توسط: تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

اندازه‌ گیری فضای اداری یکی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید مبلمان اداری است. بگذارید با یک مثال از اهمیت اندازه گیری شروع کنیم. اگر فضای اداری خود را نشناسید پس از خرید مبلمان اداری متوجه خواهید شد که مبلمان خریداری شده متناسب با فضای شما نیست. در فضای شما قرار نمی‌گیرد. در نتیجه می‌بایست اقدام به برگشت مبلمان کنید. در خوش بینانه‌ترین حالت هزینه‌ی حمل و نقل را بپردازید. که خود نوعی ضرر مالی است. با این وجود چه گام‌هایی باید برای اندازه گیری فضای اداری برای مبلمان انجام داد؟ با ما همراه باشید تا روش‌های اندازه‌گیری فضای اداری را با هم مرور کنیم.

روش‌های اندازه گیری فضای اداری
روش‌های اندازه گیری فضای اداری

روش‌های اندازه گیری فضای اداری

چه در حال انتقال فضای اداری به یک محیط جدید باشید و چه بخواهید فضای کاری موجود خود را دچار تغییرات دکوراسیون کنید، سفارش مبلمان اداری جدید هم هیجان‌انگیز و هم دلهره‌آور است. به نظر می‌رسد که گزینه‌های بی‌پایانی وجود دارد. به خصوص اگر قصد طراحی مبلمان اداری سفارشی و شخصی‌سازی شده را دارید. در این باره می‌توانید مقاله “ اندازه گیری فضای اداری برای عملکرد مناسب” را مطالعه کنید.

با این حال، قبل از شروع سفارش‌دهی، لازم است اندازه فضای اداری خود را بدانید تا مبلمان جدیدی که قصد خرید آن را دارید در نهایت به طرز ناخوشایندی در فضای کاری شما قرار نگیرد. روش‌های اندازه گیری فضای اداری برای خرید مناسسب مبلمان اداری عبارت است از:

نحوه محاسبه متر مربع اداری

داشتن یک نمای کلی از ابعاد فضای کاری دفتر، طراحی چیدمان جدید را آسان می‌کند. اطمینان حاصل کنید که یک دفترچه یادداشت، ماشین حساب، و یک متر در دسترس دارید. سپس این نکات را برای محاسبه متراژ دفتر خود دنبال کنید.

نکته شماره ۱. ابتدا بهتر است تعداد اتاق‌های اداری خود را چه با پارتیشن اداری و چه بدون آن را بدآنید. شماره‌گذاری اتاق‌ها به شما کمک می‌کند یک صفحه را برای هر اتاق اختصاص دهید. موارد مربوط به هر اتاق را در آن یادداشت کنید تا از خاطرتان نرود.

نکته شماره ۲. اگر اتاق چهار ضلعی است (مثل مستطیل یا مربع)، طول یک دیوار و عرض دیوار مجاور آن را بر حسب متر اندازه بگیرید. سپس دو رقم را ضرب کنید تا متراژ آن اتاق را محاسبه کنید. متراژ مربع برای قیمت‌گذاری و سفارش فرش، بودجه‌بندی هزینه مبلمان اداری به ازای هر متر مربع، تعیین هزینه فضا برای هر کارمند، محاسبه هزینه و درآمد به ازای هر متر مربع فضای اداری اشغال شده و موارد دیگر مهم است.

به موارد گفته شد یک بار دیگر توجه کنید. متراژ و مساحت اتاق‌هایتان می‌تواند بر روی چه هزینه‌های تاثیر بگذارد. پس اندازه‌ گیری فضای اداری خود را فراموش نکنید زیرا در هزینه‌های نهایی ساخت فضای اداری نقش موثری دارد.

نکته شماره ۳. آنچه شما واقعاً برای سفارش صحیح مبلمان اداری باید بدانید، ابعاد کلی یک اتاق و نحوه قرار گرفتن مبلمان در آن فضا است. برای ترسیم دیوارهای خود از کاغذ گراف یا نرم‌افزار استفاده کنید. فراموش نکنید که درها و پنجره‌ها را اضافه کنید. با استفاده از همان مقیاس، نقشه‌های میز، صندلی و میزهای کنفرانس را بدست بیآورید. یادتان باشد شما نمی‌خواهید مبلمان اداری غیر قابل استفاده برای سازمان خود سافارش دهید. پس اندازه گیری فضای اداری خود را جدی بگیرید.

نکته شماره ۳. برای اتاق‌های مثلثی، طول بلندترین دیوار و ارتفاع اتاق را اندازه بگیرید، سپس آن‌ها را ضرب کنید. این رقم را بر دو تقسیم کنید تا متراژ مربع اتاق را محاسبه کنید.

نکته شماره ۴. مطمئن شوید که به وسایل دیواری که نباید توسط مبلمان مسدود شوند، مانند پریزها، ترموستات ها، کپسول‌های آتش نشانی یا ستون‌ها توجه کنید. چند ساتنی متر فضایی را پشت مبلمان کنار دیوار بگذارید تا بتوانید بدون جابجایی اثاثیه سنگین و پر بار به پریزها دسترسی داشته باشید.

نکته شماره ۵. هنگام اندازه گیری ارتفاع، به موانعی مانند کانال ها، آبپاش‌ها یا وسایل روشنایی توجه کنید.

نکته شماره ۶. همیشه راهروها و درها را در اندازه گیری‌های خود بگنجانید. اینها بیشترین علت ترافیک در یک دفتر هستند و همکارانتان برای دسترسی به آن‌ها مجبور نیستید دور میز بچرخند و حریم خصوصی سایرین را بشکنند. همچنین در اندازه گیری فضای اداری برای اتاق کنفرانس در اطراف میزها و میزهای کنفرانس فضای کافی بگذارید تا ویلچر به راحتی از آن عبور کند.

راهنمای ابعاد مبلمان اداری؛ نحوه انتخاب مناسب برای اولین بار

در کنار اندازه‌گیری فضای اداری، باید ابعاد مبلمانی را که می‌خواهید بخرید، بدانید. در حالی که این کار در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما باید آگاهی لازم از فضای اضافی مورد نیاز مبلمان وجود داشته بشد. فضای اضافه به معنای درب‌های کدف کابینت، کشو‌ها و… است.

هنگام محاسبه فضایی که یک قطعه مبلمان اشغال می‌کند، سه معیار وجود دارد: عرض، ارتفاع و عمق.

عرض (W): اندازه گیری مورد از یک طرف به طرف دیگر

ارتفاع: (H): اندازه گیری آیتم از کف (در صورت ایستادن) تا بالای محصول

عمق (D): اندازه گیری آیتم از جلو به عقب

نتیجه گیری

همانطور که قبلا ذکر شد، در صورت وجود درب یا کشو روی مبلمان، باید یک بافر در محاسبات خود اضافه کنید. با اندازه گیری عرض و عمق کشوها و عرض درب کابینت می‌توانید فضای مورد نیاز خود را محاسبه کنید. امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد که چگونه فضای اداری را برای مبلمان جدید اندازه گیری کنید. برای جمع بندی، باید با محاسبه و اندازه گیری فضای اداری خود (از جمله محل قرارگیری وسایل، راهروها و درها) و توجه به ابعاد مبلمان شروع به انتخاب و خرید کنید. با این اطلاعات و طی شدن روند گفته شده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ریزی کنید که هر قطعه کجا به بهترین وجه جا می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید