توسط: تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

محل کار، جایی است که هر فردی ممکن است به طور روزانه و مستمر به آن مراجعه کند و ساهات طولانی از شبانه‌روز خود را در آنجا سپری کند. از این‌رو می‌توان آن را خانۀ دوم افراد در نظر گرفت. در حقیقت محل کار، جایی است که افراد در آنجا برای حفظ استقلال مالی و اجتماعی خود و مهم‌تر از همه برای کسب درآمد، به فعالیت مشغولند. بنابراین، لازم است که فضایی راحت، آرام و صمیمانه باشد.

 

انتخاب صندلی مناسب برای دفتر

وقتی صحبت از فضای پویا می‌شود، یکی از اقداماتی که برای ساختن دفتری راحت و منظم می‌توان انجام داد، تهیۀ صندلی‌ اداری است. دفتر کار، جایی است که فرد به طور مستمر در حال انجام وظایف است، بنابراین عنصر راحتیِ آن حتماً باید لحاظ گردد.

 

ویژگی‌های یک صندلی اداری مناسب

عوامل مختلفی در راحت بودن صندلی‌های اداری نقش دارند که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱-پشتیِ این صندلی‌ها باید از گردن تا نشیمنگاه کاربر را پوشش دهد.

۲-صندلی اداری باید دارای قابلیت تنطیمِ ارتفاع و چرخیدن صندلی به جهات مختلف باشد.

۳-پوشش صندلی از پوششی با دوام و قابل شست و شو و گردگیری تولید شده باشد.

 

ویژگی‌های یک میز اداری مناسب

محل کار علاوه بر صندلی، دارای میزهای اداری نیز هست. بنابراین میزهای اداری نیز به همان اندازه باید راحت و کاربردی باشند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های یک میز اداری مناسب اشاره می‌کنیمک

۱-بهتر است سطح روی میزهای اداری از جنس شیشه ساخته شوند تا هر آنچه که داخل کشو قرار می‌گیرد، به راحتی وبدون نیاز به باز کردن کشوها، برای کاربر قابل رؤیت باشد.

۲-کشوها باید دو نوع باشند، یکی با عمق زیاد برای نگه داشتن فایل‌های بزرگی مثل پرونده، زونکن و غیره و دیگری با عمق کمتر برای نگهداری وسائل کوچکی مثل لوازم التحریر، مهر، منگنه و… .

۳-سطح میزهای اداری باید به اندازه کافی گسترده باشد تا کارمندان فضای کافی برای نگه داشتن وسائل مورد نیاز خود بر روی آن را داشته باشند.

 

نتیجه‌گیری

اگر میز و صندلی‌ها اداری الگوهای فوق را رعایت کنند، می‌توانید مطمئن باشید که محل کار خود را به فضایی راحت و صمیمی تبدیل نموده‌اید تا کارمندان با خاطری آسوده به انجام وظایف خود تن دهند. نتیجۀ این آسودگی خاطر نیز پویایی، افزایش بهره‌وری و کسب درامد بهتر خواهد بود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید