توسط: تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

هنگام انتخاب و خرید میز اداری، مهمترین نکته این است که میز اداری نیازهای خاص و عمومی شما را برآورده می‌کند. با انتخاب و خرید میز اداری مناسب می‌توانید وظیفه خود را در حد توانایی خود انجام دهید. بهتر است پیش از انتخاب و خرید میز اداری، یک لیست اولویت‌بندی شده از آنچه که برای کار مؤثر و بهره‌وری بالا نیاز دارید، تهیه کنید. این لیست باید شامل نحوۀ کار شما و آنچه برای کار نیاز دارید، باشد. هنگامی که این فاکتورهای مهم را تعیین کردید، ایدۀ بهتری در مورد آنچه که دربارۀ میز اداری جستجو می‌کنید، خواهید داشت. سپس، می‌توانید به بررسی موارد دیگری بپردازید؛ از جمله: فضای دفتری که در دسترس شماست، بودجه‌ای که در اختیار دارید، دکوراسیونی که مد نظر شماست، مؤلفه‌های زیبایی‌شناختی که مورد نظر شماست و در نهایت آنچه که می‌خواهید معرف برند شما باشد.

 

انتخاب و خرید میز اداری مناسب
انتخاب و خرید میز اداری مناسب

راهنمای انتخاب و خرید میز اداری مناسب برای دفاتر

همان‌طوری که می‌دانید دفتر اداری بدون میز معنا نخواهد داشت. میز اداری عضو جدایی ناپذیر دفتر است. میز اداری در صورت مناسب بودن افزایش کارایی را به دنیال دارد. کارمندان احساس راحتی می‌کنند، کمتر در معرض خطرات جسمانی قرار دارند، بهره‌وری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نهایت شرکت یا سازمان از آن منتفع خواهد شد. از این‌رو بررسی نحوۀ انتخاب میز اداری بسیار مهم است. در ادامۀ این نوشتار به بررسی اولویت‌ها در خرید میز اداری خواهیم پرداخت.

فهرستی از اولویت‌های کاری خود را مشخص کنید

نحوۀ کار شما

آیا زمان زیادی را صرف کارهای اداری، تهیۀ و طراحی نقشه‌ها یا تایپ کردن می‌کنید؟ آیا اغلب جلساتی را در دفتر خود برگزار می‌کنید؟ یا به طور مکرر بازدیدکننده دارید؟

نیازهای کاری شما

آیا از چاپگر استفاده می‌کنید؟ بیش از یک مانیتور رایانه استفاده می‌کنید؟ یا به کمد، فایل و کابینت برای نگه‌داری پرونده‌ها یا لوازم نیاز دارید؟ آیا ورودی و خروجی اسناد شما زیاد است؟

انتخاب و خرید میز اداری مناسب
انتخاب و خرید میز اداری مناسب

 

هنگام ارزیابی برای انتخاب و خرید میز اداری، بر موارد زیر تمرکز کنید:

  • نیازهای شخصی و کاری
  • اندازۀ فضای اداری
  • بودجۀ موجود
  • تصویر و زیبایی‌شناسی مورد نظر

نیازمندی و فضای اداری

این سناریوها را در هنگام انتخاب و خرید میز اداری می‌بایست در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این زوایای پنهان در خرید به شما کمک می‌کند. قطعا شما نمی‌خواهید هرچند ماه یک بار میز اداری خود را تغییر دهید. انتخاب و خرید میز اداری، می‌تواند هر چند سال یک بار  صورت پذیرد. بنابراین صرف نهایت تلاش و دقت برای خرید مناسب میز اداری کاری عبث نیست. زیرا در طولانی مدت هم خود شما و هم سازمان از آن بهره‌مند خواهید شد.

  • برای کسانی که به خارج از اداره سفر می‌کنند یا وقت زیادی را خارج از سازمان به طور روزانه سپری می‌کنند، واحدی با دراورهای داخلی، کشوهایی با قابلیت قفل شدن و کابینت‌های پرونده، امنیت و حریم خصوصی بیشتری را ایجاد می‌کند.
  • اگر انجام کارهای اداری کل روز شما را در بر می‌گیرد، یک میز اداری با صفحۀ بزرگ برای شما مفید است. علاوه بر آن، یک میز L-Shape یا U شکل فضای اضافی و مستقلی را برای انجام بهتر امور، ایجاد می‌کند.
  • اگر با بیش از یک مانیتور رایانه و یک چاپگر روی میز کار می‌کنید و یا آنکه لازم است اسناد و پرونده‌هایی همواره در دسترستان باشد، سعی کنید با قرار دادن قفسۀ کتاب یا یک میز کوچک کنار میز اصلی و یا قرار دادن چاپگر روی یک کمد، کابینت یا سایر مبلمان اداری، فضای بیشتری را ایجاد کنید.
  • اگر جلساتی برگزار می‌کنید، با افراد دیگری در دفتر کار خود همکاری می‌کنید، مرتباً مقالات را برای مرور، مرتب می‌کنید، یک میز مدولار و جفت شده با مبلمان اداری مشابه، همانند میز L شکل یا U شکل، گزینه خوبی خواهد بود.

بسیاری از افراد به دنبال میز اداری با سطحی گسترده و قابلیت ذخیره‌سازی هستند. اگر برای دستیابی به هر دو تلاش می‌کنید، از فضای عمودی با افزودن یک دریچه ذخیرۀ سربار استفاده کنید و سعی کنید فضای مفید دفتر خود را به حداکثر برسانید. «حداکثر استفاده از فضای اداری شما می‌تواند فضای سطح میز و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را فراهم کند.»

 

توجه به فضای موجود در انتخاب و خرید میز اداری

قبل از انتخاب و خرید میز اداری، محل کار خود را اندازه‌گیری کنید. فضای پشتی ۱.۵ تا ۲ متر را در نظر بگیرید. تا جایی برای حرکت داشته باشید. اگر از میز استفاده می‌کنید، بین میز و صندلی توانایی جابه جایی داشته باشید. ۱.۰ متر برای حرکت در اتاق. و ۱.۵ تا ۲.۰ متر برای اطراف میز تا دیوار‌ها در نظر بگیرید. این فاصله‌ها می‌تواند به جابه جایی و حرکت راحت‌تر کمک کند. سرعت را کاهش نمی‌دهد و بازدیدکنندگان احتمالی فضای راحت‌تری را در اختیار دارند. سعی کنید صندلی مهمان را نیز در فاصله‌ی ۳ متری از میز اداری خود قرار دهید.

اگر فضای محدودی دارید. انتخاب و خرید میز اداری و میز تحریر کوچکتر مانند میز کامپیوتر مجهز به سطوح کاری مختلف مانند کشوها، قفسه‌ها می‌تواند به شما کمک کند. میز کار گوشه‌ای گزینه دیگری برای فضاهای کوچک است. همچنین در دفاتر کار خانگی به دلیل اینکه اتاق خواب‌های اضافی حاوی چندین در یا پنجره به دفاتر تبدیل می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که هنگام قرارگیری میز کار فاصله از پنجره‌ها و درها در نظر گرفته شده است. به یاد داشته باشید که پرده‌های پنجره می‌توانند به نور طبیعی ناخواسته کمک کنند.

«نتیجۀ همسان بودن میز کار با فضای اداری، یک محیط کاری مفید و کارآمد است.»

 

بودجه، مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید میز اداری

بودجۀ تعیین شده اغلب تعیین می‌کند که چه نوع میز اداری را می‌توانید خریداری کنید. اگر بودجه به شما اجازه نمی‌دهد هر آنچه را که می‌خواهید، یک‌جا تهیه کنید، پس خرید را مرحله به مرحله انجام دهید. البته تعیین بودجه برای صندلی اداری را فراموش نکنید!

علاوه بر این، میز کار شما باید از منظر زیبایی سناسی نیز، آنچه را که مورد نظر شماست، محقق کند. محیط دفتر شما کلاسیک است؟ مدرن یا سنتی؟ چه رنگی مورد نظر شماست؟ جنس چوبی را ترجیح می‌دهید یا فلزی؟

 

جزئیاتی که می‌بایست با میز اداری همسان باشند

 

صندلی اداری

بودجه‌بندی صندلی اداری را هنگام خرید میز اداری در نظر بگیرید. برای بهتر شدن وضعیت بدن، کاهش خستگی، کمک به گردش بهتر جریان خون و به حداقل رساندن خطر سندرم استرس، به دنبال صندلی اداری مناسب و راحت باشید.

 

ست مبلمان اداری

سعی کنید یک دست کامل مبلمان و میز اداری را خریداری ‌کنید. بسیاری از میزها بخشی از یک سری مبلمان هستند. ممکن است موارد مفیدی دیگری هم هستند که برای دفتر شما مفید و مناسب هستند مانند کابینت جانبی و قفسه‌های کتاب، کابینت و… .

ضمانت نامه و دوام

میزهای اداریِ ‌ام دی اف معمولاً هم دوام بیشتری دارند و هم از تنوع بیشتری برخوردارند. میز‌های فلزی با این که دوام بالایی دارند اما شاید ظاهر چندان مناسبی نداشته باشند. در مقابل میز‌های شیشه‌ای جذابیت فوق العاده‌ای دارند. خرید هر یک از این‌ میزها بستگی به نیاز و سلیقۀ شما دارد.  علاوه بر این می‌بایست دوام و مدت زمان مصرف را در نظر بگیرید. این که شما چه میزان می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، قطعاً در انتخاب و خرید میز اداری تأثیرگذار خواهد بود. همچنین ضمانت‌نامه و گارانتی را فراموش نکنید. شرکت‌ها با توجه به کیفیت محصول تولید شده،  ضمانت ارائه می‌کنند. ضمانت‌نامه، شما را از پرداخت بی‌مورد هزینۀ تعمیرات تا حدود زیادی مبرا می‌کند.

صندلی اداری و کار برای کاربران و کارمندان
صندلی اداری و کار برای کاربران و کارمندان

 

تنظیمات دفتر

نحوۀ عملکرد میز اداری را در محیط کار خود در نظر بگیرید. برای یک دفتر کار خانگی که دو برابر اتاق یا فضای اجتماعی دیگر است، استفاده از یک میز کامپیوتر بزرگ به شما این آزادی عمل را می‌دهد که در صورت لزوم میز را از محیط کار دور کنید. در یک دفتر شرکت، اگر سازمان شما در حال رشد است، نقش‌ و وظایف کارمندان اغلب تغییر می‌کند. در این حالت یک میز مدولار به کمک شما خواهد آمد. زیرا قابلیت آن را دارد که با شرایط گوناگون، تنظیم شود و بدین وسیله کارکنان بتوانند بهتر به وظایف خود بپردازند.

در نهایت پیش از انتخاب و خرید میز اداری به این سؤالات پاسخ بدهید. پاسخ به این پرسش‌ها، بهترین راهنما برای خرید است.

  • آیا این میز، نیازهای شخصی کار من را برآورده می‌کند؟
  • آیا می‌توانم این میز را به راحتی در دفتر کارم قرار دهم؟
  • آیا می‌توانم این میز و صندلی اداری را با بودجه‌ای که در نظر دارم، خریداری کنم؟
  • آیا میز و صندلی اداریِ مورد نظر، از کیفیت خوبی هم برخوردار است؟
  • آیا این میز، ظاهر زیبایی هم دارد و می‌تواند معرف خوبی برای سازمان باشد؟

 

نتیجه گیری

هنگام انتخاب و خرید میز اداری، مهم‌ترین نکته، اطمینان از تأمین نیازهای خاص شماست. به این صورت می‌توانید وظیفۀ خود را در حد تواناییتان انجام دهید. برای این کار لازم است یک لیست اولویت‌بندی شده از آنچه برای کار مفید نیاز دارید (از جمله نحوۀ انجام کار و لوازم و تجهیزات)، تهیه کنید. همچنین برای فضای اداری خود، تصویری را در ذهن مجسم کنید تا علاوه بر انجام بهینۀ امور، از زیبایی لازم هم برخوردار باشد. بدین گونه محیط کاریِ دلپذیر و انگیزشی را برای خود و کارکنانتان فراهم آورید.

 

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزئی از تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما به نگارش درآمده است. اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ نوشتار و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی ذکر شده‌اند و یا در ادامه خواهیم گفت، همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که محیط کاری شما از نظر مبلمان اداری نظیر میز کار اداری، صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب جهت ورود به فروشگاه فرا رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی‌های دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید