توسط: تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

کابینت آشپزخانه آن بخشی است که عملکرد و کارکرد آشپزخانه شما را مشخص می‌کند. در واقع داشتن کابینت در آشپزخانه باعث نظم آن است.
انواع کابینت آشپزخانه در بازار آنقدر فراوان است که انتخاب بهترین مدل که با آشپزخانه‌ شما هم هماهنگ باشد، می‌تواند به چالشی بسیار بزرگ تبدیل شود. پس انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین چالش‌های شما خواهد بود.
در این مقاله ما به نکاتی می‌پردازیم که در خرید کابینت آشپزخانه خود به آن‌ها باید توجه کنید.

سبک خود را داشته باشید

سبک‌های متعددی وجود دارد که متناسب با آشپزخانه‌های سنتی یا مدرن هستند. با توجه به فضای موجود خود، می‌توانید بهترین سبک را انتخاب کنید. اگر فضای شما کوچک است، بهتر است سراغ مدلی بروید که حسابی جادار باشند. در این زمینه کلک‌های زیادی پیاده شده؛ مثل: کابینت‌هایی که فضای چرخشی دارند. این مدل‌ها می‌توانند پشت درهای سنتی پنهان شوند. اگر بهترین سبک را خود انتخاب کنید، مسلما زیبایی بیشتری هم خواهید داشت.

دوست دارید جنس آن چه باشد؟

می‌تواند بسیار جنس متنوعی داشته باشد؛ از استیل و ملامین گرفته تا چوب و ترموفیل. هر چند یکی از محبوب‌ترین‌ها هنوز هم چوب خالص است که البته ارزان هم نیست.

بهترین طرح را انتخاب کنید

وقتی نوبت به مدل و رنگ درهای کابینت آشپزخانه می‌رسد، انتخاب‌های موجودتان سر به فلک می‌کشد! بعضی از مشهورترین سبک‌‌های کابینت آشپزخانه عبارت اند از مدرن، سنتی و موقتی. منطقی این است که زمان انتخاب مدل کابینت آشپزخانه خود، نظری هم به حال و هوای کلی خانه خود داشته باشید.
در کابینت آشپزخانه طرح‌های متنوعی دارد و البته چشمگیرترین بخش نیز همین درِ آن است؛ بنابراین انتخاب در مناسب آن، مهمترین بخش تصمیم شماست.
یکی از رایج‌ترین سبک‌ها، سبکِ شیکر است که در رنگ‎‌ها و جنس‌های مختلف ارائه می‌شود. این سبک، انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های سنتی و مدرن است. برای اینکه کابینت آشپزخانه شما ظاهر خیلی زیبایی داشته باشد، پیشنهاد ما استفاده از سبک شیکر سفید است که دستگیره‌های کلاسیک و خیلی زیبایی هم دارند.
کابینت‌های صاف، انتخاب خیلی خوبی برای آشپزخانه‌های مدرن هستند. در یک طراحی زیبا و صاف و صوف هم می‌توانید به انواع بدون دستگیره آن فکر کنید. مدل‌هایی هم هستند که لولاهای آن از بیرون مشخص است.

زیبایی‌ و عملکرد کابینت آشپزخانه را همزمان در نظر داشته باشید

دقت کنید که فاکتورهای انتخاب فقط زیبایی و ظاهر آن نیستند. بلکه بهترین کابینت آشپزخانه شما براساس فضایی که دارید تعیین می‌شود. می‌توانید زیر کانترها کشو به جای قفسه داشته باشید.
به عملکردی بودن خود واقعا فکر کنید. چون بهرحال، مهم است که وسایل خود را کجا نگهداری کنید. آخر از همه هم به این فکر کنید که باید به طور کل به اسباب زندگیتان بیاید.

اصول فنی را رعایت کنید

مهم است که اصول فنی را در انتخاب آن‌ها به کار ببرید. باید دستگیره‌ی درست را انتخاب کنید تا زیبا به نظر برسد. مدل‌های مختلفی برای انتخاب هست. ولی این را بدانید که این انتخاب، می‌تواند در ظاهر کابینت آشپزخانه شما بسیار موثر باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگان لطفا با مشاورین ارشد مبلمان اداری بینو تماس حاصل فرمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید