توسط: تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

اتاق انتظار یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سازمان است که نقش بسیاری برای جذب مخاطب و مشتریان دارد. اتاق پذیرش یا انتظار با معماری و طراحی مناسب و مدرن می‌تواند به نوعی نمای بیرونی آنچه در یک سازمان می‌گذرد باشد. به همین خاطر در طراحی فضای انتظار در سال‌های اخیر حساسیت ویژه‌ای وجود دارد از طرفی تعداد زیادی از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که اتاق انتظار بسیار مدرن و گران قیمتی داشته باشند زیرا آن‌ها به نقش و اثرگذاری این فضا بر مخاطب آگاه هستند. با توجه به این تعاریف هنگام طراحی فضای اتاق پذیرش یا انتظار به چه نکاتی می‌بایست توجه کرد. با ما همراه باشید تا با هم مهم‌ترین نکات طراحی این فضا را مرور کنیم.

راهکارهای طراحی اتاق انتظار در سازمان‌ها و ادارات
راهکارهای طراحی اتاق انتظار در سازمان‌ها و ادارات

اتاق انتظار چه ویژگی دارد؟

اتاق انتظار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ رعایت کدام یک از نکات در طراحی این فضا می‌تواند به برند تجاری جهت رشد و تعالی بیشتر کمک کند؟ نقش معماری داخلی فضای انتظار بر برداشت بازدیدکنندگان و مشتریان چگونه تعریف می‌شود؟ برای پاسخ گویی به سوالاتی از این دست تا پایان این متن همراه ما باشید. به صورت کلی می‌توان گفت در طراحی اتاق انتظار موارد زیر مهم تلقی می‌شود:

انتخاب طرح و رنگ

هنگام طراحی اتاق انتظار، اولین ویژگی که می‌بایست در نظر داشته باشید (البته بعد از اندازه گیری و بررسی فضا) رنگ‌بندی است. رنگ‌بندی همان بخشی است که می‌تواند بین دیوارها، اکسسوری‌ها، مبلمان و سایر تجهیزاتی که برای دفتر خود در نظر گرفته‌اید، یک تقارن و هماهنگی ایجاد کند.
هنگام انتخاب رنگ‌ها، سعی کنید از رنگ‌های آرامش بخش و جذابی مانند آبی روشن، سبز، خاکستری و صورتی در مقابل رنگ‌های روشن و پررنگ مانند زرد، سیاه و قرمز استفاده کنید. همان طور که می‌دانید آخرین تحقیقات موسسات خصوصی نشان داده است که حضور در یک فضای اداری با رنگ‌های آرامش بخش و خنثی می‌تواند نسبت به آن فضای اداری که با رنگ‌های سرد و تلخ سامان داده شده است، کارمندان را با انگیزه‌تر، پر تلاش‌تر کند و بر بازدهی یک سازمان تاثیر مثبتی داشته باشد. به نظر می‌رسد افزایش بازدهی فردی و سازمانی دلیل کافی برای خرید و تجهیز فضای اداری، مبلمان اداری، اتاق پذیرش و انتظار با بهترین تجهیزات و رنگ‌ها باشد.

صندلی اداری و صندلی انتظار

وجود و خرید صندلی برای هر اتاق انتظار یا محل پذیرایی الزامی است. گزینه‌های زیادی مانند صندلی‌های مبلی، صندلی‌های نشیمن، صندلی‌های بدون بازو و صندلی‌های اداری، صندلی کلاسیک و… برای اتاق انتظار وجود دارد. اما آن چه می‌تواند فضای اداری اتاق انتظار را بهتر، زیباتر و جذاب‌تر کند ترکیب و مطابقت صندلی اداری با معماری داخلی ساختمان است. با توجه به وجود تنوع در طراحی و ساخت صندلی اداری به نظر می‌رسد رسیدن به این ایده ال کمی آسان باشد.

نور در اتاق انتظار

هنگام طراحی فضای پذیرش یا انتظار باید به نورپردازی اتاق انتظار خود توجه کنید. اتاق‌های پذیرش بسیار روشن می‌توانند برای مشتریان و بازدیدکنندگان بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده باشند و تجربه خوبی از اولین برخورد با سازمان در ذهن آن‌ها ایجاد نشود. در راستای بهبوبد تجربه‌ی حضور آن‌ها، لامپ‌ها و سایر گزینه‌های روشنایی جایگزین این امکان را می‌دهند که منابع اضافی و آزار دهنده نور را برای مهمانان از بین برده تا فضای خوب و جذاب برای آن‌ها سامان دهید.

آثار هنری

افزودن آثار هنری به اتاق پذیرش یا فضای انتظار یک عنصر بصری جالب و آرامش بخش به فضای شما می‌افزاید. انتخاب ما از هنرهای دیواری از نقاشی‌های انتزاعی تا قطعات مرتبط با طبیعت می‌تواند فضای اداری شما را بهتر کند و بهبود ببخشد.

موسیقی

داشتن یک فضای انتظار بدون خواندن مطالب یا موسیقی آرامش یک فرصت از دست رفته برای ارائه تجربه بهتر برای مهمانان دفتر شما است. مجلات و روزنامه‌ها باعث می‌شوند که مهمان شما توجه خود را در هنگام انتظار به سبک کاری شما جلب کند، در حالی که موسیقی می‌تواند فضایی آرامش بخش و آرامش بخش را ایجاد کند و زمان انتظار را کاهش دهد.

طراحی اتاق انتظار
طراحی اتاق انتظار در طراحی فضای اداری چگونه باید باشد.

پیشنهاد ما

آیا در حال راه اندازی شغل هستید؟ آیا به فکر گسترش فضای اداری خود هستید؟ آیا دفترتان نیاز به یک بازسازی کلی دارد؟ آیا می‌خواهید نسبت به خرید صندلی کارشناسی اقدام کنید؟

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری، میز اداری و صندلی کارشناسی ارگونومیک دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان انتخاب و ورود به فروشگاه برای خرید فرا رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته را داشته تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم داد تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید