توسط: تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

قیمت میز کارمندی ساده یکی از مهمترین نکاتی است که به هنگام خرید میز اداری برای سازمان‌ها و ادارات مطرح می‌شود. اما این قیمت یا ارزش ریالی به چه عواملی بستگی دارد؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با بررسی عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت میز کارمندی، مهم‌ترین نکات به هنگام خرید میز کارمندی را باز گو کنیم.

میز کارمندی ساده چیست؟

میز کارمندی ساده در فضاهای کاری و دفاتر استفاده ‌می‌شود و یکی از تجهیزاتی است که کارمندان بیش از یک سوم از ساعات روز با آن سر و کار دارند. میز کارمندی از جمله اِلمان‌های اصلی محیط کار به شمار ‌می‌رود که تاثیری زیادی بر نظم و ترتیب کار و سازماندهی مدارک و پرونده‌‌ها دارد. از این رو می‌توانیم بگوییم که انتخاب میز اداری می‌تواند بر عملکرد و بهبود کارایی کارمندان نقش بسیار زیادی را داشته باشد.

مهم‌ترین نکات خرید میز کارمندی ساده

مهمترین نکاتی که برای خرید میز اداری می‌بایست در نظر گرفته شود و در عین حال وجود آن‌ها بر کیفیت، کارآیی و عملکرد میز اداری موثر هستند عبارت‌اند از:

جنس میز اداری

مواد مختلفی برای تولید میز اداری مورد استفاده قرار می گیرند از مهم ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به چوب، فلز، شیشه، آهن، آلومینیوم و … اشاره کرد. از آنجا که قرار نیست میز کارمندی برای مدت کوتاهی استفاده شود و برای مدت طولانی خریداری ‌می‌شود، لذا چوبی که برای میز کارمندی ساده استفاده ‌می‌شود باید از جنس مرغوب تهیه شود. به دلیل حرکت میز و جابجایی‌هایی که در ادارات انجام ‌می‌شود، جنس میز کار اهمیت زیادی دارد تا در مواقع حمل و نقل دچار صدمه نشود.

اتصال دهنده‌ها

چسبی که برای پیوند میان اجزای مختلف میز کارمندی ساده استفاده ‌می‌شود نیز باید از نوع مرغوب و با کیفیت تهیه شده باشد. برخی از چسب‌‌ها پس از مدتی فاسد شده و پایه‌های میز از یکدیگر جدا ‌می‌شوند. همچنین برخی از چسب‌‌ها نیز در دمای بالا خاصیت چسبندگی خود را از دست ‌می‌دهد در نتیجه اجزای میز جدا ‌می‌شوند.

رنگ میز کارمندی

رنگ میز کارمندی باید متناسب با سایر اجزای اتاق باشد. به عبارت دیگر ‌‌‌ایجاد هماهنگی میان تما‌می ‌اجزای اتاق ‌می‌تواند در ‌‌‌ایجاد نظم بیشتر اتاق‌های کارمندان موثر باشد.

اندازه

سایز میز کارمندی ساده از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. در صورتی که اتاق کوچک است میز نیز باید متناسب با اتاق از نوع کوچک انتخاب گردد. برای اتاق‌های کوچک انتخاب میزی که دارای کشو باشد ‌می‌تواند فضای مناسبی را برای نگهداری برخی از اسناد فراهم نماید.

میز کارمندی باید به گونه ای باشد که یک فضای اختصاصی میان کارمندان ایجاد نماید. بدین معنا که هر یک پرسنل دارای میز مخصوص بوده تا نسبت به آن احساس مسئولیت نمایند. زمانی که فضای کاری هر یک از کارمندان مشخص باشد، راندمان کاری نیز افزایش پیدا ‌می‌کند و از بی نظمی‌ و هرج و مرج جلوگیری ‌می‌شود. در این باره به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله راهنمای خرید انواع میز اداری را بخوانید.

ویژگی‌ میز کارمندی ساده چیست؟

  • میز کارمندی باید به گونه‌‌‌ای قرار بگیرد که اشخاص مافوق بتوانند کارمندان را زیر نظر داشته باشند. در ‌‌‌این رابطه باید میان میزهای افراد، تفاوت و تمایز وجود داشته باشد.
  • میز کارمندی ساده باید به اندازه‌‌‌ای طراحی شود که بتوان کامپیوتر را بر روی آن قرار داد و موس بدون هیچ‌گونه مزاحمتی در حرکت باشد. برای انتخاب میز کارمندی مناسب بهتر است ابتدا پیش بینی درستی از تجهیزات کارمندان در دست داشت و سپس بر اساس نیازها، طراحی آن را سفارش داد. به منظور جلوگیری از دردهای پشت و کمر، ارتفاع میز کار باید متناسب با صندلی‌‌ها باشد. همچنین در نظر گرفتن نرمال قد کارمندان نیز در ‌‌‌این امر سهیم است. سطح میز باید به اندازه فاصله مچ دست تا آرنج باشد تا کارمندان بتوانند کارهای خود از قبیل چرخاندن موس رایانه و یا نوشتن مطلب را براحتی انجام دهند.
  • چنانچه میز کارمندی برای مدیران طراحی ‌می‌شود، باید متفاوت با دیگر میزها باشد. میزی که به راحتی بتوان وسایل پذیرایی را بر روی آن چید، مناسب یک مدیر ‌می‌باشد.
  • میز کارمندی ساده باید نسبت به امور و کارهای مرتبط با شرکت انتخاب شود. به عبارت دیگر اگر برای انجام برخی کارها به وسایل زیادی نیاز است، باید میز بزرگتری انتخاب شود. همچنین کشوهای بیشتر نیز ‌می‌تواند به ‌‌‌این کار کمک کند.
  • شباهت تمامی میزها به یکدیگر و یکدست بودن آن‌ها، الزامی نیست و مدیران می توانند با توجه به نیاز کارمندان، میز آنها را سفارش دهند. ممکن است برخی از کارمندان به میزهایی با کشوهای بیشتر و وسعت بزرگتر نیاز داشته باشند اما برخی دیگر میزهای کوچک را ترجیح دهند.

نتیجه گیری

برای خرید میز اداری و میز کارمندی ساده نکاتی را می‌بایست در نظر داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از قیمت، اندازه، نوع مواد اولیه در تولید، برند تولید کننده، ضمانت نامه و…. هم چنین اگر هم چنان نیاز به توضیحانت و مشاوره برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات اداری، مبلمان اداری و میز اداری ساده دارید با ما در بینو تماس بگیرید. تیم فنی و مشاوره‌ی ما به صورت رایگان خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه خواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید