید برای کمک به افزایش روشنایی فضای باز در فضای خود انجام دهید. که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

راه‌های افزایش نور

• موانع جلوی پنجره را بردارید. این شامل حذف گیاهان، پرده‌ها، فایل‌ها و در واقع هر چیزی است که مانع ورود نور می‌شود.
• صندلی‌ها را مرتب کنید. اطمینان حاصل کنید که کارمندان تا حد ممکن نور طبیعی دریافت می‌کنند. مکان‌های میز را مجدداً پیکربندی کنید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید افراد زیادی را در مقابل و نزدیک پنجره‌ها قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش کامپیوتر مسدود کننده نور طبیعی نباشد.
• اگر امکان دارید برای فضای اداری و دیوارهای ساختمان خود پنجره‌های جدید ایجاد کنید. اگر نمی‌توانید پنجره اضافه کنید و فضای شما فاقد نور طبیعی است، کارمندان را تشویق کنید که در خارج از منزل کار کنند یا در طول روز پیاده‌روی کنند.
• جایی که میز شما قرار دارد می‌تواند بهره وری را افزایش دهد و نور طبیعی شاید مهمترین عامل باشد. هنگام طراحی، انتخاب و جانمایی مبلمان اداری برای فضای خود، باید این را در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

شما مجبور نیستید به تنهایی این کار را انجام دهید، با تیم متخصصان ما، در هر مرحله از راه، توصیه‌هایی را که به آن نیاز دارید خواهید داشت. طراحان ما می‌توانند به شما در انتخاب و جانمایی مبلمان اداری مناسب برای نیازهای اداری خود کمک کنند. از نگاهی به فضای کاری و چیدمان فعلی شما، می‌توانیم یک طرح و طرح ایجاد کنیم تا به شما کمک کنیم ظاهر دقیقی را که می‌خواهید پیدا کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. بازتاب: مبلمان اداری ارگونومیک تقویت کننده سلامت کارکنان | مبلمان اداری بینو

دیدگاهتان را بنویسید