توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین معایب خرید مبلمان اداری دست دوم چیست؟ آیا خرید لوازم اداری دست دوم می تواند باعث کاهش کارایی در محیط اداری شود؟ تعداد زیادی از افراد که به عنوان مسئول خرید یک سازمان هستند در مورد مبلمان اداری دست دوم کنجکاو هستند و متاسفانه خیل عظیمی از آن‌ها ترجیح می‌دهند که برای تجهیز سازمان اداری خود اقدام به خرید اجناس دست دوم نمایند. اما خرید مبلمان اداری دست دوم چه معایبی دارد؟ و چرا نمی‌بایست اقدام به خرید آن نمود. علاوه بر این آیا خرید لوازم اداری دست دوم می‌تواند باعث کاهش بازدهی کاری شود؟ با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مقاله این موارد و سوالات را به صورت دقیق بررسی کنیم.

معایب خرید مبلمان اداری دست دوم

همان طور که می‌دانید مبلمان اداری می‌تواند نماینده‌ی کار، شتاب، روند رو به توسعه و هویت بصری یک سازمان باشد زیرا بازدیدکنندگان در نخستین دیدار از سازمان شما بدون رد و بدل کردن هیچ گونه کلام رسمی و تجاری از آن‌ها استفاده می‌کنند و در عین حال می‌توانند از راحتی و ارگونومیک بودن مبلمان احساس آرامش و راحتی داشته باشند و به هنگام مذاکره تجاری برای شما موفقیت بهتری کسب شود. در نقطه‌ی مقابل کارمندان شما نیز می‌بایست در مبلمان اداری و تجهیزاتی مشغول به کار شوند که در آن احساس راحتی و آرامش کنند. تحقیقات گسترده‌ای در مورد ویژگی‌های ظاهری مبلمان اداری انجام شده است و نتایج آن نشان می‌دهد که استفاده از مبلمان دست دوم به افراد و کارکنان احساس‌عدم ارزشمندی می‌دهد و آن‌ها خود را از برند سازمانی جدا می‌کنند و پس از مدتی ترجیح می‌دهند در چنین محیطی مشغول به کار نباشند. با این حال خرید مبلمان اداری دست دوم می‌تواند تمامی این احساس و آرامش را برهم بزند. قطعاً مبلمان دست دوم دارای معایب بزرگ و کوچک بسیاری است اما به صورت کلی می‌توان از آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رویۀ مبلمان

مبلمان دست دوم به طور معمول دارای رویه کثیف و رنگ پریده است که حس خوبی از کاربری به کاربر نمی‌دهد.

۲. ارگونومی و ساختار

مبلمان اداری دست دوم 2

به طور قطع استفاده از هر کالایی پس از یک مدت باعث تغییراتی در ساختار آن می‌شوند. دکوراسیون داخلی با توجه به این که از فوم‌های مختلف در طراحی نشیمن گاه آن استفاده می‌شود (در این جا مقصود صندلی اداری، صندلی کنفرانس، مبلمان نیم ست اداری و… است)، دفرمه شدن آن اتفاق عجیبی نخواهد بود. پس از وجود چنین حالتی، فرد هنگام استفاده از صندلی اداری دچار خستگی و درد‌های ناشی از عدم ارگونومی مناسب در کمر، پشت و گردن خود خواهد شد. پس خرید مبلمان اداری دست دوم در طولانی مدت و کوتاه مدت به صرفه نخواهد بود.
در مورد میز اداری و میز کنفرانس و یا هر نوع میز اداری دیگر مثل میز گروهی، میز کانتر و… نیز استفاده‌ی مداوم از آن باعث تغییراتی در سطح، خط خوردگی ها، شل شدن پیچ ها، فاصله در بین برش و… می‌شود که علاوه بر تغییرات در ارگونومی، تغییرات ظاهری آن حس خوبی به کاربر نخواهد داد. بنابراین خرید مبلمان اداری دست دوم علی الخصوص میز اداری دست دوم یک اشتباه بزرگ است.

۳. خرید بدون ضمانت نامه

در یک جمله اگر بخواهیم به شما توصیه‌ای در مورد خرید دکوراسیون اداری داشته باشیم بر حسب تجربه می‌گوییم که بدون ضمانت نامه اقدام به خرید مبلمان اداری نکنید. خرید مبلمان اداری دست دوم دقیقا عکس این توصیه است. ضمانت نامه در مبلمان اداری به شما این اطمینان را خواهد داد که کالای خریداری شده تا مدت زمان خاصی تحت پوشش تعمیراتی و کیفیتی شرکت تولید کننده است اما خرید مبلمان اداری دست دوم در اکثر موارد پس از اتمام ضمانت نامه اتفاق می‌افتد. بدان معنا که شما در صورت خرابی که احتمالش بسیار زیاد است می‌بایست بودجه‌ای را به صورت جداگانه برای تعمیرات و نگهداری مبلمان اداری خود اختصاص دهید.

خرید لوازم اداری دست دوم

در خرید مبلمان اداری و سایر تجهیزات اداری همیشه بودجه عاملی تعیین کننده است. بودجه می‌تواند به صورت کلی در برخی موارد حتی کیفیت را نیز تامین کند اما شما می‌بایست مطابق با نیازهای خود و بودجه‌ی در اختیار خرید کنید. از این رو تعدادی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند مبلمان اداری دست دوم خرید کنند. بر کسی پوشیده نیست که خرید مبلمان اداری دست دوم ارزان است اما:

  • کیفیت کافی را ندارد.
  • ضمانت نامه ندارد.
  • در اکثر موارد از واسطه خریداری می‌شود.
  • یکدست و همگن نیست (به علت کارایی متفاوت تعدادی از کیفیت خوب و تعدادی از کیفیت پایین برخوردار هستند.).
  • با دکوراسیون و فضای اداری شما همسان نیست.
  • ظاهر خوب و آراسته‌ای ندارد.

کلام پایانی

ما می‌دانیم که خرید مبلمان اداری می‌تواند هزینه‌ی بسیاری بر روی دست شما بگذارد اما به خاطر داشته باشید که خرید مبلمان اداری یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است زیرا شما علاوه بر ایجاد ظاهری آراسته برای شرکت خود، رضایت کارمندان را نیز کسب می‌کند. این دو شاخص در کنار هم می‌تواند باعث افزایش انگیزه و کارآمدی سازمان شما گردد. خرید مبلمان اداری دست دوم شاید ارزان تمام شود و هزینه‌ی کمتری روی دست شما بگذارد اما در بلند مدت هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری آن به میزانی خواهد شد که خرید مبلمان اداری نو برای شما از نظر بودجه‌ای و ریالی به صرفه‌تر می‌شد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید با کارشناسان مبلمان اداری بینو تماس بگیرید و از مشاوره خرید مبلمان اداری که به صورت رایگان ارائه می شود استفاده نمایید. تیم فنی دکوراسیون داخلی بینو پس از صحبت با شما در چندین و چند مرحله از فضای اداری شما بازدید به صورت رایگان خواهد داشت. پس از بازدیدها و بررسی نیازهای و خواسته‌های شما، طرح پیشنهادی براساس بودجه به شما ارائه خواهد شد. ما با بیش از ده سال سابقه در تولید مبلمان اداری و تجهیز فضای اداری، معماری داخلی و… برای رسیدن به ایده آل‌ترین فضای اداری به شما کمک خواهیم کرد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید