توسط: تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

فایل کشویی برای ذخیره‌‌سازی و نگه‌داری اسناد در محل کار به چند دلیل اهمیت بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل، ایجاد نظم در نگه‌داری و نیز استفاده کاربردی اسناد و مدارک است. علاوه بر این کمدها و فایل‌های ذخیره‌سازی می‌تواند به زیبایی فضای کاری و محیط سازمانی کمک کنند. در حال حاضر انواع مختلفی از این محصول در سازمان‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‎ها اشاره خواهیم کرد. هم‌چنین متریال به‌کار رفته در این محصول و نکاتی درباره‌ی انتخاب آن ارایه می‌کنیم.

راهنمای جامع خرید فایل کشویی

فایل کشویی اداری چیست؟ برای خرید انواع فایل این محصول به چه نوع اطلاعاتی نیاز داریم؟ بهترین مدل‌های این محصول کدامند؟

آیا هنوز به فضای اداری ایده‌آل که مدت‌ها منتظر آن بوده‌اید دست نیافته‌اید؟ این به آن معنا است که هنوز فاکتورها، اسناد، پوشه‌ها و مدارک زیادی دارید و برای نگه‌داری آن‌ها در زمان حال و آینده، به فضای مناسبی برای ذخیره‌سازی احتیاج دارید. یک سیستم سازمانی خوب می‌تواند در موفقیت طولانی مدت کسب و کار، تفاوت بزرگ مثبتی ایجاد کند. بدون ابزار سازمانی مناسب ذخیره‌سازی مانند انواع فایل‌های کشویی و فایل‌های پرونده خور، همه چیز می‌تواند سریع از کنترل خارج شود. فایل‌های پرونده خور برای نگه داشتن اسناد و فایل‌ها و دسترسی راحت آن‌ها استفاده می‌شود. این فایل‌ها کمک می‌کند تا بازیابی دوباره اسناد و مدارک آسان شود.

فایل کشویی پرونده خور

فایل‌های کشویی پرونده خور وسیله‌ای عالی برای نگه داشتن اسناد مهم کاری و سازماندهی شده هستند. به این شکل همه‌ی مدارک مهم در یک مکان قرار می‌گیرند. این محصول ممکن است دارای طراحی کلاسیک و در عین حال مدرن باشند. اما این وسیله از مبلمان اداری کلاسیک به ما کمک می‌کند تا مستندات غیردیجیتالی و اسناد پشتیبان‌گیری را ذخیره سازی و بازیابی کنیم. با این‌حال، اگر این اسناد منظم و قابل دسترسی راحت نباشند، آن‌گاه نظم اداری به هم خواهد خورد.

استفاده از فایل کشویی در سایر مشاغل

بسیاری از افرادی که در دفاتر، شرکت‌ها، مدارس و سایر مشاغل کار می‌کنند، از این وسیله استفاده می‌کنند. این فایل‌ها کمک می‌کنند تا پوشه‌ها، مدارک مهم و انبوه برای دسترسی آسان، نظم و ترتیب ویژه‌ای پیدا کنند. واضح است که اکثر کسب و کارها از فایل‌های کشویی برای ذخیره اسناد با انواع مختلفی استفاده می‌کنند. اما ممکن است انتخاب فایل کشویی مناسب با کارتان کمی گیج کننده باشد. آیا نیاز به یک فایل کشویی عمودی یا یک فایل کوچک پهن دارید؟ آیا باید ثابت یا قابل حمل باشد؟ برای انتخاب بهتر در تصمیم گیری، پیشنهادهایی را در ادامه متن ارائه می‌کنیم.

۷ نکته در انتخاب فایل کشویی

برای انتخاب فایل کشویی به نکات زیر دقت کنید:

  • قبل از خرید انواع فایل کشویی، درباره‌ی مکان نگه‌داری آن فکر کنید.
  • انواع فایل و کابینت کشویی پرونده خور عمودی یا کوچک به طور کلی برای مقیاس‌های گوناگون طراحی شده‌اند. اما اگر شما می‌خواهید پرونده‌ها و مدارک‌ خود را سازماندهی کنید، برای تصمیم‌گیری درباره نوع مدارک، اندازه این محصول، تعداد کشوها، نیاز به دقت دارید.
  • به چقدر فضا برای ذخیره سازی مدارک و پوشه‌ها نیاز دارید؟ متناسب با اسناد و مدارک خود، ممکن است به بیش از یک فایل کوچک یا یک بزرگ نیاز داشته باشید.
  • آیا می‌خواهید این محصول را با میز اداری خود هماهنگ کنید؟ رنگ، متریال، زیبایی و هارمونی آن را در نظر بگیرید.
  • اگر محدودیت جا دارید، از مدل‌های کوچک‎ استفاده کنید.
  • اگر اسناد مهمی دارید، از نوع دارای قفل استفاده کنید تا امنیت آن‌ها تامین شود.

انواع فایل کشویی پرونده خور

بسته به اندازه کسب و کارتان، ممکن است به بیش از یک فایل کشویی نیاز داشته باشید تا مدارک را مرتب نگه دارید. ممکن است تصور کنید که انواع این محصول تفاوت چندانی با هم ندارند، اما این درست نیست. انواع مختلفی از آن در دسترس هستند و هر کدام فواید خود را دارند. در ادامه تعدادی از انواع آن را ذکر می‌کنیم:

فایل پرونده خور کوچک

فایل‎های کشویی پرونده خور کوچک کوتاه و عریض هستند. آنها در کنار یک میز اداری قابل استفاده هستند، تا کاربر بتواند در زمان نشستن روی صندلی نیز از آن‌ها به راحتی استفاده کند. این نوع فایل کشویی معمولا از ۱ تا ۳ کانتینر ساخته شده‌اند. البته این کشوها به اندازه کابین عمودی عمیق نیستند، آن‌ها فضای ذخیره سازی افقی زیادی را ارائه می‌دهند.

فایل پرونده خور عمودی

فایل‎های کشویی پرونده خور عمودی بلندتر از شرکای کوچک خود هستند و دارای تعداد کشوهای بیشتر هستند. این نوع کشوها فایل‌ها را از جلو به عقب سازماندهی می‌کنند. این مدل فایل‎ کشویی معمولا در کنار یک دیوار قرار می‌گیرد، زیرا آنها بلند هستند و برای تعادل بیشتر به تکیه‌گاه نیاز دارند.

فایل قابل حرکت

این فایل برای ذخیره فایل‌ها و جابه‌جایی آن‌ها برای دسترسی همه مناسب هستند. آن‌ها در هر دو حالت عمودی یا کوچک در دسترس هستند. هر کدام از آن‌ها می‌توانند پیکربندی مناسب خود را در اندازه‌های متفاوت و طرح‌‌های گوناگون داشته باشند.

فایل کشویی رولینگ

این فایل بر روی چرخ یا کاستورها به سادگی حرکت می‌کند. متناسب با سبک و طراحی، بسیاری از این فایل‌های ذخیره‌سازی قابل جابجایی هستند. هم‌چنین دارای تمام ملزومات دیگر فایل‌های کشویی از جمله قفل‌دار بودن هستند.

متریال مناسب فایل کشویی

در این وسیله از متریال چوب و فلز استفاده می‌شود. در ادامه نکاتی درباره‌ی انواع آن‌ها بیان می‌کنیم:

فایل با چوب طبیعی

ذخیره‌سازی کشویی پرونده خور چوبی می‌‎تواند به فضای اداری جلوه‌ای ویژه بدهد. متریال اصلی این وسیله کاربردی از چوب طبیعی است که شامل: چوب بلوط، گیلاس، افرا و کاج است. به طور یقین شما به دنبال محصولی هستید که مقاوم و قابل استفاده برای زمانی طولانی باشد. چوب طبیعی گرچه هزینه بالایی دارد اما ویژگی زیبایی و ماندگاری آن این هزینه را جبران می‌کند.

فایل کشویی MDF و نیوپان

این فایل‌ها به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار محبوب‌ هستند. به طور کلی، این سبک دارای یک جنس ماندگار با تنوع رنگی و روکش فراوان است که نهایت زیبایی و کلاسیک بوده را به فضای اداری اضافه می‌کند. آن‌ها ظاهر رسمی و ظریف‌تری نسبت به مدل فلزی دارند. هماهنگی این متریال با دیزاین داخلی بسیار راحت‌تر است. روکش ممبران، لمینت و ملامینه برای این محصول بسیار مناسب و به‌صرفه است. استفاده از چوب نیوپان برای مناطق با آب و هوای خشک اشکالی ندارد، اما این چوب برای نقاط مرطوب ماندگاری کمی دارد.

فایل‌ فلزی

این فایل‌ها با جنس آهن و آلومینیوم و با قیمت مناسب خود، راه حل مناسبی برای ذخیره‎‌سازی اسناد ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند باریک و بلند برای فضای‌های شلوغ کاری باشند.

فایل ترکیبی فلزی چوبی

این فایل‌ها با اسکلت فلزی و بدنه چوبی بسیار زیبا و با استحکام هستند. این فایل‌ها برای سبک‌های خاص دیزاین و معماری داخلی مانند مدرن و کلاسیک بسیار مناسب هستند.

 

نتیجه نهایی

فضای ذخیره‌سازی یک بخش کلیدی در دفاتر است. نوع فایل ذخیره‌سازی که استفاده می‌کنید، توسط عوامل متعددی نظیر فضای کف، دیوار، مقدار فضا، دکوراسیون و نوع کسب و کار تعیین می‌شود. در دنیای امروز لازم است روی چنین مبلمانی تمرکز کنید تا بخشی از معضلات اداری به طور کلی حل شوند. در این راستا برای خرید و اطلاع از شیوه خرید فایل‌های کشویی پرونده خور می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در مبلمان اداری بینو از طریق لینک زیر تماس حاصل فرمایید. ما برای ارائه مشاوره در خدمتتان هستیم. مشاوره‌های خرید در زمینه تمام محصولات ما رایگان است. با ما تماس بگیرید و از راهنمایی تیم پشتیبانی و فروش ما با سابقه بیش از ده سال تجربه در زمینه‌ی مبلمان اداری استفاده کنید. علاوه بر این تیم فنی مبلمان اداری بینو می‌تواند از فضای اداری شما به صورت رایگان بازدید کنند و بهترین پیشنهاد را برای بهبود فضای اداری ارائه دهند.

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید