توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

منظور از پارتیشن شیشه‌ای تک جداره چیست؟ انواع آن کدام است؟ برای انتخاب مناسب پارتیشن شیشه‌ای تک جداره به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ بهترین نوع پاریتشن شیشه‌ای کدام است؟شاید برخی از ما آشنایی چندانی با پارتیشن شیشه‌ای تک جداره نداشته باشیم و با شنیدن نام آن، سوالات فوق به ذهنمان خطور کند. در این نوشتار سعی کرده‌ایم تا به معرفی این محصول بپردازیم.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌‎های سال‌‎های اخیر در حوزۀ صنایع تجهیزات اداری و دکوراتیو، تولید و ساخت پارتیشن‌‎های شیشه‎‌ای آکوستیک با درهای شیشه‌‎ای صوتی است. اکنون پارتیشن فریم لس تک جداره در دسترس است که می‎‌توانید در شرایط یکپارچگی آکوستیک از آنها استفاده کنید. این نوع آکوستیک فضایی تماماً شیشه‎‌ای ایجاد می‌کند که هم به راحتی قابل نصب و راه‌اندازی است و هم یک سطح قابل توجه از حریم خصوصی همراه با ظاهری فوق العاده را ارائه می‌‎دهد. این سیستم شامل ماژول‎‌هایی است که برای نصب آسان هستند و بعداً در صورت لزوم می‌توان به حذف یا انتقال آنها ‎پرداخت. موارد ذکر شده از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و استفادۀ روزافزون از این محصول است.

 

پارتیشن شیشه‌ای و استفادۀ بهینه از فضا

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره، راه حل مفیدی برای افزایش فضای اداری شماست. پارتیشن‌‎های شیشه‌‎ای در توزیع نور طبیعی بسیار خوب عمل می‌کنند. در واقع پارتیشن‌بندی با جداسازی فضاهای مختلف دفتر از یکدیگر، موجب می‌شود که نور طبیعی از همه نقاط عبور کرده و کل فضا روشن بماند. به طور کلی پارتیشن‎‌های شیشه‌‎ای احساس خوبی به محیط کار منتقل می‌کنند. امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره نقش اساسی در شرکت‌‎های مدرن ایفا می‎‌کنند. آنها هم استفاده از فضای موجود را به حداکثر می‌رسانند و هم باعث می‌شوند که نوعی حریم خصوصی بین کارکنان ایجاد شود تا بتوانند با تمرکز و استقلال عمل بیشتری به انجام امور خود بپردازند.

پارتیشن‌های اداری نقش مهمی در ایجاد یک محیط اداری کارآمد دارند. دلایل مختلفی وجود دارد که پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره را جزئی جدایی‌ناپذیر از اجزای سازندۀ دفتر بدانیم. به طور معمول، آنها عمدتاً در دفاتر باز اجرا می‌‎شوند. بنابراین با وجود فضای باز، وجود پارتیشن‌های اداری موجب می‌شود که استقلال و آزادی عمل کارکنان در مواجهه با ارباب رجوع و سایرین، خدشه‌دار نگردد و  اجازه می‌‎دهند کارکنان فضای خصوصی خود را حفظ نمایند.

 

نحوۀ انتخاب مناسب پارتیشن شیشه‌ای

در ابتدای طراحی فضای اداری خود، بیشتر به این می‌اندیشید که انتخاب سبک پارتیشن‎‌های اداری چگونه باید باشد که متناسب با کسب و کار شما باشد. در حقیقت ظاهر فضای اداری، دقیقاً همان چیزی است که می‌تواند معرف اهداف شما باشد. از آنجا که طراحی بر حسب برند برای هر کسب و کاری، بسیار مهم است، بنابراین نوع پارتیشن‌‎های شیشه‎‌ای که برای استفاده انتخاب می‎‌کنید، نوع نگاه و احساس مشتری، ارباب رجوع و به طور کلی بازدیدکننده را تعیین نموده و یک اثر بصری بسیار قوی ایجاد کند.

اولین گام در انتخاب بهترین پارتیشن شیشه‌ای تک جداره برای دفترتان این است که خواسته و نیازهایتان را در نظر بگیرید. زیرا همۀ کسب و کارها دارای نیازهای یکسان و مشابه نیستند. به عنوان مثال، کسب و کارهای مرتبط با فروش محصول، نیاز به تعامل بیشتر دارند که این باعث می‌‎شود نیاز به پارتیشن شیشه‌ای اولویت اصلی باشد.

 

انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره

انواع مختلفی از پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره وجود دارد (از لحاظ ظاهری) که می‌‎تواند در تنظیمات مختلف از جمله دفاتر، بانک‌‎ها، بیمارستان‎‌ها، هتل‎‌ها، مراکز خرید و غیره استفاده شود. علاوه بر این، انتخاب گسترده‌‎ای از نوع و ظاهر شیشه‌‎ (به عنوان ماتریال اصلیِ پارتیشن) نیز وجود دارد. به عنوان مثال، شما می‌‎توانید از شیشه‎‌های سخت، شیشه‌های تیره، شیشه‎‌های چند لایه که در رنگ‎‌های مختلف ساخته می‌‎شوند، استفاده کنید. علاوه بر این، جدارۀ پارتیشن هم از آلومینیوم ( پارتیشن آلومینیومی) ساخته می‎‌شود.


پارتیشن شیشه ای تک جداره

برخورداری از نور طبیعی

پارتیشن‌ شیشه‌ای تک جداره، بهترین روش برای فرآیند جداسازی محل کار است. درحالی که انتقال نور طبیعی از طریق ساختمان به همان اندازه امکان پذیر است. آنها همچنین می‌‎توانند تقسیم محیط دفتر را به گونه‎‌ای تنظیم کنند که دیگر نیازی به تخریب دیوارها برای نور دهیِ بیشتر نیست. آنها به راحتی نور را به دورترین نقطۀ فضا هدایت می‎‌کنند. همین خصوصیت  در واقع یکی از محبوب‎‌ترین دلایل استفادۀ روزافزون از پارتیشن شیشه‌ای تک جداره است

 

پارتیشن شیشه‌ای و ایجاد فضای خصوصی

وقتی گروهی از افراد، در کنار یکدیگر اما در عین حال، متمایز و مستقل از یکدیگر کار می‎‌کنند، آیا بهره‌وریشان نیز افزایش پیدا می‌کند؟ آیا حفظ حریم خصوصی، باعث کاهش حواس‌پرتی و افزایش تمرکز می‎‌شود؟ آیا حفظ این حریم خصوصی، از تعامل افراد با یکدیگر ممانعت نمی‌کند؟

در پاسخ به سوالات مذکور باید گفت پارتیشن شیشه‌ای تک جداره که با تفکیک قسمت‌های مختلف، فضاهای خصوصی‌‎ و مستقلی را برای تشکیل جلسات مدیران، انجام وظایف کارکنان و…  ایجاد می‎‌کند، در عین حال به دلیل آنکه فضا کمی را اشغال می‌کند، هم‌چنین وضوح، دید و شفافیت بیشتری را به ارمغان می‌آورد، در موجب تعامل بیشتر افراد با یکدیگر می‌گردد. افراد در این فضاهایی که به واسطۀ پارتیشن‌ شیشه‌ای ایجاد می‌شوند، ارتباط چشمی با یکدیگر دارند و در عین حال حریم خصوصی آنها حفظ می‌‎شود.

 

متریال

پروفیل پارتیشن شیشه‌ای تک جداره از آلومینیوم تولید می‎‌شود. وظیفه پروفیل آلومینیوم این است که شیشۀ پارتیشن را نگه دارد. بنابراین در این پارتیشن‌ها،ما فریم اطراف شیشه را نمی‌بینیم ولی در اصل یک پروفیل آلومینیومی به ابعاد ۲.۵ در ۳ سانتی‌متر وجود دارد که با دقت و ظرافت بالایی تولید شده تا علاوه بر داشتن ابعادی کوچک، فاکتورهای دیگری مانند طول عمر بالا، ایستایی، استقامت، قدرت و… را نیز دارا باشد. سطح پروفیل‎‌ها به وسیلۀ آنودی‌سازی طبیعی یا پودر پوشش داده شده توسط نمودار رنگ RAL پرداخت می‎‌شود. ماژول‎‌های ثابت نیز می‌‎توانند با کمک پروفیل‎‌های Slim که باریک‌‎تر از پروفایل‎‌های جانبی استاندارد هستند، ‌استفاده شود که زیبایی بسیاری را نیز ایجاد می‎‌کند. پنل‌‎ها را می‌‎توان با مواد پرکنندۀ مختلف با ضخامت حداکثر ۱۰ میلی‎متر پر کرد. همچنین، لبۀ پایین لایه شیشه‌‎ای با آب‌بندی پر می‌‎شود که آن را از آلومینیوم جدا ساخته و مانع از افتادن آب‎‌بندی می‎‌شود. در ساخت پارتیشن شیشه‌ای تک جداره درهای کشویی و درهای لولایی مخصوص این سیستم طراحی شده‌‎اند. این درها، با دیواره‌های پارتیشن هماهنگی کامل دارد و تی می‌توان بر روی آنها دستگیره نصب کرد.

 

 

هزینه آن چقدر است؟

نصب و راه‌اندازی پارتیشن اداری، در محیط‎‌های اداری مختلف نیازمند مقدمات و تجهیزاتی مثل سیستم روشنایی، برق‌رسانی، تهویه مطبوع و غیره است. بنابراین، در ابتدای کار لازم است که ایده‎‌های خود را با پیمان‌کار، مجری طرح، برنامه‌ریز و…  در میان بگذارید تا به یک برآورد قیمت دست یابید. با این حال هزینۀ نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. زیرا هم شما را از ایجاد تغییراتی مانند ساختن اتاق، خراب کردن دیوار و به طور کلی مشکلات و هزینه‌های ساخت و ساز در امان می‌دارد و هم به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما و کسب و کارتان محسوب می‌گردد.

در پایان این بحث، برای دریافت بهترین ایده‎‌ها در خرید پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره، توصیه می‎‌شود با مشاوران حرفه‌‎ای مبلمان اداری بینو تماس حاصل فرمایید تا به شما در طراحی پارتیشن با توجه به نیازها و محدودیت‎های مالی، راهنمایی‌‎های لازم را در اختیارتان قرار ‎دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره در امر خرید انواع پارتیشن اداری، می‌‎توانید از طریق صفحه تماس با ما، اقدام فرمایید.



۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید