توسط: تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین اصول در طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری چیست و چه تفاوتی با سایر فضاهای اداری دارد؟ هر کدام می‌تواند دنیایی از جزئیات را داشته باشد. با توجه به ظهور و حضور تکنولوژی‌های نوین در محیط‌ های کاری در آینده‌ای نزدیک انسان‌ها می‌بایست خود را با آن تطبیق دهند. استفاده از این فناوری‌ها و رفتار دیجیتالی توسط مشتریان و کاربران که به عنوان مصرف کننده هستند در آینده‌ی نزدیک می‌تواند نقش بسیار عظیمی در طراحی داخلی فضای آموزشی ایفا کند. به صورت کلی این تغییر در رفتار تحولات شگرفی در چگونگی رقابت ایجاد نموده است. همان طور که می‌دانیم نسل‌های جدید فناوری اینترنت از جمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء و … در کمترین زمان ممکن به محل کار خواهند رسید و این خود می‌تواند باعث انقلابی در تغییر حالت طراحی داخلی فضای اداری و تجاری شود.

کارمندان کسب و کار‌ها در خط مقدم این تغییرات قرار دارند. آن‌ها این روزها خواهان رفاه و ایجاد بهبود در شرایط کاری چه به صورتی مادی و چه به صورت معنوی هست. پیشرفت و تغییرات روز افزون به ما این نوید را می‌دهد که آن‌ها بزودی خواهان شرایط دیگری چون کار از راه دور و … نیز باشند. شیوع ویروس کرونا در حال حاضر یکی از همین علت هاست. ساعات کاری بسیار پیچیده‌تر شده اند. دستورالعمل‌های سازمان‌های بهداشتی و دولتی کارفرمایان را ملزم به استفاده از شرایط جدید می‌کنند. اما آیا محیط‌ های کاری این ظرفیت را برای تغییر در خود دارد؟

طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت بر این که چگونه فناوری می‌تواند در طراحی دفترکار در آینده موثر باشد. برای برندهای تجاری معتبر با چشم‌انداز مشخص و معین پذیرش این فرهنگ تغییر نیاز به زمان کمتری خواهد داشت. اما باید بدانیم اگر جزو صاحبین کسب و کار‌های کوچک و نوپا هستیم تسریع در انجام، پذیرش و تطبیق‌پذیری با فرهنگ جدید می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش‌هایمان در آینده باشد.

۱. محیط کاری و فعالیت‌های دائمی

ترکیب سخت‌افزار موجود و در در حال ظهور به عنوان ابزار کاربری جدید، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا در محیط فعلی دفاتر خود فضایی قابل انعطاف ایجاد کنند. به عناون مثال، استفاده از فضای ابری رایگان کارمندان را قادر ساخته است که در هر مکان و زمانی در صورت دسترسی به شبکه‌ی اینترنت به راحتی بتوانند به پرونده‌ها و نامه‌ها دسترسی داشته باشند. این موضوع از سمت دیگر مسبب ایجاد فضای دورکاری نیز شده است. آن‌ها می‌توانند طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری را خود انتخاب نمایند. همچنین در فضاهای جدید کاری، یک تیم به فضایی نیاز دارد که همکاری در آن به صورت پیوسته باشد. شیوه‌های جدید همکاری مبتنی بر طوفان فکری، دسترسی به فناوری‌های اشتراکی، فضاهای ابری و… نمود اصلی رشد فناوری است. به عنوان مثال، تخته‌های سفید تعاملی، پروژکتورها، میز گروهی، میز کنفرانس و… که در دکوراسیون شرکت‌ها تعبیه می‌شود یکی از آن‌هاست.

یکی دیگر از نیاز‌هایی که می‌بایست در طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری در نظر گرفت، ایجاد مناطق آرامش و سلامتی کارکنان است. یک منطقه آرامش بخش‌های مهم کاری را ترغیب می‌کند، میز اداری خود را ترک کرده و پس از مدتی استراحت دوباره به حالت عادی کار برگردند. قابل توجه است که اکثر شرکت‌های بزرگ در حال حاضر در این بخش پیش رو بوده و اتاق بازی، اتاق استراحت، کافه، اتاق ورزش و… را در ساختمان خود ایجاد کرده اند. ایجاد این بخش‌ها ناشی از تحقیقات علمی بوده است که نشان داده وقفه‌های بیست دقیقه‌ای در مناطق آرامش می‌تواند به عملکرد و بهبود آن و همچنین در کاهش خطا موثر باشد. عموما وقتی آنها به میز خود بر می‌گردند، افراد دارای خلاقیت، حسن رفتار و عملکرد بالاتری هستند.

۲. طراحی داخلی فضای آموزشی پویا

جهت گیری فضاهای کسب و کار جدید در حال حاضر بیشتر مبتنی بر فعالیت است. فضاهای پویا در حال حاضر بخش‌هایی هستند که توانایی انجام چند کار را به کارمند می‌دهند. قوت و نیرومندی فضای پویا یک فضای چند کاره و چند منظوره از اهداف کاری نشات می‌گیرد. در دنیای امروزه که حول محور فناوری می‌چرخد، برای کسب و کارها تقریبا کار در یک بعد غیر ممکن است. از این جهت برای بهبود کارایی هر بخش و همسو بودن با نو آوری‌ها می‌بایست فرآیند تطبیق‌پذیری با چندکاره بودن در دستورالعمل‌های مختلف شرکت‌ها قرار گیرد. وجود و رعایت دستورالعمل‌ها عاملی برای موفقیت طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری است.

نصب چندین تابلو قابل جابه جایی، مبلمان اداری سبک و قابل حمل، سیستم برقی کامل و خوب و سایر کاربری‌ها برای تیم‌های مختلف در فضای کاری می‌تواند به عملیاتی شدن این فضای پویا کمک کند. پارتیشن ریلی و کشوئی، پارتیشن فریم لس، نیز از دیگر ابزارهای مورد استفاده هستند. برای مثال شما اگر نیاز به یک جلسه‌ی کوتاه و اما مهم دارید به راحتی می‌توانید با جابه جایی چند قسمت و احزا فضایی مناسب را برای خود و همکارانتان ایجاد کنید. علاوه بر این پارتیشن کشوئی این قابلیت را داند که فضای کاری را گسترش دهند و طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری خوبی را ارائه دهند.

۳. ساختمان هوشمند؛ طراحی داخلی فضای آموزشی

ساختمان‌های هوشمند در راس شرکت‌های فناوری محور قرار دارند. با تمرکز و تلاش روزافزونی که کشور‌های مختلف دنیا برای کاهش حضور و تولید کربن و همچنین افزایش بهبود نرخ سلامتی کارکنان و رفاه در محل کار، ساختمان‌های هوشمند آینده‌ی ساختمان‌های فعلی هستند. یک ساختمان معمولی در فضایش در اکثر موارد سرما و یا گرما به عنوان یک معضل شناخته می‌شود و به این ترتیب اتلاف انرژی در آن در هر یک از فصول سال به شیوه‌های مختلف اما در یک بازه‌ی قیمتی است. در حالی که در دفاتر و ساختمان‌های هوشمند این موضوع وجود نداشته و نخواهد داشت. اولویت  طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری در دفاتر هوشمند ایجاد فضایی سازگار با محیط زیست، بهبود کیفیت هوا، ساده‌سازی فعالیت‌های روزمره، تنظیم برنامه‌های کاری و بهینه‌سازی خدمات نظافت است.

با استفاده از فناوری‌های نوین و طراحی دفاتر مدرن مبتنی بر فناوری، شرکت‌ها این قابلیت را دارند که همه‌ی افراد را به یکدیگر متصل نمایند. این اتصال و یکسان‌سازی تنها زمانی ممکن خواهد بود که در طراحی داخلی تغییرات گسترده و نوینی ایجاد شود. این ویژگی ساختمان‌های پیشرفته به خوبی در مبلمان اداری مدرن نمود پیدا کرده است، مبلمان اداری مدرن، میز اداری مدرن، صندلی اداری و… هر کدام نقش بسیار مهمی را در ایجاد آن ایفا می‌کنند.

۴. سلامتی کارکنان در دکوراسیون هوشمند

طراحی داخلی فضای آموزشی m2

مطالعات گسترده و بسیار زیادی تایید می‌کند که دکوراسیون سنتی ادارات تنها با حذف دیوارها و ایجاد فصای باز نه تنها نمی‌تواند موثر باشد بلکه می‌تواند نتیجه‌ی عکس نیز داشته باشد. این بدان معناست که می‌تواند عملکرد کارکنان را کاهش دهد. بر روی سلامتی جسم و روان آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. سازمان جهانی بهداشت به صورت عمومی تخمین می‌زند که سالانه ۱۶۰ میلیون مورد جدید بیماری مربوط به کار رخ می‌دهد که این خود می‌تواند تاثیر بسزایی بر نرخ رشد اقتصادی شرکت‌ها داشته باشد. تصور عمومی این است که در هر سال حدود ۳۸ روز بهره وری به ازای هر کارمند در هر سال به دلیل‌عدم سلامت از دست می‌رود. در این آمار به نکات جالبی نیز اشاره شده است که آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد:

۵. وجود سر و صدا در محل کار؛ طراحی داخلی فضای آموزشی

یکی از راه‌حل‌های جلوگیری از این بخش استفاده از دیوارهای عایق صوتی، پنجره‌های دو جداره و ایجاد فضاهای شخصی در دکوراسیون است. این تنها زمانی ممکن است که شما به عنوان مجری و کارفرما از یکی مشاور خوب و کاردان برای تجهیز و نوسازی دکوراسیون سازمان خود استفاده نمایید.

۶. کیفیت پایین نور و هوا

یکی از راه‌های جلوگیری از این بخش، انتخاب محیط است. در انتخاب محیط شاید عامل دکوراسیون نتواند بسیار مهم و قابل تامل ذکر شود اما در تنظیم نور و هوا این مورد به خوبی دیده می‌شود. طراحی نوین و خوب می‌بایست حداکثر استفاده را از نور طبیعی و استاندارد داشته باشد. در طراحی نوین جا نمایی مبلمان اداری، صندلی اداری، میز مدیریت، میز کارشناسی، صندلی انتظار و … می‌تواند به صورت جداگانه در بهره وری کلی موثر باشد.

۷. انتقال استرس؛ طراحی داخلی فضای آموزشی

یکی از معایب محیط‌های کاری در گذشته انتقال فشار و استرس کاری از مدیران بالادستی به کارمندان و در نتیجه کاهش بازدهی آن‌ها بوده است. در طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری این موضوع کاملا رعایت شده است که فضایی شخصی و خصوصی برای افرادی که نمی‌توانند تمرکز کنند ایجاد شود. فضاهای درنظر گرفته شده می‌توانند مانع کاهش بهره وری و عملکرد کارکنان شوند. در نقطه‌ی مقابل ایجاد فضای کاری باز با دکوراسیون قدیمی می‌تواند نتیجه‌ی بسیار ضعیف‌تر از این داشته باشد.

۸. سرگرمی و ورزش

یکی از عواملی که این روزها در اکثر سازمان‌ها مشاهده می‌شود بیمارهای عضلانی است. افراد در جایگاه‌های مختلف دچار اسپاسم‌های کتف، گردن و کمر و حتی پا می‌شوند و این می‌تواند به ‌عدم حضور آن‌ها در محل کار بی‌انجامد. شرکت‌های مدرن برای جلوگیری از چنین اتفاقی در سال‌های اخیر اقدام به ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی نموده اند. کارمندان در ساعات مختلف ماری با حضور در این اتاق‌ها علاوه بر این که به تمرکز و سلامتی خود اهمیت می‌دهند از فضای کاری دور‌تر می‌شوند. در نتیجه سلامتی روحی و جسمی بیشتری در مدت مدت برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

۹. فاصلۀ اجتماعی و دور کاری

پیش از همه گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها بین این که خود را از راه دور معرفی کنند و یا خیر، مردد بودند. اما شرکت‌هایی که کار منعطف داشتند و برنامه زمانی به کارمندان خود ارائه می‌دادند در این اتفاق برتری خود را به خوبی نشان دادند. مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی به این معنا است که شرکت‌ها باید از توانایی کار از راه دور استفاده کنند. متعاقباً شرکت‌ها برای اطمینان از وجود فناوری‌های مناسب و فضای کار باید باز طراحی شوند. این نیاز به باز طراحی یعنی حرکت به سمت طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری.

یکی دیگر از معضلات اصلی کارمندان از راه دور این است که آن‌ها احساس انزوا و تنهایی می‌کنند. علاوه بر این این نگرانی برای آن‌ها وجود دارد که شرکت‌ها کار آن‌ها را با زندگی شخصی‌شان ادغام کنند. شرکت‌ها در حال حاضر برای رفع این مشکلات از راه‌های ارتباط مداوم تصویری استفاده می‌کنند. علاوه بر این آنها تلاش می‌کنند در مدت زمانی طولانی با یدگیر در ارتباط باشند تا فضای کاری نیز همانند گذشته در این ارتباط‌های تصویری برقرار باشد.

کلام پایانی

ایده استفاده از طراحی‌های محل کار برای الهام بخشیدن به کارمندان، تأثیرگذاری بر عملیات و تسهیل همکاری، روندی رو به رشد است که توسط پیشگامان فناوری سیلیکون ولی اقدام می‌گردد. جالب است بدانیم که با توجه به اینکه شرکت های فناوری در حال طراحی آینده هستند. آن‌ها قبلاً دست به کار شدند. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن طراحی داخلی فضای آموزشی و تجاری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر طراحی داخلی فضای آموزشی نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون داخلی تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید