توسط: تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

مبلمان اداری و انطباق با فن‌آوری

 

مبلمان اداری نیز همچون دیگر موارد، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و فن‌آوری، از تغییرات به وجود آمده مصون نمانده است. در عصر حاضر، عدم برخورداری از ابزارهای مناسب و مدرن، باعث می‌شود که در پیشرفت کارمان نتایج درخشانی حاصل نشود. به عبارتی، امروزه مدرنیته به همراه گسترش علم توانسته‌اند دنیای جدیدی را خلق کنند.

فن‌آوری به نسبت ۲۰ سال گذشته، با پیشرفت‌ها و تغییرات فراوانی همرا بوده است. به تبع، مبلمان اداری نیز تحت تأثیر این امر قرار گرفته است. به عنوان مثال، بر روی میز اداری، وسائلی همچون لپ تاپ، پرینتر، مانیتور، چراغ کار و بسیاری از وسائل ضروری دیگر اضافه شده‌‌اند که برای هر یک لازم است جای مخصوصی در نظر گرفت. به بیان دیگر، به دلیل تعدد وسائل مورد نیاز، باید فضا برای نگه‌ داشتن وسائل وجود داشته باشد؛ برای مثال آیا در مبلمان اداری نباید فضایی برای پنهان کردن کابل‌ها تعبیه شود؟ آیا اتاق سمینار نیاز به تجهیزات ویدئو کنفرانس ندارد؟

بر هیچ مدیری پوشیده نیست که قبل از ایده پراکنی، مهم‌ترین موضوع، انتخاب مکان و در راستای آن خرید مناسب برای شرکت یا سازمان است. مبلمان اداری نشان دهندۀ نوع تفکر مدیران آن سازمان یا شرکت است. تطبیق با فن‌آوری، گامی رو به جلو در جهت داشتن سهولت و سرعت در پروژه‌های کاری و حرفه‌ای است. به خدمت درآوردن فن‌آوری در مبلمان اداری یعنی در درجۀ اول خلق مبلمان در راستای نیازهای تکنولوژیک، اهداف و استراتژی‌های شرکت، در درجه دوم بهره‌مندی آن برای انسان مدرن امروز است.

در گذشته در طراحی مبلمان اداری، به جزئیات بیشتر توجه می‌شد. اما امروزه سبک‌های طراحی به سمت سادگی بیشتر و کاربرد بهتر رهنمون شده است. به بیان دیگر، رسالتش آشنایی با ساختار بدن انسان و به تبع آن، خلق ایده‌هایی است که بتواند نیازهای فیزیکی و روانی انسان را در این عصر ماشینی سامان بخشد. به عبارتی انطباق مدرنتیه در فضای کاری و برای مبلمان اداری امری ضروری و ویژه است.

نویسنده: کیوان کاری  –  شرکت برنا یاور ویرا (بینو)

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید