توسط: تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بر افزایش بهره وری کارمندان موثر است، چگونه و چرا؟ نیروی کار سالم، با انگیزه و مولد قوی‌ترین مزیت رقابتی است که می‌توانید به عنوان یک شرکت آن را داشته باشید. بخش عمده‌ای از این مزیت رقابتی با استخدام افراد مناسب و ایجاد یک فرهنگ حمایتی می‌تواند در یک سازمان شکل بگیرد، اما طراحی اداری و مبلمان اداری نیز می‌تواند نقش کلیدی در بهبود وضعیت سازمانی ایفا کند. سرمایه‌گذاری در یک محیط حمایتی که بهره وری را تسهیل می‌کند، می‌تواند گردش کار و سود کلی سازمان را بهینه و حتی افزایش دهد. در ادامه نحوه استفاده از مبلمان اداری برای افزایش بهره وری کارکنان جمع آوری شده است. بنابراین تا انتهای این متن با ما همراه باشید

نقش مبلمان اداری بر افرایش بهره‌وری
نقش مبلمان اداری بر افزایش بهره‌وری

نقش مبلمان اداری بر افزایش بهره‌وری

امروز بر کسی پوشیده نیست که مبلمان اداری می‌تواند بهره وری کارمندان را افزایش دهد آن هم می‌توان گفت تنها به دو علت ساده و کاملا واضح، یکی آن که مبلمان اداری شمال میز اداری، صندلی اداری، کابینت و فایل و … هر کدام در حال حاضر جزو تجهیزاتی هستند که کارمندان در طول روز به صورت مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنند و همچنین سلامتی آن‌ها به استاندارد بودن مبلمان اداری بستگی خواهد داشت. اما چگونه می‌بایست مبلمان اداری را در فضای اداری استفاده کرد تا بالاترین بازدهی را داشته باشد. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نقش ارگونومی مبلمان اداری بر افزایش بهره وری

ارگونومی اداری نقش اساسی در بهره وری کارکنان دارد. مبلمان ارگونومیک برای کاهش ناراحتی و تطبیق محل کار با نیازهای کاربر طراحی شده است. حمایت از کارمندان در طول روز کاری باعث کاهش حواس‌پرتی‌های رایج فیزیکی می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد روی کار تمرکز کنند. راه‌های زیادی برای گنجاندن ارگونومی در محیط کار وجود دارد.
کارمندان با توجه به اینکه بیشتر روز خود را نشسته می‌گذرانند، صندلی‌های اداری مکانی عالی برای شروع رعایت استانداردهای ارگونومی هستند. صندلی‌های کار زیادی وجود دارند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل تنظیم مانند پشتیبانی از کمر، عمق صندلی، شیب صندلی، تنظیم دسته‌ها (بازوها) و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاری روی یک صندلی کار ارگونومیک می‌تواند وضعیت و گردش کار کارکنان را بهبود بخشد و آن‌ها را پرانرژی و راحت نگه دارد.
تحرک نیز نقش اساسی در بهره وری در محل کار دارد. فعال ماندن در محل کار می‌تواند به بهبود گردش خون و افزایش سطح انرژی کمک کند. یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق حرکت در دفتر استفاده از میز با قابلیت تنظیم ارتفاع است که به کارمندان اجازه می‌دهد بدون زحمت وضعیت خود را تغییر دهند.
گاهی اوقات ارگونومی عالی در جزئیات است! لوازم جانبی مورد علاقه ما برای راحتی و بهره وری کارکنان در طول روز کاری شامل مانیتور قابل تنظیم، جای پا، موس و کیبورد قابل تنظیم و جابه جایی است. لوازم جانبی ارگونومیک با رفع ناراحتی مچ، مچ پا و گردن می‌توانند بیشترین تأثیر را بر کارایی کارمندان داشته باشند.

ذخیره‌سازی موثر

دور از چشم، دور از ذهن. یک فضای مرتب می‌تواند به کاهش حواس پرتی کمک کند و کارمندان را روی کار در حال انجام متمرکز نگه دارد. مطالعات پژوهشی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افرادی که در معرض یک محیط آشفته و بی‌نظم قرار می‌گیرند در انجام وظایف چالش برانگیز پافشاری کمتری نشان می‌دهند و احتمال شکست و بی‌انگیزی در کار برای آن‌ها بسیار بیشتر است. راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مؤثر همچنین می‌توانند سازمان را در فضای اداری تشویق کنند و به کارمندان اجازه می‌دهند کارآمدتر کار کنند.
راه حل‌های ذخیره‌سازی قابل تنظیم زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نیازهای سازمانی خود را با سبک کاری خود تنظیم کنید. ذخیره‌سازی و لوازم جانبی در کابینت‌ها و فایل‌ها در اندازه‌های مختلف ارائه می‌تواند فضای مناسبی را برای هر کاربر ایجاد کند. تلاش برای پنهان کردن سیم‌ها و کابل‌ها نیز می‌تواند به به حداقل رساندن حواس پرتی بصری در فضا کمک کند.

فضای کاری مطابق با نیازمندی

کار مبتنی بر فعالیت اخیراً در یک موضوع پرطرفدار در صنعت و طراحی فضاهای اداری و معماری داخلی بوده است. دادن این اختیار به کارکنان برای انتخاب محیط کاری خود در حالی که مشغول فعالیت‌های مختلف هستند می‌تواند به ان‌ها علاوه بر انگیزه، ارزش و بهای فوق العاده‌ای بدهد تا خود کارایی و بهره وری بیشتری از خود نشان دهند. ایده اصلی فضای مبتنی بر کار این است که فضاهایی ایجاد کنیم برای یک فعالیت خاص مانند همکاری همیشگی تا کارایی فضای کاری افزایش یابد. همچنین گزینه‌هایی مانند میز کارگروهی و اتاق‌های جلسات کوچک وجود دارد که برای تسهیل ارتباط در فضای اداری طراحی شده اند.

محیط را تنظیم کنید

محیط اداری نه تنها بر بهره وری محل کار، بلکه بر سلامت کارکنان نیز تأثیر مستقیم دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که وجود نور طبیعی باعث کاهش خستگی چشم و سردرد می‌شود و در عین حال سطح انرژی کارکنان را بهبود می‌بخشد. در واقع بر اساس مطالعه‌ی پزوهی که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده است، عملکرد کاری کارکنان می‌تواند تا ۷۰ درصد افزایش یابد. همچنین شما با استفاده‌ی درست و جانمای خوب تجهیزات اداری می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید و در عین حال گرما، اشعه‌های مضر و تابش نور را فیلتر کنید و انرژی طبیعی را به محیط کاری برگردانید.

نور و جانمایی مبلمان اداری

علاوه بر نور، آکوستیک نیز می‌تواند نقش مهمی در بهره وری داشته باشد. بیش از یک سوم کارمندانی که در این پژوهش هاروارد شرکت کرده‌اند، حواس‌پرتی‌های صوتی را یکی از عوامل کاهش بهره وری در محل کار خود اعلام نموده اند. انواع مختلفی از پارتیشن‌های آکوستیک وجود دارد که می‌توانند در محل کار شما گنجانده شوند تا فضای بهتری برای کارمندان از نظر سمعی ایجاد نماید.
بیوفیلیا مفهومی است که برای بهبود سلامتی و بهره وری کارکنان در محل کار معرفی شده است. بیوفیلیا گرایش انسان به جستجوی ارتباط با طبیعت است. شما می‌توانید بیوفیلیا را با ترکیب مبلمان بیشتر با پوشش چوب طبیعی یا گیاهان به فضای خود اضافه کنید.

نقش مبلمان اداری بر افرایش بهره‌وری
نقش مبلمان اداری بر افرایش بهره‌وری

نتیجه گیری

مبلمان اداری مدرن می‌تواند تاثیر زیادی بر بهره وری کارکنان داشته باشد. ایجاد یک محیط کاری که حمایت کننده، سالم و موثر باشد، تیم شما را تشویق می‌کند تا به طور موثر فعالیت‌های کاری را انجام دهد. سرمایه‌گذاری در مبلمان با کیفیت می‌تواند حس حرفه‌ای بودن را نیز به شما اضافه کند.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید