توسط: تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

طراحی داخلی مدرن برای زندگی کاری و شخصی مدرن بهترین انتخاب است. شاید درک این موضوع سخت به نظر برسد اما انسان‌ها در طول تاریخ زندگی خود بر این کره ی خاکی از مشکلات و مصاعب بسیاری عبور کرده اند. بیماری Covid-19 یکی از آن هاست. قطعاً انسان‌ها بزودی راه حل مناسبی برای آن کشف خواهند کرد و به زندگی خود ادامه خواهند داد. اما موضوعی که در حال حاضر بیشتر مورد اهمیت است تغییراتی است که در نتیجه ی این همه گیری در سبک و شیوه ی زندگی انسان‌ها برای ادامه ی حیات به وجود آمده است. پیش بینی اکثر گروه‌های طراحی داخلی مدرن و طراحی دکوراسیون این موضوع را نشان می‌دهد که در سال جدید نیز انتظار استفاده از روند طراحی دو سال گذشته آن چنان بی‌راه نیست.

اگر به روند تغییرات در طراحی داخلی مدرن و طراحی دکوراسیون نگاهی بی‌اندازیم به راحتی متوجه خواهیم شد که عموم آن‌ها جهت تبدیل اداره، سازمان و یا شرکت به محل کاری بهتر و با بهره وری بیشتر کمک می‌کنند. در گزارش پیش رو با توجه به پیشینه ی چند سال اخیر، آن چه را که ممکن است در طراحی‌های سال آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

طراحی داخلی در سال آینده میلادی
طراحی داخلی مدرن و افزایش بهره وری در سازمان‌ها

پنج طراحی داخلی مدرن و محبوب در سال ۲۰۲۱ 

طراحی داخلی مدرن امروزه به یکی از مزایای شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. طراحی داخلی مدرن ضمن ایجاد جذابیت بصری برای کارمندان به آن‌ها انگیزه‌ی کافی برای پیشرفت را می‌دهد. همچنین آن‌ها احساس می‌کنند می‌توانند در وضعیت بهتری کار کنند . احساس ارزش می‌کنند و در نهایت می‌توان گفت پس از مدتی کار در فضای اداری با طراحی داخلی مدرن بهره وری آن‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

طراحی داخلی مدرن فضای باز

طراحی دفتر با فضای باز ابتدا و در نخستین موارد عرضه، بسیار مورد بحث و جدال قرار گرفته بود. منتقدان به این طرح با نقاط ضعفی نظیر: افزایش سطح حواس پرتی و عدم تمرکز، افزایش سر و صدای پیرامون، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و… می‌تاختند. درک این نقاط ضعف در طراحی داخلی مدرن فضای اداری باز بسیار آسان است زیرا اکثر آن‌ها بسیار ملموس هستند، برای مثال به صدای کیبورد و موس تعداد زیادی کارمند در فضای باز فکر کنید، قطعاً افراد حساس نمی‌توانند تطبیق پذیری مناسبی با این وضعیت داشته باشند.

اما طراحان این مدل دفاتر برای این موضوعات راه حل‌هایی مطرح کرده‌‌اند که نه تنها به برطرف کردن این نقاط ضعف پرداخته بلکه آن‌ها در حال حاضر نقاط قوت محسوب می‌شوند. آن‌ها برای مسئله ی آلودگی صوتی، استفاده از پنل‌های جذب آلودگی صوتی را پیشنهاد و طراحی نموده اند همان طور که می‌دانیم این پنل در صنعت موسیقی و سایر فضاهایی که صوت در آن‌ها نقش مهمی دارد بسیار خوب عمل کرده است.

دفاتر برای دورکاری

آیا دفاتر اداری از طراحی داخلی مدرن برای بازگشت به دوران حضور در فضای اداری برخوردار هستند؟ یکی از بزرگترین اشتباهات و عجیب‌ترین گفته‌ها در مورد دورکاری این است که شیوه‌ی دورکاری بعد از همه گیری Covid-19 مورد استفاده و اقبال قرار گرفته است. در حال که بسیاری از شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها از چندین سال قبل اقدام به ایجاد عرصه برای چنین مدل کاری بوده‌‌اند و هر سال نیز به تعداد کارمندان دورکار خود افزوده اند. در نقطه ی مقابل تعداد زیادی از شرکت‌ها بوده‌‌اند که مقاومت بسیاری در اجرای این ایده داشته‌‌اند اما اکنون که مطالعات نشان می‌دهد دورکاری می‌تواند باعث بهبود عملکرد و افزایش انگیزه کارکنان برای انجام کار شود، آن‌ها نیز به اجرای چنین طرحی راغب هستند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که این شیوه ی کار مسبب ایجاد تعادلی بهتر در کار و انرژی می‌شود. برقراری چنین تعادلی قطعا می‌تواند در بلند مدت باعث افزایش کارایی کارمندان شود.

در مورد دفاتر دورکاری نیز باید وجه دیگری را مورد بررسی قرار داد و آن این است؛ همیشه افرادی در ادارات و سازمان‌ها وجود دارند که وضعیت یادگیری آن‌ها به صورت تعاملی است و هرچه مقدار تعاملات و روابط بین فردی و گروهی آن‌ها زیاد‌تر باشد پیشرفت کاری و یادگیری آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. از این جهت است که بسیاری معتقد هستند که دفاتر متمرکز تا سال‌های متمادی هنوز وجود خواهند داشت. اما آن چه که بزودی با آن رو برو خواهیم شد تغییر فضاهای کاری به سمت تعاملی شدن و چندین سبک کاری خواهد بود که رسیدن به آن معیارهای کنترلی خود را خواهد داشت. به نوعی می توان گفت این همان غایت طراحی داخلی مدرن برای فضای اداری است.

طراحی داخلی مدرن و فضای کار ترکیبی

دورکاری از ابتدا و به صورت آرام مسبب ایجاد تغییرات گسترده در فضای حاکم بر دفاتر سنتی شده است. احساس آرامش بیشتری که کارمند در محل زندگی خود دارد او را راغب به دورکاری می‌کند تا از فضای پرتنش و گاهی مملو از آلودگی صوتی محل کار دور باشد. در واقع مطالعات بر روی جامعه آماری افرادی که دورکاری می‌کنند نشان می‌دهد؛ آن‌ها در محیطی که احساس آرامش و راحتی بیشتر کنند، بهره وری بسیار بالاتری خواهند داشت. شاید در آینده‌ی نزدیک معماران داخلی می‌بایست به دنبال طراحی داخلی مدرن باشند که بتواند این احساس را در بین کارمندان ایجاد کند.

یکی دیگر از مواردی که کارمندان را به استفاده از دورکاری ترغیب می‌کند، دوری از موارد رسمی است. کارمندان در این سیستم می‌توانند در عین تعامل با خانواده‌ی خود از فضای پوششی و گفتگوهای رسمی و رایج در دفاتر مرکزی دور باشند. این مورد آن‌ها را به این سمت سوق می‌دهد که با همکارن خود که آن‌ها نیز دورکاری را انتخاب کرده‌‌اند به راحتی گفت و گو کنند و با ایجاد فضایی تعاملی مسیر بهتری را برای حل مسائل، چالش‌ها و مشکلات بپیمایند.

طراحی فضای کاری سازگار با محیط زیست

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های انسان‌ها در تمامی نقاط این کره‌ی خاکی بحث محیط زیست و تغییر اقلیم است. اکثر افراد در جایگاه‌های اجتماعی مختلف به این موضوع واقف هستند که آگاهی از محیط زیست خوب بوده و می‌تواند بر رفتارهای اجتماعی و فردی ما موثر باشد. یکی از شیوه‌های طراحی جدید استفاده از المان‌های طبیعی در طراحی داخلی مدرن است. حس در کنار طبیعت کار کردن و سر سبزی می‌تواند بر روحیه ی کارمندان تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

استفاده از رنگ‌های طبیعی و موجود در طبیعت، سبزه‌ها و خزه‌های واقعی روی دیوارها می‌تواند روحیه ی کارمندان را تقویت کند و در عین حال آرامش را بالا برده و فضای کاری را پرشور و مثبت کند. بررسی‌های انجام شده پس از استفاده از این خصوصیات در دفاتر نشان می‌دهد که تعداد روزهایی که افراد دچار بیماری، سردرد و بی‌حوصله گی و حتی خواب آلودگی می‌شوند، بسیار کاهش یافته است و تقریباً در چنین محیط‌هایی وجود تنش‌ها به حداقل رسیده است. همه‌ی این ویژگی‌هایی که از طراحی جدید و منطبق با محیط زیست ناشی می‌شود به این نکته اشاره دارد که المان‌های محیط زیستی در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت‌ها هستند. بنابراین می‌توان گفت طراحی داخلی مدرن نسبت بسیار خوبی با طبیعت دارد.

طراحی داخلی در سال 2021
طراحی داخلی مدرن در سال ۲۰۲۱

ایجاد فضای استراحت

بدون هیچی شکی می‌توان گفت روند ایجاد فضای استراحت در شرکت‌ها با توجه به همه گیری اخیر در سال پیش رو بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. جهان شاید تا سال‌ها با مصائب و مشکلات بهداشتی و اقتصادی این همه گیری درگیر باشد. رفاه اجتماعی شاید بزرگترین و بیشترین آسیب را در این میان دیده باشد. رفتار اجتماعی افراد به گونه‌‌ای شده است که آن‌ها رفت و آمد‌های خود را به شدت کنترل می‌کنند و تلاش می‌نمایند در معرض یک تهدید جدید قرار نگیرند.

این موضوع باعث شده است که تا مدت نامعلوم حضور در محل کار قطعی نباشد اما اگر چینی اتفاقی رخ دهد قطعا برای راحتی و حفظ فاصله ی اجتماعی بین کارکنان، شرکت‌ها و ادارات می‌بایست تلاش کنند تا فضایی آرام برای آن‌ها ایجاد کنند. قطعا طراحی این فضا‌های تفریحی و سرگرم کننده در آینده‌ی نزدیک نمی‌بایست هیچ گونه شباهتی به مکان‌های قبلی داشته باشد زیرا کارمندان در حال حاضر راغب به استفاده از آن‌ها نیستند.

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

همکاری و همراهی ما با شما

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری، طراحی داخلی مدرن و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید