توسط: تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

 

هنگامی که به ایجاد یک محیط کاری مناسب فکر می‌کنید، موارد بی‌پایانی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. شما می‌خواهید فضا را برای کارکنان آماده کنید. پس مهم است که بدانید چه احساسی خواهند داشت؟ آیا تا به حال به فکر ایجاد یک اتاق برای کار گروهی بوده‌اید؟ آیا به دنبال ایجاد فضای آرامش‌بخش هستید؟ ما در این مقالۀ دو بخشی، سعی کرده‌ایم به برخی از جنبه‌های طراحی پیشرفته برای طراحی فضای ایده‌آل دفتر و محیط کار اشاره کنیم.

۱-اجازه دهید نور طبیعی باشد

شاید عجیب به نظر برسد اما خلق و خوی نیک کارکنان، بهره‌وری و خلاقیت آنها را در محل کار افزایش می‌دهد. اکثر طراحان و کارشناسان ارگونومی تأکید می‌کنند که حتماً از نور طبیعی استفاده شود. پس بیایید تا با آن روبرو شویم. چنانچه لازم است بیشتر  روزمان را در محل کار سپری کنیم، پس باید بتوانیم از الگوهای طبیعی بهره بجوییم. نور طبیعی نه تنها باعث افزایش توجه ما به تولید می‌شود، بلکه مطالعات نشان می‌دهد که حتی کیفیت زندگی ما را در خارج از محل کار نیز بهبود می‌بخشد. هنگام طراحی یک محیط کاری، در مورد تعداد و اندازۀ پنجره‌هایی که قرار داده‌اید، فکر کنید. پنجره‌های بیشتر با نور طبیعی بیشتر و در نتیجه کارکنان شادتر!

۲-ترکیب سایه و نور

ممکن است فضای تحت اختیار شما طوری باشد که نتوانید پنجره‌های بیشتری به آن اضافه کنید. در این حالت می‌شود ترکیبی از نورپردازی مستقیم و غیرمستقیم را امتحان کرد. این روشنایی چند منظوره دارای چند ویژگی مهم است؛ از جمله اینکه: سردرد ناشی از محیط کم نور را از بین می‌برد، مقدار و زاویۀ تابش آن قابل تغییر و کم و زیاد کردن است. همچنین، برای جلوگیری از انعکاس نور در رایانه، روشنایی غیر مستقیم مناسب‌تر است. با این حال، کار با هر دو نور مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند به شما کمک کند تا ترکیبی از سایه‌ها و نورها را در کنار هم داشته باشید. سعی کنید برای کاهش تابش بیش از حد نور، به موازات خط کارکنان، سایت بکشید یا موازی با پنجره‌ها برای ایجاد یک فضای طبیعی‌تر عمل کنید.

جهت بررسی، مشاهده مشخصات و خرید مبلمان ادرای بینو با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۴۷۶۲۳۰۰۸ – ۴۶۰۱۲۰۱۸۶

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید