توسط: تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

هیچکس نمی‌تواند منکر نقش طراحی داخلی مدرن در افرایش بهره‌وری و برقراری حس آرامش میان کارکنان در یک فضای کاری شود. توجه ویژه به طراحی مدرن دکوراسیون داخلی، یا به عبارتی استفاده از اندیشه‌های نوین در ساختارهای ارگونومی کاری و برای مثال چگونگی تقسیم‌بندی فضاها، نقش مهمی را در ساختار طراحی داخلی یک فضا دارد. دنیای امروز پر از شلوغی و بی‌نظمی است. سبک مدرن در معماری داخلی در ایجاد نظم و حس آرامش بسیار تاثیرگذار بوده است. در این مقاله اطلاعاتی درباره‌ی سبک و شیوه طراحی مدرن دکوراسیون داخلی بیان می‌کنیم.

ویژگی‌های مهم طراحی مدرن

دکوراسیون داخلی با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و گوناگونی از لحاظ معیارهای مدرن طراحی، هم‌چون چیدمان و آرایش بخش‌های مختلف، می‎‌تواند کارکردهای متنوعی داشته باشد. در این راستا افراد با سکونت در یک مکان مدرن و یا انجام کار و کسب درآمد در چنین فضای مدرنی، احساس رضایت بیشتری دارند. اجرای دکوراسیون مدرن این حس را به فرد القا می‌کند؛ که هم‌گام با تحولات زمانه‌ی خود پیش‌ رود. این سبک دارای اصول اولیه خاصی است که در ادامه مقاله تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

زیبایی و سادگی طراحی مدرن دکوراسیون داخلی

در این سبک سادگی و عدم توجه به جزئیات حرف اول را می‌زند. آن‌چه طراحی و اجرا می‌شود، باید ساده اما زیبا باشد. به همین دلیل، در این سبک از شلوغ‌کاری، نماهای نمایشی، وسایل با رنگ‌های جیغ یا پرتلالو خبری نیست. هر وسیله‌ای در نهایت سادگی ارائه می‌شود، اما این سادگی باعث عدم توجه به زیبایی نمی‌شود. زیبایی خاستگاه طبیعی هر انسانی است.

کاربردی بودن طراحی مدرن چیدمان داخلی

در طراحی مدرن دکوراسیون داخلی هر قسمت یا جزیی که به طرح اصلی اضافه می‌شود باید کاربردی باشد. در غیر این‌صورت حذف می‌شود. به همین دلیل است که در این سبک هر جز نیز در حداقل تعداد ممکن ساخته می‌شود. به عنوان مثال میزهای تحریر اداری در این سبک گاهی حتی کشو نیز ممکن است نداشته باشند. کتابخانه‌ها حداقل تعداد طبقه و شبکه بندی را دارند و … . به طور کلی در سبک مدرن هر بخش با برنامه خاصی به طرح اصلی اضافه خواهد شد.

اصول طراحی مدرن در چیدمان

این سبک در راستای سادگی و زیبایی دارای طراحی خاصی نیز هست. در این سبک در نمای ظاهری هر وسیله، از خطوط صاف و حداقل انحنا استفاده می‌شود. سبک مدرن یک سبک مینیمال پسند است. به همین دلیل از خطوط، تصاویر اضافی و شلوغ دوری می‌کند و سعی در طراحی سطوحی ساده، بی‌پیرایه و تاثیرگذار دارد.

بزرگ‌ شدن فضای طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون در سبک مدرن به گونه‌ای اجرا می‌شود، که تمام اجزا سعی در بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی دارند. برای رسیدن به این هدف است که از شلوغی و استفاده از بخش‌های غیرکاربردی اجتناب می‌شود. درنهایت طراحی هر وسیله یا ابزاری به‌ویژه تجهیزات اداری به سمت و سویی حرکت می‌کنند که، فضای پیرامون خود را بزرگ و وسیع جلوه می‌دهند. در‌حالی‌که در واقعیت ممکن است چنین نباشد.

متریال بازتابی در طراحی مدرن دکوراسیون

گرچه این سبک به دنبال سادگی و کاربردی بودن است، اما زیبایی و تاثیرگذاری نیز از اهداف اصلی طراحی مدرن است. به همین دلیل استفاده از عناصری که بازتاب نور خوبی دارند؛ مانند شیشه و فلزات صیقلی در این سبک جای‌گاه ویژه‌ای دارند. بر این اساس است که میزهای اداری مدرن یا کتابخانه‌های مدرن دارای شیشه (انواع میز اداری را می‌توانید در این صفحه ببینید) در طرح و رنگ‌های زیبا و ملیح هستند. در دستگیره‌‌های تجهیزات اداری فلزات صیقلی به صورت نمادین استفاده می‌شوند. در صندلی‌ اداری مدرن فلزاتی مانند استیل به فراوانی به‌ کار می‌روند.

متریال طراحی مدرن دکوراسیون داخلی

این سبک می‌تواند ساده و اصیل باشد. در این صورت استفاده از چوب طبیعی، فلزات با زیبایی و استحکام بالا و شیشه‌ در رنگ‌های خاص، بسیار جذاب خواهد بود. اما از آن‌جا که این سبک به دنبال سادگی و دوری از تجملات است در عموم موارد سعی در استفاده از متریال‌های متداول با قیمت مناسب دارد. به عنوان مثال چوب MDF با روکش‌های زیبای خود جز جدا نشدنی در طراحی فرنیچر و مبلمان اداری است.

نکات قابل توجه در طراحی مدرن

استفاده از پارتیشن‌های سبک و قابل حمل، نورپردازی ساده و زیبا، رنگ‌بندی متناسب فضا و نیازهای موجود، تنوع مواد و توجه به نحوه‌ی قرارگیری و تعامل میان قسمت‌های متفاوت، از جمله ویژگی‌هایی هستند که در دل طراحی مدرن گنجانده شده‌اند.

نقش طراحی مدرن در کیفیت فضای داخلی

طراحی مدرن نقش عمده‌ای در کیفیت فضای داخلی ایفا می‌کند. نحوه‌ی چیدمان و تقسیم‌بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح، کف، سقف، دیوارها، نورپردازی، مبلـمان و… مجموعه‌ی عوامل موثر و تعیین‌کننده در میزان زیبایی و کارآمدی فضاهای داخلی هستند. این عناصر با رعایت اصول طراحی مدرن سبب بهبود کاربرد و زیبایی معماری داخلی در هر محیط داخلی خواهد شد.

تاثیر طراحی مدرن دکوراسیون داخلی در آرامش‌بخشی

امروزه طبق معیارهای روان‌شناختی، تاثیر دکوراسیون داخلی بر اساس معیارهای مدرن، بر آرامش افراد و افزایش بهره‌وری آن‌ها نقش بسیار مهمی دارد. میزان دوستی، شور، هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می‌توان با راه‌کارهای مناسب تقویت کرد. باید دانست که هر کدام از انسان‌ها در جهان مدرن، دارای تفکرات و نیازهای خاصی هستند که پاسخ‌گویی به این نیازها، اولویت نخست سبک مدرن است

خرید مبلمان اداری با طراحی مدرن

حال که با اصول اولیه و معیارهای مهم طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی آشنا شدید، لازم است نکاتی درباره‌ی خرید مبلمان و تجهیزات اداری در این سبک بدانید. برای خرید محصولات داخلی این سبک باید از کیفیت مواد و ماندگاری محصولات اطمینان حاصل نمایید. برای این منظور می‌توانید به سراغ شرکت‌های معتبری بروید که خرید فرنیچر و مبلمان اداری را با ارائه ضمانت‌نامه تحویل می‌دهند. خرید مبلمان اداری از روش غیرحضوری نیز بسیار کمک کننده است. با مقایسه طرح‌ها و قیمت‌ مبلمان و فرنیچر اداری می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پیشنهاد ما

برای طراحی داخلی مدرن و ارایه راه‌کارهای مناسب با فضای کاری متخصصان و مشاوران بینو آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان تلفنی و حضوری هستند. ما کمک‌تان می‌کنیم تا متناسب با فضای داخلی و معماری محیط کاری اقدام به انتخاب فرنیچر اداری نمایید. کارشناسان مبلمان اداری بینو با سابقه چندین ساله نیازها و ملزومات یک مکان را به خوبی درک می‌کنند و بسیار توان‌مند و قوی در کنارتان خواهند ماند. با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید