توسط: تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

انواع میز اداری کدام است؟ چه معیارهایی برای انتخاب انواع میز اداری وجود دارد؟ چطور باید در میان انواع میز بهترین مدل را انتخاب کنیم؟ میزان فضای کاری ما در انتخاب انواع میز اداری چه نقشی دارد؟ معیارهای انتخاب در انتخاب و سفارش انواع میز کدام اند؟ بسیاری از مدیران ممکن است زمان زیادی را پشت میز خود بنشینند و به برنامه ریزی و توسعه بهتر شرکت خود فکر کنند، پس باید میز مدیریت آنها فضایی راحت، کارآمد و زیبا را ایجاد کند. در واقع اینجا جایی است که ارکان اصلی کسب و کارها به حرکت در می‎آیند، اما ممکن است کمی برای شما تعجب برانگیز باشد، اینکه بگوییم: “یک مدیر موفق حتما یک میز خوب داشته است!”

چگونه بهترین میز اداری را انتخاب کنیم؟

در این راستا، مهم است که بسیاری از مدیران درباره خرید انواع میز اداری مناسب دانش لازم را کسب کنند، زیرا هدف تنها نمایانگر کردن جلوه‎ها و ظواهر مدیر بودن نیست، بلکه مهم کارآمد بودن میز است. میز اداری زیبا با جلوه‎های ریاستی که عملکرد مناسب را فراهم نکند، ممکن است خیلی سریع جای خود را به میزی دیگر دهد. پس مهم است که یک میز نیازهای اساسی یک مدیر را از یک سو و از سویی دیگر نماینگر ظواهر مدیری قدرتمند و مدبر باشد.

متریال 

انتخاب نوع متریال یا ماده ساخت انواع میز اداری به قیمت، نوع کسب و کار و علاقه مدیر مرتبط است. مهم است که بهترین متریال را بر اساس بودجه و نیازهای خود انتخاب کنید. میز اداری سنتی از چوب ساخته می‎شود، اما چوب می‎تواند سنگین، گران و قابل خراشیدن باشد. هنگام انتخاب مواد، دوام، وزن را در نظر بگیرید. مدیرانی که فضای خود را هر ساله تغییر می‎دهند نیاز است که میزی سبک ورن را انتخاب کنند تا حمل و نقل آن آسان باشد. انواع متریال ساخت انواع میز به شرح زیر است:

  • فولاد

نیاز به تعمیر و نگهداری کم، سبکی مدرن و صنغتی، با دوام و استحکام فوق العاده با خطوط تمیز و نگاهی حرفه ای به قیمتی مناسب ترین به فروش می رسند. محدوده گسترده‎ای از طرح‎ها و رنگ‌‎ها، میزهای فولادی را راهی آسان برای مطابقت با مبلمان موجود ساخته است.

  • لمینت

لمینت دو یا چند لایه چوب را با هم ترکیب می‎کند و استحکام انواع میز اداری را افزایش می‌دهد. با طیف گسترده‎ای از رنگ‌ها و انواع طراحی، میزهای لمینیت گزینه‌ه‎ای محبوب برای بیشتر فضاهای اداری هستند. آن‌ها زیبایی و ظرافت میزهای چوبی طبیعی را ندارند ولی نسبت به آنها ارزان‎تر هستند.

  • چوب طبیعی

چوب و روکش چوبی طبیعی انتخابی بسیار محبوب است، در صورتی که به درستی نگهداری شود، چوب های طبیعی برای چندین سال بیشترین دوام و امنیت را ارائه می‎دهند. ایده‎آل برای سبکی سنتی، کلاسیک و بسیار مجلل. بسته به نوع چوب انتخاب شده، مقدار قیمت متغییر است.

  • شیشه

این نوع از میزها با کیفیت بالا ارائه می‎شوند و سبکی مدرن و منحصر به فرد به فضا می‎دهند. آن ها سطحی صاف، شفاف و تمیز را نشان می‎دهند. اکثر میزهای شیشه‎ای که در حال حاضر در بازار وجود دارند.

فضای جانمایی انواع میز اداری

فضا مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید. دانستن اینکه چقدر از اتاق در دسترس است، به محدود کردن انتخاب کمک می‎کند. یک مشکل رایج با میزها اندازه آنها است، زیرا اینکه چقدر میز فضا فراهم می‎کند بسیار مهم است. به عنوان مثال: زانوها ممکن در زیر میز جا نشوند و یا تعداد زیاد کشوها در دو طرف باعث ناراحتی در حرکت پاها شود.

  • زیر

باید به اندازه کافی فضای زیر میز برای حرکت آزادانه پاها وجود داشته باشد. قرار دادن پاها بر روی هم نیاز به فاصله کافی بین ران‎ها و زیر میز دارند.

  • جلو

برای بیشتر دفاتر لازم است که در جلوی میز برای نشستن مهمانان در اتاق فضای کافی وجود داشته باشد. این فضا باید برای صندلی و راه رفتن در اطراف به اندازه کافی بزرگ باشد.

  • پشت 

نیاز به داشتن فضایی کم در پشت صندلی وجود دارد، به خصوص اگر دیوار یا اشیاء پشت آن وجود داشته باشد. نگه داشتن ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر از فضای پشت صندلی می‎تواند بسیار مناسب باشد.

 

شکل میز اداری

  • شکل میز

میز اجرایی و کردنزا، با توجه به مسئولیت‎های بسیار زیاد، مدیران نیاز به فضای کاری بیشتری نسبت به کارکنان دارند. اشکال مختلف و فریم‎های مختلف سبک کار را تعیین می‎کنند. میزهای کردنزا اشکالی از انواع میز اداری هستند که سبکی کلاسیک در حین حال بسیار کاربردی را برای مدیریان فراهم می‎کند. این میزها معمولا دارای کشوهای زیاد هستند.

  •   میزهای L شکل

یک عنصر برگشت‎پذیر به سطح کار استاندارد برای یک فضای کار ثانویه را اضافه می‎کنند. اغلب این مورد را می‎توان با جایگاه‎های فایلینگ برای ذخیره‎سازی اضافه کرد و اغلب موارد قابل برگشت به سمت راست یا چپ میز هستند. یک میز L شکل مقدار زیادی از گزینه های جابجایی را ارائه دهد. می‎توان آن را مانند: یک میز بزرگ گوشه استفاده کرد، یا یک بازو از میز را می‎توان در برابر دیوار قرار داد، و بازوی دیگر به سمت اتاق باشد.

  • میزهای U

شکل مفهوم فضای اضافی را به سطح دیگری می‎رسانند، با اضافه کردن یک سطح کار سوم به میز L شکل باعث می‎شود فضای زیادی بر روی میز برای انجام کارهای گوناگون فراهم باشد، همچنین گزینه‎های ذخیره سازی (کشو) اضافی در زیر میز نیز وجود دارد. این میز برای کارمندان و مدیرانی که دارای مانیتور، چاپگر و کلیه لوازم مورد نیاز هستند که به سطح زیادی نیاز دارد، بسیار ایده آل است. همچنین این میز برای اتاق‎های بزرگ‎تر مناسب است. زیرا به فضای بیشتری نیاز دارد.

نتیجه گیری

به طور کلی اضافه کردن انواع میز اداری با لوازم جانبی و یا ویژگی‎های خاص، راهی مفید برای اطمینان از داشتن میزی منحصر به فرد است. بسیاری از مدیران سخت به دنبال ایده‎آل‎ ترین مبلمان اداری برای فضای اداری خود هستند، زیرا خوب می‎دانند سرمایه گذاری در خرید بهترین آنها می‎تواند گامی مهم در توسعه کسب و کارشان باشد.

عزیزان و همراهان گرامی جهت دریافت مشاوره در امر خرید انواع میز و همچنین اخذ اطلاعات بیشتر از مشاورین ارشد طراحی مبلمان اداری بینو می‎توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید