توسط: تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۲ 0 دیدگاه

اثرات دکوراسیون داخلی چیست و دارای چه مزایایی می باشد؟ مهمترین تأثیر دکوراسیون داخلی بر افراد و ساختمان کدام است؟ مبلمان اداری بینو با ارائه اطلاعات دقیق در این رابطه سعی کرده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تجهیز فضاهای اداری شما را در اختیارتان قرار دهد. لطفا تا پایان این نوشتار ما را همراهی بفرمایید.

تاثیرات روانی؛ اثرات دکوراسیون داخلی

۱. رنگ زرد:

ویژگی :درخشندگی, حس خوش بینی و دل گرمی. رنگ زرد باعث بهبود فعالیت های ذهنی و بیشتر شدن اشتها نیز می شود.
کاربرد: در آشپزخانه, اتاق کارو اتاق نشیمن هم چنین به ندرت و بصورت خیلی ناچیز در اتاق خواب بزرگسال می توان از رنگ زرد استفاده کرد اما استفاده از این رنگ در اتاق نوزادان توصیه نمی شود.

۲. رنگ نارنجی؛ اثرات دکوراسیون داخلی

ویژگی : رنگی است بسیار گرم, محرک و شادی آور که گرمابخش محیط می باشد.
کاربرد: در ورودی و راهروها, اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن. رنگ نارنجی رنگی محرک است بنابراین می توان از آن به مقدار کم و بصورت ملایم در اتاق خواب و اتاق کار نیز استقاده نمود.

۳. رنگ قرمز:

ویژگی : قرمز رنگ عشق ,تحرک و انرژی است .قرمز ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث نشاط و سرزندگی می شود.
کابرد در دکوراسیون داخلی: در اتاق غذاخوری ,آشپزخانه , راهروها و اتاق بازی کودکان . از آنجا که قرمز میزان ضربان قلب را افزایش می دهد توصیه می شود از این رنگ بصورت محتاطانه در اتاق خواب و اتاق کار استفاده شود.

۴. رنگ صورتی؛ اثرات دکوراسیون داخلی

ویژگی : رنگ آرامش ,احساس قوت قلب و لطلفت است .صورتی رنگی است که احساس آرامش و تکامل را القا می کند.
کاربرد : در اتاق خواب , اتاق کودک , اتاق نشیمن ,سرویس های بهداشتی و هال . صورتی تا حدودی باعث کم شدن اشتها میگردد بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

۵. رنگ بنفش تیره:

ویژگی : رنگی الهام بخش و موقر است حس هدف مندی و انگیزه را در فرد القا می کند.
کاربرد : در اتاق خواب و اتاق نشیمن . هم چنین از طیف ملایم آن مثلا بنفش یاسی نیز برای اتاق نشیمن ,اتاق خواب و سرویس های بهداشتی مناسب می باشد.

۶. رنگ آبی؛ اثرات دکوراسیون داخلی

ویژگی : رنگ آرامش, التیام و رهاییست .آبی یک محبوبیت جهانی دارد که همواره در همه جا سمبل رفع تنش و خستگی است و باعث ارتقای روابط می گردد.
کاربرد : در اتاق کار و اتاق مطالعه, سرویس بهداشتی , اتاق نشیمن و اتاق خواب . آبی رنگ آرامش است بنابراین از آن بصورت هوشمندانه و بسیار کم در هال و آشپزخانه و جاهایی که در آن فعالیت هایی صورت میگیرد استفاده کنید.

۷. رنگ سبز:

ویژگی : رنگ سبز رنگ آرامش و نشاط است هم چنین سبز رنگ هماهنگی و عدالت است.
کاربرد: این رنگ در اکثر فضاها قابل استفاده است و چون رنگ هماهنگی است می توان آن را با رنگ های دیگر ترکیب کرد.

۸. رنگ قهوه ای؛ اثرات دکوراسیون داخلی

ویژگی : رنگ راحتی و رنگ طبیعت است. با اینکه رنگ قهوه ای جزء رنگ های اصلی چرخه رنگ نیست اما دارای قدرت فوق العاده ای می باشد.
کاربرد : در بسیاری از اتاق ها مخصوصا در اثاثیه و مبلمان. دکوراسیون داخلی بینو

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید