توسط: تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

راهنمای انتخاب صندلی ارگونومیک

صندلی ارگونومیک چیست و چه تفاوتی با انواع دیگر ست صندلی اداری دارد؟ برای انتخاب صندلی ارگونومیک به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ بهترین مدل برای انتخاب صندلی ارگونومیک کدام است؟

شما سرانجام رئیس خود را متقاعد خواهید کرد که یک صندلی ارگونومی برای استفاده در محیط کاری خود داشته باشید. با انتخاب صندلی ارگونومیک متوجه می‎شوید که در پایان روز احساس چقدر بهتری دارید. انتخاب صندلی ارگونومیک، شما را قادر می‎سازد تا در مدت زمان بیشتری بر روی کار خود تمرکز داشته باشید و اتفاقا اگر کمر درد دارید؛ درد کمرتان شروع به بهبود می‎کند. همکاران شما متوجه می‎شوند که شما بیشتر درگیر کار بوده‎اید و بهره‎وری در شما به نسبت چند ماه گذشته کاملا قابل مشاهده است.

پس از انتخاب صندلی ارگونومیک، این مدل صندلی اداری ارگونومی جدید شما، درد کمرتان را کاهش می‎دهد تا بتوانید بر روی کار خود بیشتر تمرکز کنید.
ست صندلی‎ اداری ارگونومیک برای کمک به راحتی در مدت زمان طولانی در هنگام کار، طراحی شده‎اند.

آنها بیشتر از صندلی‎های استاندارد قابل تنظیم هستند و به شما اجازه می‎دهند، تا متناسب با بدن خود تنظیمات لازم را انجام دهید.

این صندلی‎ها می‎توانند بهره‎وری را بهبود بخشند و رضایت شغلی شما را افزایش دهند، آنها خطر ابتلا به آسیب‎ های عضلانی اسکلتی مانند درد پشت را کاهش می‎دهند.


انتخاب صندلی ارگونومیک

سه دلیل وجود دارد که انتخاب صندلی‎ ارگونومیک درد کمر را کاهش می‎دهند. که در ادامه به آنها اشاره شده است؛

۱- پشتیبانی از موقعیت مناسب

مهمترین دلیل اینکه انتخاب صندلی ارگونومیک درد پشت شما را بهبود می‎بخشد این است که آنها برای حمایت از وضعیت طبیعی و کاهش نیروهای استرس زا در بدن شما طراحی شده اند.

پشت صندلی ارگونومی به طور معمول طول کامل از شانه‎های شما تا نشیمن‎گاه را شامل می‎شوند.

یک بخش در قسمت پایین پشت وجود دارد که منحنی کوچکی به سمت منحنی طبیعی در ستون فقرات کمر قرار می‎گیرد.

این اغلب به عنوان پشتیبانی کمری به شمار می‎رود چون برای کمک و محافظت از ستون فقرات طراحی شده‎اند.

دستگیره‎های قابل تنظیم از آرنج و ساعد شما حمایت می‎کنند، زیرا دست‎ها به طور طبیعی در طرف شما قرار می‎گیرند.

این به شما اجازه می‎دهد از صفحه کلید و ماوس خود بدون ایجاد خستگی عضلانی در شانه‎ها و بازوها استفاده کنید.

با انتخاب صندلی ارگونومیک، تنظیم ارتفاع صندلی، شما را قادر می‎سازد تا کف پای خود را کاملا بر روی سطح زمین قرار دهید و زانوی خود را تا تقریبا ۹۰% درجه خم کنید.

برخی از صندلی‎های ارگونومیک پشتی دارند که می ‎توانند به جلو یا عقب حرکت کنند تا عمق صندلی را مناسب سازی کنند تا لبه جلویی زانو شما را بگیرند.

۲- همترازی مناسب قسمت لگن خاصره و مفصل ران

یک علت شایع درد کمر درد در هنگام نشست، هماهنگی نادرست قسمت لگن خاصره و مفصل ران است.

در موقعیت صحیح نشستن، ساختارهای استخوانی بر روی استخوان های لگنی به نام ASIS و PSIS باید نسبت به یکدیگر باشند ASIS و PSIS در قسمت جلو و عقب استخوان های لگن قرار دارند. هنگامی که این سازه‎های استخوانی هم سطح می‎شوند، پشت شما باید یک قوس اندک با بخش محدب رو به جلو داشته باشد.
اگر ASIS و PSIS هم سطح باشند، “لگن” در سطحی است که فشار کمتری روی آن به وجود می‎آید. اگر نحوه نشستن درست نباشد، باید بر روی ساختارهای استخوانی که به نام tubercurial ischialis نامیده می‎شوند، تحت فشار قرار گیرند.

این ها همچنین استخوان‎های نشسته یا استخوان‎های سیتز نامیده می‎شوند، زیرا آنها باید در قسمت نشسته بخشی از وزن لگن باشند.

اگر تا به حال روی یک نیمکت سخت نشسته‎اید، به احتمال زیاد احساس می‎کنید که tubercilli اسفیلاری شما به سطح سختی فشار می آورد.
بسیاری از ما تمایل به نشستن نادرست داریم، لگن ما کشیده شده به عقب در یک موقعیت به نام لگن خلفی ، یا ساکرال است.

در این موقعیت، PSIS پایین تر از ASIS است و وزن ما بیشتر در مورد sacrum بیشتر از tuberoys اسکولی است. همانطور که لگن به سمت عقب حرکت می‎کند، ستون فقرات کمری کاهش می‎یابد که موجب فشار بیشتر بر رباط‎ها و عضلات پشت کمر می‎شود.

نشستن ساکار نیز منجر به فشار بیشتر خلفی بر روی دیسک کمری می شود. هنگامی که شما در این موقعیت نشسته و در مقابل پشت صندلی قرار می‎گیرید، فشار در ستون فقرات کمری ایجاد می‎شود.

انتخاب صندلی ارگونومیک تمامی این اشکالات را بر طرف می‎سازد و از دردهای مزمن کمری و لگن جلوگیری می‎نماید.

۳- کاهش نیاز به بلند شدن و خم شدن

اثر جانبی نشستن با وضعیت ضعیف بر روی ست صندلی اداری استاندارد، ضرورت تسریع انقباض کم بدن است. هنگامی که شما در یک موقعیت شلوغ قرار می‎گیرید، ممکن است دچار مشکل در رسیدن به چیزهای روی میز خود شوید، بدون اینکه بتوانید بدن خود را جلو ببرید.

این احتمالا چندین بار در طول روز اتفاق می‎افتد و باعث می‎شود تا کمرتان درد بگیرد. انتخاب صندلی ارگونومیک و نشستن در آن  با حمایت خوب پشت، شما را مجذوب نشستن می‎کند.

این باید به شما اجازه دهد همه چیز را در محیط کاری خود بدون هیچ زحمتی به جلو ببرید و فشار اضافی را در کمترین حد خود قرار دهید.

عزیزان و همراهان ارجمند جهت اخذ مشاوره رایگان در خصوص سفارش و انتخاب صندلی ارگونومیک با مشاورین ارشد طراحی مبلمان اداری بینو می‎توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید