توسط: تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

طراحی داخلی و مبلمان اداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین خصوصیات هر موسسه، اداره و یا سازمانی شناخته می‌شود. به صورت کلی و در یک تعریف جامع، مبلمان به اشیاء متحرکی گفته می‌شود که از مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های مختلف انسانی نظیر نشستن، غذا خوردن، خوابیدن، کار کردن و… پشتیبانی می‌کند و اشیا و ابزارهای مورد استفاده را در ارتفاع معین و مشخص مانند استندهای ایستاده، میز کار اداری و کارشناسی جانمایی می‌کند و یا آن‌ها را در محل مشخص مانند قفسه‌ها و کمدها نگهداری می‌کند.

طراحی داخلی و مبلمان اداری نقش بسیار حیاتی در زیبایی و جذابیت محیط کار ایفا می‌کند

در یک محیط کار مدرن، امن و پویا، طراحی داخلی و مبلمان اداری نقش بسیار حیاتی در زیبایی و جذابیت محیط کار ایفا می‌کند و باعث ایجاد فضایی امن، آرامش بخش شده و احساس راحتی را به کارمندان منتقل می‌نماید. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که بدانیم خصوصیات گفته شده تنها کارآیی‌های مبلمان اداری نیستند، بلکه افزایش بهره وری و عملکرد در محل کار جزو کاربری‌های ثانویه و با ارزش آن‌هاست.

طراحی داخلی و مبلمان اداری؛ گسترش فضای سازمان‌ها

چیدمان نامناسب در مبلمان اداری گاهی می‌تواند فضای زیادی از دفتر را اشغال کند اما در صورت چیدمان و استفاده از طراحی داخلی مناسب، دفتر شما جادارتر و بزرگ به نظر می‌رسد. طراحی داخلی و مبلمان‌های چند منظوره برای دفاتر کوچک و کاهش درهم ریختگی ابزار و وسائل موجود در دفاتر می‌تواند بسیار ایده آل باشد. در این گونه موارد استفاده از میزهای کارشناسی و مدیریتی مناسب می‌تواند بسیار کارساز باشد، زیرا طراحی آن‌ها به گونه است که کارمند می‌تواند از آن به چند منظور استفاده نماید و از پراکندی وسائل مورد استفادهٔ او جلوگیری کند و در عین حال آزادی عمل و فضای بیشتری در اختیار کارمندان قرار می‌دهد.

جانمایی مبلمان‌های بزرگتر در کنار دیوارها نیز می‌تواند به افزایش فضای دفاتر کمک کند. البته در این مورد می‌بایست به مسیرهای حرکتی کارمندان و فضاهای مورد نیاز نیز توجه ویژه‌‌ای شود. بنابراین اگر شما در نظر دارید که فضای بیشتری را در دفاتر خود داشته باشید می‌بایست این گونه فضاها را در دفاتر خود مشخص کرده و از آن‌ها به خوبی استفاده نمایید. این همان هنر درست استفاده کردن از فضا یا طراحی داخلی و مبلمان اداری است.

 نقش طراحی داخلی و مبلمان اداری در ارتقاء همکاری 

متداول‌ترین شیوه‌‌ای که در محیط‌های سازمان‌ها و ادارات مشاهده می‌شود، استفاده از پارتیشن‌های بلند و ایجاد اتاقک‌های کوچک و به نوعی ایستگاه‌های کارمندی است. در حال حاضر اکثر شرکت‌های به روز و بزرگ دنیا در حال بازطراحی فضاهای اداری و کارمندی با استفاده از طراحی داخلی و مبلمان اداری هستند. آن‌ها در این طراحی سعی در ایجاد یک محیط کار باز، راحت و تعاملی بین کارمندان و مدیران بالادست هستند به گونه‌‌ای که تمامی سطوح کارمندی در یک فضای کاری قابلیت مشاهده و دسترسی هستند و هیچ ابزاری برای ایجاد جدایی بین آن‌ها وجود ندارد.

طراحی‌های نوین با از بین بردن مفهوم قدیمی و سنتی محل کار و اتاقک‌های جداگانه و ایستگاه‌های کاری، تفاوت جایگاه کارمندی و فواصل بین کارمندان موجب ایجاد تعارف جدید در مفاهیمی چون کارتیمی و مدیریت منابع انسانی گردیده است. وقتی کارمندان احساس آزادی، استقلال و راحتی می‌کنند قطعاً بهره وری و ارتباط اجتماعی موثر آن‌ها با یکدگیر موجبات رشد و پیشرفت سازمان را فراهم می‌آورد.

طراحی داخلی و مبلمان اداری

کارفرمایان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون از اهمیت زیاد همکاری متقابل کارکنان برای رسیدن به هدف و دورنمای مجموعهٔ خود آگاه هستند و حفظ، نگه داشت و کسب رضایت در کارمندان را یکی از استراتژی‌های خود برای دستیابی به موفقیت می‌دانند. آن‌ها این روزها به این نتیجه رسیده‌‌اند که مسیر رسیدن به موفقیت و کامیابی سازمانی، ترویج همکاری و تعامل بدون مانع و طبقه بندی در محل کار است. که درصد بالایی بستگی به طراحی داخلی و مبلمان اداری دارد.

ایجاد استندهای ایستاده، میزهای کاری آزاد و کارگروهی و استفاده از شیوه‌های نوین طراحی داخلی و مبلمان اداری، رنگ‌های شاداب، مبلمان راحتی و استراحت، ایجاد فضای تعاملی و… هر کدام به نوعی در حال ایجاد فضایی راحت‌تر و امن‌تر برای کارمندان است. آن‌ها همچنین معتقد هستند که این شیوه می‌تواند با ایجاد یک فضای غیر رسمی به بهبود عملکرد کارمندان نیز منجر شود.

 رابطه طراحی داخلی و مبلمان اداری با سلامت کارکنان 

یکی دیگر از مزایای داشتن مبلمان اداری چند منظوره در سازمان و ادارات در نظر گرفتن سلامت جسمی و رفاه کارمندان است. شما به عنوان یک کارفرما می‌توانید با استفاده از ابزاهای سادهٔ طراحی چیدمان داخلی مثل قفسه‌های چند منظوره، صندلی‌های ارگونومیک، میزهای کوچک، میزهای کارشناسی و اداری مختلف و … فضایی را برای کارمندان خود فراهم کنید که به آن‌ها آرامش منتقل کند. استفاده از این گونه قفسه‌ها و میز‌ها می‌تواند به شما در نگه داری اشیاء و در عین حال عدم پراکندگی اشیا و ایجاد فضای بیشتر کمک ویژه‌‌ای کند. قبل از خرید به خاطر داشته باشیم که طراحی داخلی و مبلمان اداری مناسب و شایسته می‌تواند کار در هر بخش از سازمان را به لذت تبدیل کند.

به ارتقا جایگاه شما در بین مشتریان و همکاران تجاری کمک می‌کند

یکی دیگر از دلائل مهم و غیرقابل چشم پوشی در طراحی داخلی و مبلمان اداری، مناسب بودن آن‌ها با توجه به جایگاه شرکای تجاری و مشتریان است. بسیار مهم و پر اهمیت است که از افرادی که برای بازدید از شرکت شما و ملاقات با شما می‌آیند در مبلمان حرفه‌‌ای، راحت و جذاب پذیرایی شود و در این راستا مبلمان انتخابی شما می‌بایست دارای طراحی خاص و متناسب با عملکرد و تجارت شما باشد. از تمامی این فاکتورها مهم‌تر استفاده از مبلمانی با ساختار دوست دار و سازگار با محیط زیست است که به صورت غیر مستقیم دیدگاه شما نسبت به طبیعت پیرامون را به مشتریان و شرکای تجاری منعکس می‌کند.

طراحی داخلی و مبلمان اداری مدرن

با توجه به مواردی را که در اهیمت انتخاب مبلمان اداری گفته شد می‌توان دلائل زیر را به عنوان جمع بندی در اهمیت طراحی داخلی و مبلمان اداری مناسب در سازمان‌ها و شرکت‌ها نام برد:

  • باعث افزایش کارآیی کارمندان می‌شود.
  • باعث افزایش جذابیت بصری و دلپذیر بودن فضای کاری می‌شود.
  • به حفظ و اعتبار سازمان، اداره و شرکت‌ها کمک می‌کند.
  • محیط کاری شایسته‌تری را فراهم می‌کند.
  • به سلامتی و کاهش خستگی جسمی کارکنان کمک می‌کند.
  • از اسناد و مدارک با اهیمت شرکت در برابر آتش، گرد و غبار، حشرات و… حفاظت می‌کند.
  • به ذخیره سازی مدون و مدرن اسناد، مدارک و پرونده‌ها کمک می‌کند.

پیشنهاد ما

به عنوان نتیجه گیری در هنگام طراحی داخلی و مبلمان اداری می‌بایست موارد بالا مورد توجه بسیاری قرار گیرد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم. از این رو اگر تصمیم به تغییر در دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان اداری برای شرکت و یا سازمان خود دارید، با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید