توسط: تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

انواع متفاوت پارتیشن فضای اداری

 

اخیراً استفاده از پارتیشن در محیط‌ های اداری و تجاری و طراحی آن در واحدهای صنعتی، به شدت محبوبیت پیدا کرده است. شاید دو دلیل مشهود این محبوبیت آن باشد که:

نخست اینکه، پارتیشن، کالایی بسیار کاربردی و قابل استفاده است.

دوم اینکه، پارتیشن در محیط اداری و تجاری، باعث شیک و مدرن شدن فضا و بالا رفتن لِوِل کاری کارکنان می‌شود.
کسب و کارها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و به طور کلی صاحبان مشاغل، به طراحیِ مناسبِ فضای کار خود نیاز دارند. بی‌شک استفاده از پارتیشن، باعث فضاسازی مناسب بین اتاق‌های کار می‌شود که این امر خود به تنهایی بهره‌وری را افزایش داده و در عین حال، بازنمودی از تصویر یک سازمان یا شرکت می‌شود.
پارتیشن انواع و اقسام گوناگونی دارد که هر یک با توجه به کارکردی که دارند، در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلف،  ساخته می‌شوند. به عنوان مثال پارتیشن‌ها می‌توانند شیشه‌ای، موقت یا دائمی، ثابت یا متحرک، دارای ارتفاع کم یا زیاد و یا در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع باشد. در زیر به بخشی از انواع و اقسام پارتیشن اشاره می‌شود:

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای یک گزینۀ محبوب و پر استفاده برای فضای اداری است. شیشه یک ماده بسیار عالی است که به راحتی تمیز می‌شود و به دلیل شفافیت، نور خورشید را از خود عبور داد و روشنایی فضای کار را بهبود می‌بخشد. با انتخاب گزینه‌هایی همچون منحنی، مستقیم، تک و دو جداره، این سیستم پارتیشن‌بندی را به شدت منحصر به فرد کرده است. پارتیشن شیشه‌ای چشم اندازی بدون مانع است که در عین حال، حریم خصوصی را هم حفظ می کند.

 

پارتیشن چوبی

استفاده از پارتیشن چوبی یک راه‌حل عملی برای داشتن یک محیط کاریِ گرم است. ایجاد یک ظرافت خاص و انعطاف‌پذیری از جمله دلایل مهم استفاده از این نوع پارتیشن است.  پارتیشن چوبی برای اتاق پذیرایی، اتاق کنفرانس، دفتر هئیت مدیره و اتاق‌های اجرایی بسیار مناسب است.

پارتیشن آلومینیومی

هرگاه عملکرد و هزینه را با هم در نظر بگیریم، این نوع پارتیشن، بهترین انتخاب است. پارتیشن آلومینیومی، در عین حال ‌که بسیار سریع نصب می‌شود، بسیار مقاوم و با دوام  نیز هست. مهم‌تر از همه آن‌که نقش مهمی در کاهش سر و صدای محیط دارد.  علاوه بر این‌، به راحتی قابل حمل و جابجایی است.

پارتیشن-اداری-۲۰     پارتیشن تک جداره    ۵۰-۱

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید