توسط: تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مجموعه‌‌ای از اشباهات رایج در طراحی داخلی وجود دارد که شما می‌بایست برای بهتر شدن و دلپذیر شدن فضای سازمانی خود از انجام آن‌ها به شدت اجتناب نمایید. با توجه به فعالیت اقتصادی و تجاری شما، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما به راحتی قادر خواهید بود تا رابطه‌‌ای عمیق و کاملاً مدیریت شده بین دفتر کار و کارمندان خود ایجاد کنید. این دلبستگی به محیط و انتقال احساس امنیت از محیط به آن‌ها در بهره وری نیروی انسانی برای شما بسیار موثر است و به صورت میانگین عملکرد شرکت را رو به جلو ترسیم خواهد نمود.

طراحی داخلی دفتر کار
طراحی داخلی دفتر کار

اشتباهات رایج در طراحی دفتر کار

همان گونه که در گذشته گفته‌‌ایم، در طراحی دفتر، شما باید راحتی و نیازهای عملکردی کارکنان خود را نیز در نظر بگیرید. در بسیاری از مشاغل مدیران و هم بنیان گذاران شرکت‌ها در تلاش هستند که دفتر را برای خود و مطابق با سلیقه ی خود آماده کنند و این موضوع در طولانی مدت اثرات خوبی از خود به جای نخواهد گذاشت. در این گزارش چند اشتباه رایج که در طراحی دفتر کار وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

جلوگیری از ورود روشنایی طبیعی در طراحی دفتر کار ممنوع!

اگر بخواهیم تنها یک جمله در مورد روشنایی بگویم آن این است که «روشنایی و نور ضعیف می‌تواند بهره وری کلی سازمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد». یکی از بهترین انواع نور در فضای سازمان و یا دفتر کار، نور طبیعی است. شما به عنوان مسئول تجهیزات و طراحی دفتر کار می‌بایست اطمینان حاصل نمایید که به تمامی کارکنان، مقدار مورد نیاز از آن خواهد رسید. برای این کار شما در طراحی دفتر کار می‌توانید از پنجره‌های بزرگ و حتی اتاق‌های پیرامونی استفاده کنید. طراحی دفتر کار نبایست به گونه‌‌ای باشد که تنها عده‌‌ای خاص از روشنایی طبیعی بهره مند شوند. بلکه باید تمام تلاش خود را در استفاده از فضا انجام داده تا آن نور به تمامی کارکنان برسد.

کنترل صداهای مزاحم

سر و صدای اضافه و بیهوده جزو اولین بخش هاست که واکنش کارمندان به آن را پس از طراحی دفتر کار خواهیم دید. روش‌های متفاوت و زیادی وجود دارد که می‌تواند با اجرای چند استراتژی طراحی ساده، صدای اضافه را در سراسر دفتر کاهش دهد. ممکن است در این مسیر به انواع پوشاننده‌های سطوح و یا عایق‌های صدا نیازمند باشیم.

طراحی دفتر کار؛ انتخاب زیبایی یا عملکرد؟

وقتی پرسنل شما به صورت روزانه در محل کار خود حاضر می‌شوند بنابر قراردادهای بین طرفین آن‌ها می‌بایست وظایف خود را بر طبق شرح شغل خود انجام دهند. یک فضای اداری شیک و مرسوم نمی‌تواند به صورت کلی مانع انجام وظایف شود و در نقطه ی مقابل یک فضای کاری با طراحی بد می‌تواند بهره وری را کاهش دهد. اما در نهایت این شما به عنوان فردی که طراحی دفتر کار را بر عهده گرفته‌‌اید هستید که بر حسب دورنمای و اهداف شرکت نسبت به طراحی، جانمایی و ایجاد فضا‌ها اقدام می‌کنید از این رو حفظ تعادل در این بخش از وظایف مهم و سنگین شماست.

طراحی داخلی دفتر کار
طراحی داخلی دفترکار

خلاقیت کارکنان را تحریک کنید

اکثر مدیران بر این موضوع اعتقاد دارند که عملکرد در طراحی دفتر کار بسیار مهم است و یک دفتر کار با طراحی داخلی جذاب و مبلمان داری مطبوع می‌تواند به طرز چشم گیری به احساس آرامش و رضایت کارمندان کمک نماید. گنجاندن برخی از هنرهای دیواری، تابلو‌های نقاشی، استفاده از تندیس‌ها، گیاهان گلدانی و صندلی‌های ساختارشکن مابین دفتر کار می‌تواند فضای طراحی شده را بسیار جذاب‌تر نماید. باید این موضوع را بدانیم به این شیوه می‌توانیم خلاقیت کارکنان را در پیشبرد اهداف تجاری شرکت تحریک نمایم.

پیشنهاد ما

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و طراحی داخلی دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست. زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید