توسط: تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

شاید بیش از هر مبلمان دیگری، انتخاب و خرید میز اداری که دقیقاً با توجه به نیازمندی کارمندان شما است بسیار سخت باشد. اما استفاده و شناخت چند موضوع به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. اشراف اطلاعاتی در مورد خرید میز تحریر اداری می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانع خرید میز اداری و میز تحریر اداری را رفع کند. میز اداری از این جهت اهمیت دارد که کارمندان مدت زمان زیادی را در محل کار پشت آن مشغول به کار می‌باشند. از کار با سیستم‌های کامپیوتری گرفته تا کار با اسناد، تمامی این‌ها با استفاده از میز اداری انجام می‌شود. از این رو خرید میز تحریر اداری بر روی عملکرد کارمندان موثر است. یک میز اداری ارگونومیک و مناسب علاوه بر افزایش کیفیت کاری کارمندان و بازدهی آنان را نیز افزایش می‌دهد.

بهترین خرید میز تحریر اداری

بر کسی پوشیده نیست که میز اداری یکی از مهم‌ترین ارکان هر اتاق و فضای اداری است. میز اداری می‌تواند بهترین مکمل برای صندلی اداری باشد. اما خرید میز تحریر اداری می‌بایست با استفاده از دانش و بررسی وضعیت و ویژگی‌های منحصر به فردی صورت بگیرد. هر کدام از این ویژگی‌ها به شما به عنوان مسئول خرید کمک می‌کند آن‌چه را که تهیه می‌کنید مطابق با نیاز شما و سازمان‌تان باشد. نکته‌ی جالب در خرید میز تحریر اداری این است که اگر خرید مناسب صورت نگیرد، در کمترین زمان ممکن متوجه نارضایتی افراد و کارمندان خواهید شد.

از این رو که میز تحریر اداری به هیچ وجه نمی‌تواند میز به جای میز اداری کامپیوتر قرار بگیرد و برعکس. شما اگر می‌خواهید میز اداری برای سازمان خود تهیه کنید. تا انتهای این متن همراه ما باشید. ما در این مقاله به صورت کلی موارد مهم را با توضیحات مختصر برای شما ذکر کرده ایم. قطعاً شما خرید میز تحریر اداری بهتر و جذاب‌تری خواهید داشت اگر به موارد مذکور توجه کنید.

چه ویژگی‌هایی برای میز اداری مهم است؟

اگر میز اداری و کاری شما بخشی از فضای کاری هر روزه‌ی شما خواهد بود، داشتن فضای ذخیره‌سازی دائمی برای تمام پرونده‌ها و تجهیزات اداری کاملاً ضروری است. به همین ترتیب، اگر قصد استفاده از رایانه رومیزی یا لپتاپ را دارید، میز تحریر شما باید همه کابل‌ها و اجزای مرتبط را در خود جای دهد. وجود کابل‌های سرگردان بر روی میز و پشت میز به هیچ وجه جلوه‌ی بصری خوبی ندارد. از این رو طراحان و تولیدکنندگان میز اداری تلاش می‌کنند میز اداری و تحریر را به گونه‌ای تولید کنند که فضایی برای پنهان نمودن این‌ها وجود داشته باشد. همچنین هنگام خرید میز تحریر اداری اطمینان حاصل کنید که میز شما به اندازه کافی بزرگ است تا فضای کافی را ایجاد کند و حداقل میزان بهم دریختگی را در اتاق شما ایجاد کند.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید از میز کار خود به صورت گه‌گاهی استفاده کنید، به عنوان مثال هنگام پرداخت قبض یا نوشتن ایمیل شخصی، طبیعتا فضای مورد نیاز کمتری نیاز دارید. در این گونه موارد است که می‌گوییم متناسب با نیاز خود اقدام به خرید میز تحریر یا میز اداری نمایید. خرید مطابق با نیاز در بیشتر موارد می‌تواند باعث صرفه‌جویی مالی شود. انجام تصمیمات درست و منطقی قطعا شما را در خرید میز اداری و میز تحریر اداری به بهترین نتایج خواهد رساند.

در ادامه ما به بررسی انواع میز اداری و میز تحریر اداری خواهیم پرداخت. شما می‌توانید مزایا و نکات منفی هر کدام را بررسی کنید تا به بهترین انتخاب برای سازمان و فضای اداری خود برسید.

میز اداری تک نفره

با توجه به روند سازمانی و کار در سازمان ها، تعدادی از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند که به جای خرید میز اداری تک نفره اقدام به خرید میز اداری گروهی یا میز کارگروهی نمایند. میزهای اداری گروهی تعداد زیادی از اعضای گروه را در خود جای می‌دهند. این میزها مزیت‌های زیادی دارند. کارگروهی بین افراد یک سازمان را تقویت می‌کنند. بازدهی را افزایش می‌دهند. تسلط بر موضوع را افزایش می‌دهند و بسیاری دیگر از ویژگی ها.

اما تمامی افراد حاض در یک مجموعه نمی‌توانند بر روی میز کارگروهی کار کنند. از این رو میز‌های تحریر تک نفره و یا مستقل انتخاب خوبی برای آن‌ها است. این میز‌ها در هر سبک و اندازه و رنگی وجود دارند. این میزها برای افرادی که حریم خصوصی برای آن‌ها در انجام کارها بسیار مهم است می‌تواند کاربری بسیار زیادی داشته باشد.

میزهای اداری مدولار

یک روشی عالی برای تهیه فضای کاری بزرگتر که نهایت انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد، خرید میزهای اداری مدولار است. میزهای مدولار را می‌توان با توجه به نیازهای خاص شما با کابینت و واحد قفسه‌بندی ترکیب کرد. همچنین میزهای مدولار این اجازه را به شما می‌دهند که بتوانید با توجه به شرایط اقدام به استفاده از تجهیزات اداری بکنید. علاوه بر این می‌تواند تنوع در طراحی فضای اداری را برای شما داشته باشد. در این باره می‌توانبد مقاله “پنج نکته‌ی اساسی در خرید میز اداری مناسب و مدرن” را مطالعه کنید.

میزهای گوشه‌ای

میز‌های گوشه‌ای قطعا روشی ایده آل برای استفاده بیشتر از فضای محدود است. میزهای گوشه‌ای را می‌توان در کنار مبلمان اداری مدولار نیز استفاده کرد. میز‌های گوشه‌ای در چند سال اخیر با توجه به فراگیر شدن دورکاری، از محبوبیت بیشتر برخوردار هستند. زیرا توانایی تطبیق با فضاهای مختلف را دارند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این نکات میز اداری گوشه‌ای می‌تواند خود یک مرزبندی کاری را ایجاد نماید.

خرید میز تحریر اداری و نکات مهم آن

ما انتخاب گسترده‌ای از سبک‌ها را در انواع مختلفی از مواد، از جمله چوب، روکش چوب و شیشه، آهن و آلومینیم در انتخاب میز اداری داریم. در اینجا برخی از مزایا و معایب هر یک از این مواد اولیه را برای شما ذکر کرده‌ایم تا به انتخابی مناسب داشته باشید:

چوب

مزایا

  • سبک کلاسیک دارد.
  • آسیب‌های جزیی را می‌توان به راحتی ترمیم کرد.
  • ماندگاری را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌توانید سال‌ها به آن اعتماد کنید.

مضرات و نکات منفی:

  • انتظار کاملا واضحی است که قیمت بیشتری داشته باشند.
  • از نظر وزنی سنگین‌تر است و حمل و نقل سخت‌تری دارد.
  • نیاز به مراقبت در مقابل رطوبت دارد.

میز اداری با روکش چوب و‌ام دی اف

ویژگی‌های مثبت و مزایا

  • نسبت به میز اداری که با چوب ساخته می‌شود قیمت پایین‌تری دارد.
  • در بیشتر موارد اضلاع میزهای اداری دارای یک شیوه‌ی برش خاص و مشابهی هستند.
  • وزن حدودی سبک دارند.
  • قابلیت جداشدن بخش‌های مختلف در آن‌ها وجود دارد.
  • فرآیند جابه‌جایی آسان‌تر است.

موارد منفی

  • بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی هستند.
  • احتمالا تعمیر روکش بسیار سخت است.

میز اداری از جنس شیشه

مزایا

  • قابل توجه، طراحی پیشرفته.
  • بسیار مناسب دفاتر مدرن است.

موارد منفی

  • قطعا از ارزش ریالی بالاتری برخوردار است.
  • نیاز به تمیز کردن مکرر دارد.

نتیجه گیری

همان گونه که پیش از این گفتم، شما باید برای خرید میز اداری ابتدا نیازمندی خود را در نظر بگیرید. نیازمندی شما را به این سمت می‌برد که شناخت خوبی از آن‌چیزی که می‌خواهید اقدام به خرید ان کنید داشته باشد. میز اداری یکی از مهم‌ترین ارکان یک فضای اداری است. فضای اداری به شدت به میز اداری بستگی دارد. از این رو شما پس از شناخت نیاز خود و آگاهی از میزان بودجه می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید