توسط: تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

در این مقاله به دنبال پاسخ این سوال هستیم که پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟ بازوی مانیتور یا پایه‌ی مانیتور، از آنجا که قابلیت تنظیم دارد، این امکان را فراهم می‌نماید که ارتفاع و زاوی مانیتور یا نمایش‌گر کامپیوتر خود را به آسانی تنظیم کنید. بازوی مانیتور می‌تواند به راحتی به میز اداری یا به دیوار شرکت متصل شود. انواع مختلفی از بازوهای مانیتور وجود دارد که هر یک بسته به نیاز، کاربرد متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در این مورد ارائه دهیم تا بازوی مانیتور متناسب با مانیتور و نوع کار خود را انتخاب نمایید.

 

بازوی مانیتور چیست؟

پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟

بازوی مانیتور که به نام‌های پایه مانیتور، براکت مانیتور یا پایه نگهدارنده مانیتور نیز شناخته می‌شود یک بازوی پشتیبان و حمایت کننده است. از این پایه در جهت نگه‌داری مانیتور یارانه، لپ تاپ نوت بوک و یا صفحه نمایشگر استفاده می‌شود. این بازو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه دید، امکان حرکت مانیتور را در جهت دلخواه و متناسب با نور در زمان‌های متفاوت فراهم می‌نماید. هم‌چنین به این طریق می‌توانید ارتفاع دیدتان را بر صفحه مانیتور یا هر صفحه نمایشگر مورد استفاده‌ای تنظیم نمایید. این بازو قابلیت اتصال روی انواع میز تحریر یا میزهای کارمندی و دیوار را دارد.

دلیل استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟

در پاسخ به این سوال باید به این فکر کنیم که کاربرد پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟ این وسیله با قابلیت ارگونومیکی که برای صفحه نمایشگر ایجاد می‌نماید، امکانات زیادی را فراهم می‌نماید. این وسیله در جهت ایجاد سلامتی و بهبود شرایط فیزیکی کاربر امکان تنظیم ارتفاع، عمق و زاویه مناسب را فراهم می‌نماید. به این شیوه مشکلات ناشی از خم شدن، قوز کردن و قرار گرفتن در وضعیت بدنی نامناسب را کم می‎‌کند. در نهایت باعث سلامت چشم، شانه، دست، ستون مهره‌ها، سر و بسیاری از اندام‌های بدن می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت بازوی مانیتور می‌تواند منجر به افزایش بهره وری، افزایش نرخ سلامت، بهبود اوضاع کاری و جلوگیری از خستگی کارمندان می‌شود. اما در یک اداره یا شرکت دلیل استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟ آیا این تجهیز می‌تواند کیفیت مبلمان اداری را بهبود ببخشد؟

ارگونومیک بودن پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟

مانیتور قابل تنظیم، از نظر ارگونومیک هم کاربردهای زیادی دارد برای مثال به کاربر این امکان را می‌دهد تا صفحه نمایش خود را به راحتی در ارتفاع، عمق و زاویۀ مناسب قرار دهد. این ویژگی کمک می کند تا هنگام دیدن صفحه نمایش، فشار مضاعفی به بدن (گردن، شانه‌ها، دست‌ها و … )وارد نشود. این فشار مضاعف می‌تواند در طول زمان به بدن آسیب برساند و قسمت‌های مختلفی از جمله گردن، شانه، پشت، چشم و سایر نقاط بدن را درگیر سازد. در مورد بازوی ارگونومیک می‌توانید مقاله “بازوی مانیتور ارگونومیک” را بخوانید.

بازوی مانیتور جهت بالا بردن راندمان کاری

بازوهای مانیتور هم‌چنین از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کنند؛ زیرا افراد دیگر مجبور نیستند، زمان زیادی را صرف تنظیم فضای کاری خود کنند تا صفحه نمایش را بهتر ببینند. همین مساله موجب افزایش تمرکز کارکنان و در نتیجه انجام بهتر امور و در نهایت افزایش بهره‌وری می‌شود.

تنظیم پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟

در پاسخ به سوال: دلیل استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور چیست؟ باید گفت که یکی از دلایل استفاده از این نوع پایه آن است که؛ اگر بیش از یک نفر از همان فضای کاری استفاده می‌کند، مانیتورهای نظارت اجازه می‌دهند تا تنظیمات آسان بین هر کاربر کامپیوتر بدون ایجاد مانع و حرکتی اضافی انجام شود. بازوی مانیتور فضای میزها را آزاد می‌کنند، در نتیجه افراد از محیط کاری خود بیشترین استفاده را خواهند برد.

انواع پایه نگهدارنده مانیتور چیست؟

پایه نگهدارنده مانتور دارای انواع گوناگونی هستند. پیش از خرید این وسیله بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا نوع مناسب نیاز خود را فراهم نمایید. به‌طور کلی پایه‌های مانیتور را باید به دو دسته بزرگ تقسیم کرد. مدل اول به‌صورت میزی کوچک است که بر روی میز کاری قرار می‌گیرد و خود ارتفاعی ثابت دارد و اما قابلیت تنظیم ارتفاع صفحه نمایشگر را فراهم می‌نماید. در نوع دوم از مفصل‌های متصل به هم که قابلیت نصب بر روی میز یا دیوار را دارد استفاده می‌شود. این نوع پایه امکان تغییر زاویه و تنظیم ارتفاع در هر جهتی را فراهم می‌نماید. در زیر تعدادی از انواع پایه مانیتور را معرفی می‌کنیم:

پایه نگهدارنده مانیتور فنری

این نوع پایه با اتصال به میز کارتان مانیتور رایانه را در ارتفاع مناسب ثابت نگه می‌دارد. تنظیم این نوع بازو بسیار آسان است و بنابر فیزیک بدنی کاربر و نوع نیاز او قابلیت تنظیم را دارد. به همین دلیل برای افراد متفاوت و نیازهای کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایه نگهدارنده Pos

این نوع پایه مانند پایه‌های فنری به فضای میز کار متصل می‌شود. امکان تنظیم ارتفاع در این نوع پایه وجود دارد. این مدل دارای چندین بازوی متصل، جهت تنظیم صفحه نمایشگر، در همه جهات است.

پایه‌های مانیتور دیواری

این نوع پایه قابلیت اتصال بر روی دیوار را دارد. بازوهای این نوع پایه دیواری بسیار بلند هستند و در همه جهات قابلیت حرکت دارند.

پایه نگهدارنده مانیتور ریلی

این نوع پایه برای نصب همزمان چندین نوع پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این روش کنترل بر روی چندین صفحه نمایشگر به‌صورت بهینه و بدون اشغال فضای اضافی امکان‌پذیر می‌شود.

پایه نگه‎دارنده لپ تاپ

‌این پایه‌ها امکان ایجاد فضایی ارگونومیک را برای کاربر فراهم می‌کند. این پایه ها کمکتان می‌کند تا لپ تاپتان را در مکانی صحیح به گونه‌ای تنظیم نمایید که کمترین فشار بر عضلات شانه، گردن و پشتتان وارد شود.

سفارش بازوی مانیتور

اگر به بازوی مانیتور نیاز دارید و یا می‌خواهید مبلمان اداری جدید برای کسب و کار خود خریداری کنید، می توانید با ما تماس بگیرید. هم‌چنین جهت بررسی، مشاهده مشخصات و خرید مبلمان اداری بینو می‌توانید با ما در تماس باشید. مشاوره های رایگان از سوی تیم فنی و بازاریابی ما می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی مناسب و درخور را در سازمان خود داشته باشید.

قیمت بازوی مانیتور

قیمت بازوی مانیتور با توجه به نوع آن تعیین می‌شود. دلیل قیمت گذاری متفاوت پایه نگهدارنده مانیتور چیست ؟ پایه‎های مدل بازویی قیمت مناسبی دارند زیرا متریال کمتری در آن‌ها استفاده شده است. پایه‌های ثابت با توجه به متریال و طراحی خاص خود قیمت‌گذاری می‌شوند و قیمت بالاتری دارند. قیمت پایه نگهدارنده مانیتور با توجه به کیفیت و کارایی آن در شرکت تولید مبلمان اداری بینو بسیار مناسب خواهد بود. جهت دریافت قیمت بازوی مانیتور می‌توانید با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید.

کلام آخر

این مقاله به معرفی پایه مانیتور اختصاص دارد. در این مقاله پاسخ مناسبی برای سوال پایه نگهدارنده مانیتور چیست ، ارائه شد.در این مقاله لزوم استفاده از این نوع پایه شرح داده شده است. این محصول با قابلیت تنظیم ارتفاع و حرکت به زاویه دلخواه شرایط کاری را بهبود می‌بخشد و از فشار کاری که ممکن است بر اعضای بدن وارد شود، می‌کاهد. در این مقاله انواع این محصول معرفی شدند و شرایط را برای انتخاب این وسیله متناسب با نیاز کاربر فراهم می‌نماید. جهت آشنایی با انواع پایه در بینو می‌توانید از صفحه اینترنتی ما دیدن فرمایید. بینو در زمینه تولید مبلمان اداری دارای سابقه طولانی است. برای دریافت قیمت یا سفارش محصولات بینو با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید