توسط: تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

خرید مبلمان جدید برای دفتر اداری می‌تواند سرگرم کننده و حتی بسیار طاقت فرسا باشد. از این رو خرید مبلمان اداری اغلب دشوارتر از خرید لوازم اداری است زیرا فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. چه دفتر اداری یک شرکت نو پا باشد و چه یک شرکت در حال تغییر و تحول، تصمیم گیری در مورد اینکه چه مبلمانی برای فضای اداری خریداری شود امری دشوار است. در این مقاله به صورت کوتاه به رایج‌ترین اشتباهات خرید مبلمان اداری را بررسی خواهیم پرداخت. با ما تا انتها همراه باشید.

شش اشتباه رایج در خرید مبلمان

همان طور که می‌دانید خرید مبلمان برای سازمان‌ها می‌تواند هزینه‌ی زیادی را داشته باشد. همچنین می‌دانیم که انواع مختلفی از مبلمان اداری وجود دارد. در این باره می‌توانید انواع مبلمان اداری را در این مقاله بیشتر بشناسید. صرف مقدار زیاد هزینه، برای خرید مبلمان، می‌بایست توجیه نیز داشته باشد. از این رو مدیران تلاش می‌کنند اشتباهات خرید را به حداقل برسانند. اما با این وجود اشتباهات خرید مبلمان، همچنان تکرار می‌شود. در ادامه با پرتکرار‌ترین اشتباهات خرید مبلمان اداری آشنا خواهید شد:

انتخاب ظاهر به جای راحتی

تعداد زیادی صندلی وجود دارد که زیبا به نظر می‌رسند، اما اگر راحت نباشند، هیچ معنایی نخواهد داشت. هنگام انتخاب و خرید مبلمان برای دفتر، راحتی کارمندان، مشتریان را در نظر داشته باشید. زیبایی‌شناسی مهم است، اما این چیزی نیست که ۱۰۰٪ تصمیم خرید باید بر اساس آن باشد. به این فکر کنید که کارمندان پس از چند ساعت نشستن روی صندلی اداری چه احساسی خواهند داشت. پس بهتر است پیش از انتخاب نهایی و خرید به فروشگاه بروید و مبلمان آن را تست کنید. ممکن است یک مرحله اضافی به نظر برسد، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

عدم توجه به کارکنان

هر کس متفاوت است و آنچه ممکن است برای یک نفر راحت باشد ممکن است برای دیگری ناراحت کننده باشد. میزی که برای فردی قد بلند بهترین فضا را ایجاد می‌کند ممکن است برای کسی که قد کوتاه تری داشته باشد ناراحت کننده و در طول زمان کاری آزار دهنده باشد یا برعکس. ممکن است یک صندلی با دسته بازو برای یک کارمند با هیکلی بزرگ از حد متوسط مناسب نباشد. علاوه بر این، برخی از کارمندان ممکن است به میزهای کارگروهی مشترک نیاز داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است به میزهای فردی نیاز داشته باشند. هنگام خرید یک مبلمان جدید، کارکنان و راحتی آن‌ها را در نظر داشته باشید. در نهایت، کارمندان قرار است هر روز از مبلمان استفاده کنند، بنابراین مهم است که آنچه می‌خرید برای آن‌ها نیز کارساز باشد.

خرید بدون برنامه

مانند هر سرمایه‌گذاری بزرگ، خرید بی‌رویه می‌تواند باعث شود که بعداً از تصمیم گرفته شده پشیمان شوید. در نظر بگیرید که هر چند وقت یکبار از مبلمان اداری استفاده می‌شود و آیا یک مورد برای استفاده طولانی مدت مناسب است یا خیر. اگر در آینده به یک دفتر بزرگتر نقل مکان می‌کنید، در نظر بگیرید که دفتر جدید به چه چیزی نیاز دارد. همچنین به مبلمانی که در حال حاضر دارید نگاه کنید. دریابید که کارمندان چه چیزهایی را در مورد چیدمان قدیمی دوست ندارند و دوست دارند چه چیزی را در مجموعه جدید ببینند. مهمتر از همه، بلند مدت فکر کنید. زیاد درگیر گرایش‌های طراحی نشوید که باعث می‌شود در آینده نزدیک دفتر قدیمی به نظر برسد.

انتخاب قیمت به جای کیفیت

یک کالای ارزان‌تر ممکن است برای صرفه جویی در بودجه جذاب باشد، اما ممکن است کیفیت آن به خوبی یک محصول گران‌تر نباشد. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است دو صندلی شبیه به هم به نظر برسند، اما گران‌تر از این دو صندلی ممکن است دو تا سه برابر بیشتر دوام بیاورد. در این صورت، با محصول گران‌تر، پول بیشتری دریافت خواهید کرد. شاید جالب باشد که در مورد قیمت مبلمان اداری لوکس اطلاعات داشته باشید.

رنگ‌های نامتناسب

ممکن است تولیدکنندگان مختلف برای یک رنگ نام یکسانی داشته باشند، اما ممکن است رنگ‌ها در واقع با هم مطابقت نداشته باشند. سعی کنید لوازم جانبی را از همان سازنده سفارش دهید تا از ناهماهنگی جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید از تولید کنندگان مختلف سفارش دهید، قبل از خرید به اقلام موجود در فروشگاه نگاه کنید. این روش می‌تواند امکان این که به رنگ‌ها در کنار هم نگاه کنید و ببینید که آیا آن‌ها با یکدیگر مطابقت دارند یا خیر را ایجاد کند.

عدم تست مبلمان پیش از خرید

ضرب المثل «قبل از خرید امتحان کن» در مورد مبلمان اداری صدق می‌کند. به فروشگاه بروید، روی صندلی‌های مختلف بنشینید و به میزهای مختلف نگاه کنید. ببینید آیا صندلی‌هایی که دوست دارید می‌توانند زیر میزهایی که دوست دارید قرار بگیرند یا خیر. ببینید صندلی‌های اتاق کنفرانس با میز مورد نظرتان چگونه به نظر می‌رسند. آزمایش مبلمان اداری زمان زیادی نمی‌برد و می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌های هدر رفته در خرید کالای اشتباه شود.

نتیجه گیری

برای خرید مبلمان اداری می‌توانید با ما در بینو ارتباط بگیرید تا از علاوه بر آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات در خرید مبلمان اداری به خریدی موفق دست بزنید. تیم مشاوران فنی و فروش ما در تمامی مراحل خرید همراه شما هستند. مشاوره‌های فنی و با کیفیت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین در صورت صلاح دید می‌توانند به صورت حضوری از فضای اداری شما بازدید نمایند و بهترین پیشنهاد را به صورت رایگان به شما ارائه دهند. برای خرید میز اداری، صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز کنفراس و… به هیچ وجه نگرانی نداشته باشید. ما در بینو در کنار شما هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید