توسط: تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

خرید بهترین صندلی اداری ارگونومیک یک کار تخصصی است. نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری باعث کمر درد شده یا مشکل موجود در ناحیۀ کمر را بدتر می‌کند. زیرا نشستن، روی صندلی اداری یک حالت ایستایی و سکون دارد که باعث افزایش استرس در نواحی پشت، شانه‌ها، بازوها و پاها می‌شود. علاوه بر این می‌تواند فشار زیادی بر عضلات پشت، دیسک‌های ستون فقرات و گردن وارد کند. آیا بهترین صندلی اداری ارگونومیک می‌تواند نقش مؤثری در کاهش این معضلات داشته باشد؟ با ما تا انتهای متن همراه باشید تا پاسخی مناسب برای این سوال بیابید.

بیماری و صندلی اداری

هنگام نشستن روی صندلی اداری، تمایل طبیعی برای بیشتر افراد این است که هنگام افتادن یکی از وسایل‌شان بر روی زمین، بتوانند به همان حالت نشسته، خم شده و آن را بردارند. این حالت، باعث کشش بیش از حد رباط‌ ستون فقرات و کشیدگی دیسک‌ها و ساختارهای اطراف آن در ستون فقرات شود. با گذشت زمان، وضعیت نشستن غلط می‌تواند به ساختارهای ستون فقرات آسیب برساند یا کمر درد مزمن را شدیدتر کند. نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری باعث افزایش فشار بر ستون فقرات می‌شود. آگاه بودن از نکاتی که می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند و یا میزان به وقوع پیوستن آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این گزارش ما تعدادی از این نکات را با شما بررسی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین صندلی اداری ارگونومیک

بهترین صندلی اداری ارگونومیک ابزاری است که در صورت استفاده صحیح، می‌تواند به فرد کمک کند تا تکیه گاه کمر خود را بیشتر کند. به حداکثررساندن تکیه گاه در زمان نشستن می‌تواند وضعیت بدن را در حالت متعادل‌تری حفظ کند. با این حال، تنها داشتن صندلی اداری ارگونومیک کافی نیست. استفاده از ویژگی‌های صندلی اداری ارگونومیک از داشتن آن مهم‌تر است.

طراحی صندلی ارگونومیک

طراحی بهترین صندلی اداری ارگونومیک به صورتی است که فرد برای بهبود راحتی حالت نشستن و کاهش فشار وارده به ستون فقرات می‌تواند از ویژگی‌های تعبیه شده در آن استفاده کند. از مهمترین ویژگی‌هایی که به این منظور در صندلی اداری ارگونومیک قرار داد می‌توان به تغییر زاویه تکیه گاه، تغییر حالت نشیمن‌گاه، تغییر ارتفاع و حالت چرخشی آن اشاره کرد. اولین قدم در راه اندازی و استفاده از صندلی اداری ارگونومیک تعیین ارتفاع مورد نظر و متناسب با میز اداری است.

این تصمیم در درجه اول با توجه به نوع کار انجام شده و در درجه‌ی دوم قد شخصی که از بهترین صندلی اداری ارگونومیک استفاده می‌کند، تعیین می‌شود. ارتفاع میز اداری یا ایستگاه کاری می‌تواند بسیار متفاوت باشد و به موقعیت متفاوت صندلی اداری یا کلا نوع دیگری از بهترین صندلی اداری ارگونومیک نیاز دارد. هنگامی که میز اداری و محل کار افراد مشخص شد آن‌ها می‌توانند با توجه به ویژگی‌های جسمی و شراط کاری نسبت به ایجاد تغییر در بهترین صندلی اداری ارگونومیک اقدام نمایند.

دستورالعمل خرید صندلی ارگونومیک اداری

در ادامه‌ی گزارش مهمترین دستورالعمل‌ها و رفتارهایی که شما پس از استقرار خود یا افراد دیگر باید به انجام آن اقدام نمایید را ذکر کرده ایم. پیش از از انجام اقدامات مورد نظر شما باید بدانید که بررسی این ویژگی‌های جهت اطمینان از راحت بودن بهترین صندلی اداری ارگونومیک برای افراد و حتی خود شما بوده است. همان طور که در گزارش‌های پیشین چهار ویژگی مهم در خرید صندلی ارگونومیک گفتیم، راحتی و آسایش کاربر می‌تواند باعث افزایش بهره وری و عملکرد شود.

راحتی آرنج در بهترین صندلی اداری ارگونومیک

ابتدا با نشستن عادی و راحت شروع کنید. سعی کنید بازوها را باستون فقرات موازی کنید. دستان خود را بر روی میز اداری قرار دهید (به عنوان مثال دسک تاپ، صفحه کلید کامپیوتر). اگر آرنج‌های شما در زاویه ۹۰ درجه نیستند، ارتفاع بهترین صندلی اداری ارگونومیک خود را یا بالا یا پایین تنظیم کنید.

راحتی نشیمن‌گاه صندلی

زمانی که به راحتی بر روی بهترین صندلی اداری ارگونومیک نشسته‌اید پاهایتان را حرکت دهید. آیا می‌توانید به راحتی ان را حرکت دهید؟ اگر این عمل برای شما بسیار سخت است می‌توانید پاهای خود را با یک زیرپایی که تهیه می‌کنید تنظیم کرده و بالاتر بیاورید. اگر قد شما بیش از میانگین طراحی هاست، یا می‌بایست بهترین صندلی اداری ارگونومیک مخصوص و متناسب خودتان را برای استفاده سفارش بدهید و یا این که ارتفاع ان را پایین‌تر بیاورید تا جایی که احساس راحت‌تری داشته باشید.

پشتیبانی کمر صندلی

قسمت انتهایی پشت شما باید به پشتی بهترین صندلی اداری ارگونومیک فشار داده شود و باید یک کوسن وجود داشته باشد که باعث کمر شما در حالت عادی و طبیعی خود قرار گیرد. این مسبب می‌شود که با گذشت زمتن خستگی کمتری به سمت شما بیاید. این تکیه گاه کمر در صندلی اداری برای به حداقل رساندن بار (فشار) پشت شما ضروری است. هرگز روی صندلی اداری ارگونومیک دفتر خود شل و خم نشوید، زیرا فشار بیشتری بر ساختارهای کمر و به ویژه دیسک‌های کمر وارد می‌شود.

سطح چشم شما چگونه است؟

چشم‌های خود را ببندید در حالی که راحت نشسته‌اید و سر به سمت جلو است. چشمان خود را به آرامی باز کنید. نگاه شما باید به مرکز صفحه رایانه شما معطوف باشد. اگر صفحه رایانه شما از نگاه شما بالاتر یا پایین است، باید آن را بالا یا پایین بیاورید تا فشار در قسمت فوقانی ستون فقرات کاهش یابد.

جانمایی صحیح بازو

بازوی صندلی (تکیه گاه دست) دفتر را طوری تنظیم کنید که فقط اندکی بازوهایتان را از روی شانه‌هایتان بلند کند. استفاده از بازوهای (تکیه گاه دست) صندلی غیرمتعارف بر روی بهترین صندلی اداری ارگونومیک برای برداشتن مقداری از فشار در قسمت فوقانی ستون فقرات و شانه‌ها مهم است و این امر باعث می‌شود که شما نتوانید روی صندلی خود آزادانه حرکت کنید.

نتیجه گیری

هر چقدر هم که روی بهترین صندلی اداری ارگونومیک راحت باشید، وضعیت ایستایی طولانی مدت برای کمر مفید نیست و یک عامل مشترک در مشکلات کمر و کشیدگی عضلات است. حتی بلند مدت هم می‌تواند بر روی عضلات گردن و سرشانه‌های شما هم تاثیرات بد و در مواقعی غیر قابل جبران جسمی را داشته باشد. همچنین یک راه عمومی برای شما نیز پیشنهاد می‌شود، بعد از مدتی نشستن بر روی صندلی برای جلوگیری از نگه داشتن پشت در یک وضعیت برای مدت طولانی، به یاد داشته باشید که بایستید، کشیده شوید و راه بروید. این ورزش‌های کوچک و تغییر وضعیت به شما کمک می‌کند تا از مشکلات کمر و گردن دور بمانید.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن بهترین صندلی اداری ارگونومیک و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر بهترین صندلی اداری ارگونومیک، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید