توسط: تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : فایرپیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ راهنمای خرید آتشدان گازی و هیزمی چه اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارد؟ فایرپیت می‌تواند محیطی دلپذیر برای حیاط خانه، ویلا، باغ شما فراهم کنند. فایرپیت عنصر اصلی در بازآفرینی تجربه‌ای مانند آتش بازی است. با این تفاوت که می‌توانید آن را به صورت امن و ایمن در خانه‌ی خود داشته باشید. در حال حاضر با توجه به زندگی آپارتمانی و مینیمال و همچنین کمبود فضا در خانه‌ها، ایجاد مکانی خاص در منازل مسکونی سخت شده است. البته نباید از تغییر یافتن سبک زندگی در کاهش پیدا کردن چنین محیطی نیز چشم پوشی کرد. اما پیش از ایجاد فایر پیت در خانه‌ها می‌بایست بیینیم فایرپیت‌ها چگونه کار می‌کنند؟ و انواع مختلف آن را بشناسیم.

فایرپیت چیست؟

فایرپیت یا آتشدان نوعی شومینه مخصوص فضای باز است که وجود آن در محیطی مانند حیاط خانه و باغ­ ها زیبایی دوچندانی به آن محیط می­ دهد. وجود فایرپیت در فضای باز خصوصا در فصول سرد باعث ایجاد گرمایی لذت بخش در هنگام دورهمی­ ها باشد سال می­گردد. این امر علاوه بر زیبا جلوه دادن فضای خارجی خانه شما می­توان محیط بیرونی خانه یا محل کار شما را به مکانی دل­نشین تبدیل سازد.

برای خرید فایرپیت از کجا شروع کنم؟

هنگام خرید یک فایرپیت، گزینه‌های سرگیجه آوری در انتظار شما است. موارد زیادی متناسب با شرایط مختلف محیطی ساخته شده است، که با در نظر گرفتن خلاقیت طراحان در خلق آن  سبب تنوع بسیاری گردیده است.این تنوع زیاد باعث شده است که کار شما برای انتخاب یک محصول را با دشواری مواجه سازد. حال برای کسی که می‌خواهد آن را در خانه‌ی خود استفاده کند این سوال پیش می ­آید که «برای خرید فایر پیت از کجا شروع کنم؟». چه به صورت نمونه‌ی آماده از بازار و چه به یک تیم معماری حرفه­ ای مراجعه کند باز هم این سوال در پس ذهن خواهد بود.

 هشت نکته در راهنمای خرید فایرپیت

شاید در ابتدای کار و زمانی که به جستجو در مورد فایرپیت بپردازید با اشکال هندسی مختلف و گوناگونی از آن مواجه شوید. اما طرح‌های گوناگون و زیبا لزوما نمی‌تواند نیازمندی شما را برطرف کند. نکاتی را که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد شما را در انتخاب هرچه بهتر آن و موارد مربوط به آن کمک خواهد کرد.

۱. قوانین و مقرارت شهری و یا کشوری

بهتر است قبل از شروع به خرید چنین وسیله­ ای، قوانین و مقرارت مربوط به نصب و استفاده از آن را در فضای ساختمانی و شهری بررسی کنید. استفاده از چوب برای سوزاندن می‌بایست با قطع درختان همراه باشد، آیا این اجازه در منطقه‌ای که می‌خواهید در ان فایرپیت نصب کنید وجود دارد؟ همین امر در مورد نوع گازی صدق می­کند؟ آیا استفاده از گاز شهری مجاز است؟ اگر می‌خواهید در حیات آپارتمان خود فایرپیت نصب کنید تا به صورت مشترک و گروهی از ان استفاده گردد حتما با سایر ساکنان صحبت کنید. چرا که ممکن است دود و اتش برای تمامی افراد خوش آیند نباشد.

۲. سبک طراحی؛ راهنمای خرید فایرپیت

فایرپیت‌ دارای طیف وسیعی از شکل­ ها، اندازه‌ها و طرح‌ها مختلف است که متناسب با سبک و دکوراسیون حیاط خانه و نیازهای افراد آن خانه می­باشد. در اولین قدم بهتر است محیط مد نظر را به خوبی بررسی کنید تا مکان و موقعیتی مناسب برای استقرار و قرار گرفتن فایرپیت بیابید. پیدا کردن مکان مناسب می‌تواند به شما در انتخاب سبک، رنگ و حتی طراحی آن کمک بسیاری کند. قطعاً فایرپیت انتخابی شما می‌بایست با ساختمان شما هم خوانی داشته باشد. توجه به طراحی و ایجاد یک منظره‌ و نمای مناسب در اطراف فایرپیت می­تواند در زیبایی و مناسب بودن کار شما بسیار تاثیر گذار باشد.

۳. اندازه

اندازه فایر پیت از مدل‌های کوچک قابل حمل تا مدل‌های بزرگتر متغیر است. اندازه و سبکی متناسب با بودجه و موقعیت مکانی خود انتخاب کنید. قطر و ارتفاع و حتی نوع آن می‌تواند با توجه به کاربری شما و محیطی که قرار است فایرپیت در آن قرار گیرد انتخاب شود. برای مثال اگر می‌خواهید پاهای خود را روی لبه‌های فایر پیت قرار دهید مدلی را انتخاب کنید که دارای ارتفاع استاندارد باشد. البته در این­جا می‌بایست این نکته را در نظر داشت، که عمق فایرپیت‌ می‌تواند بر گرمایی که از ان‌ها ساطع می‌شود بسیار موثر باشد. و به خاطر داشته باشید که هنگام تعیین اندازه فایرپیت به چه میزان فضا برای نشستن و حرکت نیاز دارید.

۴. دائمی یا قابل حمل

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید بهتر است مورد توجه قرار ویژه می‌گیرد انعطاف­پذیری مد نظر و یا قابل حمل بودن فایرپیت است. یعنی آیا شما دنبال مدلی از آن هستید که انعطاف‌پذیر و مدل قابل حمل است؟ یا می‌خواهید فایرپیت به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی و دائمی در محیط شما باقی بماند. فایرپیت قابل حمل می‌توانند گزینه مناسبی برای افردای باشد که مکان ساکنی ندارند و به دلائل مختلف می‌خواهند در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنند.

۵. مواد اولیه؛ راهنمای خرید فایرپیت

فایرپیت دارای مواد مختلفی از جمله سنگ، فلز، بتن یا مخلوطی از مواد مختلف هستند. مدلی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه شما باشد. فایرپیت باید با طراحی محیط مدنظر شما هماهنگ باشد و به خوبی در برابر شرایط آب­ و هوایی مختلف و استفاده مکرر دوام لازم را داشته باشد. بتن بادوام است اما با دوده لکه دار می‌شود، همچنین فلز با روکش مقاوم، مناسب است اما حرارت را به خود میگیرد و داغ می‌شود. سنگ طبیعی بسیار مناسب است اما اگر به شیوه‌ی مهندسی شده و اصولی طراحی و ساخته نشود تخریب شده و مانند مدل­ های فلزی داغ می‌گردد. تمامی مواد اولیه ساخت فایر پیت دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که برخی از آن­ها را شرح دادیم. با این حال این شما هستید که در مجموع گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید که برای مقرون به صرفه بوده و نیاز شما را پاسخ می­دهد.

۶. هزینه

فایرپیت؛ آتشدان گازی و هیزمی 2

فایرپیت با توجه به نوع طراحی و جنس اولیه قیمت‌گذاری می‌شود. شما می‌توانید فایرپیت‌ مورد علاقه خود را به صورت آماده و طراحی شده از میان محصولات موجود در بازار خریداری کنید که قیمت پایین‌تری دارند. می­توانید این کار به یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی واگذار کنید. شاید در این مورد هزینه بیشتری پرداخت کنید اما قطعا این کار باعث طراحی یک فایرپیت ایدئال و اختصاصی و مناسب برای شما خواهد شد.

۷. نوع سوخت؛ راهنمای خرید فایرپیت

از بین سه گزینه سوخت چوب، پروپان یا گاز طبیعی یکی را انتخاب کنید. فایرپیت‌های کلاسیک که با چوب سوخته می‌شوند آلودگی بصری، دوده‌ای و زیست محیطی دارند. در نقطه‌ی مقابل پروپان و گاز طبیعی مزایایی چون ‌عدم دوددهی، تمیز کردن راحت‌تر و روشن و خاموش کردن را راحت‌تر به افراد ارائه می‌دهند.

در استفاده از گزینه‌هایی مانند پروپان و گاز طبیعی مزایا و معایب این گونه بیان می‌شوند. اگر شما مدل­ های گاز طبیعی را انتخاب کردید، آماده شوید تا بالقوه هزینه بیشتری را برای نصب و همچنین استفاده از آن پرداخت کنید. استفاده از پروپان در هزینه‌های بلند مدت صرفه جویی می‌کند، اما در نقطه­ ی مقابل می‌بایست هزینه‌ای را بابت مخرن و نگه داشتن آن متحمل شوید.

۸. ایمنی و سایر ملاحظات

هنگام کار با یک فایرپیت در محیط، اقدامات و موارد ایمنی در برابر آتش را در نظر بگیرید و تمامی موارد لازم را انجام دهید. حتما اطمینان حاصل کنید که همه افراد و یا ساکنین می‌دانند در موارد اضطراری و یا در صورت لزوم چگونه باید آتش را خاموش کنند. قطعا به این نکته نیز توجه خواهید کرد که مراقب به کودکان در هنگام روشن بودن فایرپیت باشیم. مکان مناسب از جهت ایمنی و انتخاب یک ماده کف­پوش ضدحریق در اطراف فایرپیت می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش ایمنی و اطمینان خاطر ایجاد کند. فایرپیت باید حداقل ۴ متر دورتر از ساختمان‌ها و نرده‌ها، در یک سطح هموار و در یک مکان باز و بدون حضور درختان قرار بگیرند. بایستی مواد کف­پوش که در اطراف آن قرار می­گیرند ضد آتش باشد تا در صورت بروز حادثه از انتقال آتش به سایر نقاط جلوگیری کنند. برای این منظور کف­پوش ­هایی از جنس گرانیت تجزیه شده، سنگ ریزه­ های خرد شده، بتن، سنگ­فرش زیر و درشت و خاک معمولی می ­تواند بسیا مناسب باشد. فقط باید توجه داشت که تمامی این کف­پوش ­ها عاری از هرگونه ماده قابل اشتعال باشند. همچنین برای فایرپیت چوبی، بهتر است یک جرقه­ گیر (صفحه ­ای جهت گرفتن جرقه) داشته باشید.

اطراف فایرپیت؛ راهنمای خرید فایرپیت

قرار گرفتن یک فایرپیت از سبک و اندازه­ای در یک مکان، احتمالا آن محیط به یک مکان زیبا جهت ملاقات و گفت­و­گو­های روزانه تبدیل می­کند. بنابراین باید فکری به حال طراحی وسایل اطراف آن از قبیل مبلمان، صندلی و میزی و سایر دکوراسیونی که در اطرف آن قرار می­دهیم، باشیم. استفاده از صنایع چوب پلاست به دلیل ساختار مقاومی که دارند می­تواند گزینه مناسبی برای این دست محیط ­ها باشد. چراکه فضای بازی که فایرپیت در آن قرار دارد وسایل در معرض فرسودگی بیشتری قرار می­گیرند. استفاده از مواردی که از صنایع چوب پلاست ساخته شده قطعا روند این فرسودگی را با کندی مواجه می­سازند. با استفاده از چوپ پلاست که در برابر رطوبت و آفتاب و هرگونه شرایط جوی مقاوم است ما این نگرانی می­توان پاسخ مناسبی داد.

راهنمای خرید فایرپیت

تمامی موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در زندگی و یا کار خود فکر می‌کنید، این گزارش برای شما است. مواردی که گفته شد و بسیاری از ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای تغییر دکوراسیون داخلی است. در ساختار معماری داخلی و دکوراسیون داخلی استفاده از آن در شکل های مختلف، با معماری­ های گوناگون می­تواند تغییر نگرش مناسبی در محیط شما باشد. ما می­توانیم با مناسب­ترین قیمت و بهترین تجهیزات فایرپیت مناسبی به همراه دکوراسیون و وسایل اطراف آن که در برابر رطوبت و آفتاب و هرگونه شرایط جوی مقاوم است را، برای لذت بردن شما از محیط اطراف خود را طراحی کنیم.

کلام پایانی

ما در شرکت برنا یاور ویرا، با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه‌ی ساختمان و دکوراسیون داخلی و واردات درب‌های اتوماتیک، ضد حریق و… می‌توانیم به شما در داشتن فضایی شاد، پویا و شایسته در اداره، سازمان و فضای خانگی کمک نماییم. شرکت بینو با توجه به این که دارای تیم تحقیق و توسعه است به یکی از پیشروترین شرکت‌ها در کشور، در این حیطه شناخته می‌شود. تیم تحیق و توسعۀ ما با شناخت کامل بازار همواره در پی آن بوده که اقدام به تولید بهترین محصولات برای مشتریان خود نماید. رضایت مشتریان از خدمات تحویل شده در شرکت ما، هرساله طبق بازخوردهای آماری از سوی بخش فروش و بازرگانی بررسی می‌شود . این بررسی­ ها نشان داده است که کیفیت و ارائۀ خدمات ما جزو بهترین‌ها بوده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید