توسط: تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

صندلی اداری ارزان و مناسب نیازمندی بدون چون و چرای یک سازمان است. اگر شما مسئولیت خرید یک سازمان تاکنون بوده باشید، قطعاً پس از خرید صندلی اداری با شکایت و همچنین رضایت کارکنان مواجه شده‌اید. تعدادی از کارمندان احساس راحتی می‌کنند. تعدادی از آن‌ها به ویژگی‌های ظاهری آن معترض هستند. تعدادی دیگر آن را مناسب با قد و وزن خود نمی‌دانند. آن‌ها پس از مدتی در ناحیه کمر احساس درد دارند. شما در مقابل این رضایت وعدم رضایت مسئول هستید که مجبور می‌شوید یک فرآیند نظرخواهی را در سازمان خود فعال می‌کنید.
شما می‌خواهید کاستی‌های موجود در انتخاب را کاهش دهید. اما کدام یک از خصوصیات صندلی اداری مهم‌تر است؟ برای انتخاب صندلی اداری ارزان و مناسب چه نکاتی مهم است؟ اولویت‌های شما در انتخاب صندلی اداری چه باید باشد؟ اولویت کارمندان برای صندلی اداری چیست؟ دید و خواسته‌ی آن‌ها نسبت به صندلی اداری چیست؟

صندلی اداری ارزان و مناسب
صندلی اداری ارزان و مناسب

نکاتی مفید در مورد نحوه انتخاب صندلی اداری ارزان و مناسب

برای پاسخ گویی به سوالات بالا در این گزارش تلاش خواهیم کرد مهمترین مشکلاتی که تا به امروز در خرید صندلی اداری ارزان و مناسب برای مشتریان ما پیش آمده است را با حل راه به شما معرفی کنیم. به صورت کلی آن چه ما یافته‌ایم در یک جمله خلاصه‌ی شود: «برای هر شخص یک صندلی اداری ارزان و مناسب، متفاوت و متناسب با نیاز شغلی آن می‌بایست تهیه شود».

چگونه صندلی اداری ارزان و مناسب خود را انتخاب کنیم

ارتفاع تکیه گاه یا پشتی در صندلی اداری

ارتفاع تکیه گاه در صندلی به معنای میزان حمایت از صندلی در مقابل نیروی وارده از سمت کاربر است. به طور کلی یک صندلی اداری ارزان و مناسب با تکیه گاهی به ارتفاع شانه‌ها به صورت غیر مستقیم حمایت خود از کمر و ستون فقرات کاربر را نشان می‌دهد. البته صندلی اداری با ارتفاع بالاتر از شانه‌ها هم می‌تواند این موضوع را القا کند. البته در آن قطعاً یک پشتیبان برای گردن و سر هم تعبیه شده است. در انتخاب صندلی می‌بایست مسئله‌ی تکیه گاه بسیار مورد توجه باشد زیرا حمایت‌گر قسمت مهمی از بدن ماست.

کدام شکل هندسی تکیه گاه صندلی اداری مناسب است؛ بیضی یا دایره؟

شکل هندسی تکیه گاه یا پشتی در صندلی اداری ارزان و مناسب به طور کلی علاوه بر زیبایی شناختی می‌تواند نمایان‌گر نحوه‌ی حمایت آن از کاربر داشته باشد. موردی که می‌بایست در انتها مورد توجه باشد رعایت راحتی کاربر و عدم مزاحمت آن برای انجام کار است.

تنظیم تکیه‌گاه

تنظیم تکیه‌گاه احتمالاً یکی از مهمترین ویژگی‌ها در انتخاب صندلی اداری ارزان و مناسب است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مقصود ما از تنظیم کننده‌ی تکیه‌گاه در صندلی اداری، وجود حالت ارگونومیک و قالب ارگونومیک بدن است. هم چنین می‌بایست قابلیت تحمل فشار و وزن در آن به گونه‌ای تعبیه شده باشد که پس از گذشت زمان دچار تغییر شکل نگردد.
مبلمان اداری و صندلی اداری نقش بسزایی در شناساندن نام تجاری شرکت دارند.
در تعدادی از طراحی‌ها برای تنظیم بخش تکیه‌گاه در صندلی اداری ارزان و مناسب تلاش شده است که یک پمپ کوچک در آن تعبیه شده باشد. پمپ موجود می‌تواند وسیله‌ای باشد برای تنظیم با قالب و ارگونومی شخصی بدن هر فرد. در طراحی صندلی اداری بسته به نمونه قابلیت تنظیم نشیمن‌گاه هم فرهم شده است. وجود تنظیم‌کننده نشیمن‌گاه در صندلی اداری می‌تواند منجر به هماهنگی طراحی با ارگونومی بدن هم شود. افراد می‌توانند آن را به گونه‌ای تنظیم کنند که مناسب شخص کاربر باشد.

قالب صندلی

همیشه اطمینان حاصل کنید که صندلی اداری شما از نوعی فوم با چگالی بالا و با کیفیت بالا تشکیل شده باشد. بعضی از صندلی‌ها دارای شکل مشخص برای قالب اصلی خود هستند، مطمئن شوید که این طرح‌ها مناسب شما باشند. در انواع دیگر طراحی صندلی اداری ارزان و مناسب نشیمن‌گاه تخت است و به شما این اجازه را می‌دهد که پس از مدتی استفاده از آن قالب مخصوص بدن شما را بگیرد. فن آوری‌های مدرن مانند فوم‌های قابل تغییر وضعیت و صندلی‌های ژله‌ای باعث می‌شوند تا صندلی برای هر کاربر جداگانه سازگار و تغییر کند.

تکیه گاه فلزی مش دار و یا ساده

یک صندلی اداری ارزان و مناسب به طور معمول از یک تکیه‌گاه و یک نشیمن‌گاه تشکیل شده است. تکیه‌گاه و یک نشیمن‌گاه در اکثر موارد یکسان می‌باشند. طراحی مدرن صندلی اداری به سمت حرکت نموده است که تودوزی‌ها و روکش‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که جریان هوا در آن‌ها وجود داشته باشد. صندلی‌های مش‌دار (مشبک) یک نوع مدرن در صندلی اداری هستند که توسط طراحان به دلیل طراحی ساده و ظاهر شیک ترجیح داده می‌شوند.
اکثر صندلی‌های مشبک باید دارای فرم قابل تنظیم از پشت کمر باشند تا ارگونومیک در نظر گرفته شوند. به طور کلی پشتیبانی‌های کمری قابل تنظیم‌تر، یعنی عمق و ارتفاع، سطح پشتیبانی بهتری را ارائه می‌دهند. صندلی‌های مشبک امکان جریان هوا را دارند و برای فضاهای گرمتر اداری بسیار مناسب هستند. باید در انتخاب دقت کرد که صندلی مشبک بتواند در حالت ایستاده کار کند و پشتیبانی از کمر برای کاربر قابل تنظیم و راحت باشد.

صندلی اداری و شیب در نشیمن گاه

صندلی اداری ارزان و مناسب به طور کلی دارای ۲ شکل مکانیسم حرکتی، حرکت همزمان و شیب مستقل هستند. مکانیزم شیب مستقل به کاربر اجازه می‌دهد تا زاویه نشیمن گاه و سطح پشتی را مستقل از یکدیگر تنظیم کند و به این ترتیب تعداد بی‌نهایت ترکیب زاویه امکان‌پذیر است. این مکانیسم توسط فیزیوتراپیست برای کاربرانی که شرایط کمر دارند و به حالت‌های نشستن قفل شده خاصی نیاز دارند، توصیه می‌شود.
مکانیسم مستقل به این معنی است که کاربر می‌تواند هنگام نشستن، صندلی را به عقب و جلو بچرخاند و می‌تواند صندلی را در زوایای خاصی قفل کند. هنگام انتخاب مکانیسم مستقل، باید توجه داشته باشید که حرکت چرخشی برای کاربر راحت باشد.

صندلی اداری ارزان و مناسب
صندلی اداری ارزان و مناسب

صندلی اداری با تکیه گاه دست یا بدون تکیه گاه دست

به طور کلی انتخاب صندلی اداری ارزان و مناسب با تکیه‌گاه دست روی صندلی با صلاح دید کاربر است. برخی از کاربران از بازوها برای خواندن یا حمایت از بازوهای خود در حالت‌های خاص، یا کمک به انتقال داخل و خارج از صندلی استفاده می‌کنند. اگر در نظر دارید که تکیه‌گاه را دستی تنظیم کنید، یا از نظر ارتفاع قابل تنظیم باشند، یا در جهت عرضی قابل تنظیم باشند، صندلی اداری مدرن را انتخاب کنید. صندلی اداری ارزان و مناسب با تکیه‌گاه دستِ مدرن دارای یک بالشتک قابل تنظیم است که می‌تواند به جلو و عقب بلغزد و اغلب امکان تنظیم با حالت زاویه‌ای را فراهم می‌کند. توانایی قفل کردن این حرکات بالشتک بازویی همیشه گزینه بهتری است. بخاطر بسپارید تعدادی از سازمان‌ها اجازه استفاده از صندلی اداری با تکیه گاه دست را نمی‌دهد. این یک دلیل علمی دارد.
اکثر فیزیوتراپیست‌ها وجود تکیه گاه دست را روی صندلی توصیه نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند گاهی وجود ان‌ها حرکت صندلی را به داخل میز یا زیر میز را محدود می‌کند و برخی از کاربران به طور معمول بر روی دسته‌های خود تکیه می‌دهند و ستون فقرات را خارج می‌کنند. رفتار بدنی نامناسب منجر به آسیب به کاربران و ضعف بدنی آن‌ها می‌شود. مبلمان اداری و صندلی اداری یکی از مهمترین و سخت‌ترین بخش‌های راه‌اندازی و تجهیز سازمان است.

ارتفاع صندلی اداری

به یاد داشته باشید که ارتفاع صندلی اداری با ارتفاع میز اداری مورد نظر رابطه‌ی مستقیم دارد. باید ارتفاع میز کار خود را بدانید، بیشتر آن‌ها در حدود ۷۲۰ میلی متر هستند اما بعضی از آن‌ها می‌توانند بالاتر یا پایین‌تر باشند. صندلی شما باید متناسب با ارتفاع میز تحریر قابل تنظیم باشد. همچنین صندلی اداری ارزان و مناسب می‌تواند با توجه به وجود بالابر، ارتفاع متفاوتی را برای شما فراهم کند.

نتیجه گیری

بزرگترین اشتباهی که خریداران هنگام انتخاب صندلی اداری ارزان و مناسب مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها یک صندلی را امتحان می‌کنند، در حالت آرامی روی صندلی می‌نشینند، به پشت خم می‌شوند و می‌گویند «این صندلی برای من است!» آن‌ها فراموش می‌کنند که مهمترین کار صندلی‌های اداری راحت بودن و حمایت از «موقعیت کاری» است، نه یک موقعیت آرام. بنابراین به یاد داشته باشید که صندلی را در موقعیت کاری خود آزمایش کنید، که به طور کلی قائم است در تماس با کمر شما قرار دارد. به طور خلاصه، مهمترین بخش این است که صندلی در حالت کار برای شما راحت باشد. همچنین باید تمام جنبه‌های کاری که ممکن است در حین کار با آن‌ها مواجه شدید را در خود آن بررسی کنید. تهیه چک لیست از آن‌ها و بررسی گزینه‌های ذکر شده این گزارش نیز مناسب است.
تمامی موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

پیشنهاد ما

اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری ارزان و مناسب، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید