انواع میز اداری

میزهای اداری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 برای پاسخ گویی به این سوال می‌توانیم بگویم که: میز اداری ابزاری است در شکل و طراحی‌های متنوع که به کاربر جهت سهولت بیشتر در انجام کار کمک می‌کند. استفاده از میز اداری در سازمان‌ها و ادارات در حال حاضر آن قدر به امری عادی بدل شده است که تصور یک فضای اداری بدون میز اداری امری دشوار و حتی غیر ممکن است. اما با این وجود میز اداری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ قیمت میز اداری چگونه است؟ برای خرید میز اداری می‌بایست به کدام فروشگاه‌ها مراجعه کرد؟ و بسیار سوالات دیگر که اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، می‌توانید به پاسخ مناسبی برای آن‌ها برسید.

میز اداری چیست؟

میزهای اداری همان طور که می‌دانید یکی از پرکاربردترین تجهیزات اداری است. زمانی که از مبلمان اداری صحبت می‌کنیم، یکی از تجهیزات مورد نظر میز اداری است. این تجهیز به گونه‌ای طراحی شده است که کارمندان به صورت میانگین ۸ ساعت را در روز بر روی آن می‌نویسند، مطالعه می‌کنند و به امور روزمره نظیر کار با سیستم‌های کامپیوتری می‌پردازند. اما با این حال طراحی میز چگونه است؟

انواع میز اداری

شرکت‌های مختلف در سال‌های اخیر با توجه به نوع کار، میزان استفاده و نیازمندی کارمندان اقدام به طراحی انواع مختلف میزهای اداری نموده اند. در حال حاضر میزهای اداری با سبک‌های زیر در بازار برای خرید وجود دارد:

میزهای اداری مدرن

شرکت‌های بروز که نسل جدید در آن مشغول به کار هستند، نیازمندی‌های گوناگون دارند. از این رو طراحی میز مدرن امروزه بسیار مورد توجه سازمان‌های چابک و خصوصا استارت اپ‌ها قرار گرفته است.

میزهای اداری کلاسیک

میز اداری کلاسیک همان طور که از نامش پیداست دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ظرافت در تهیه و طراجی بدنه، پایه ها، پوشش رویه، جنس چوب و … اشاره کرد. میز اداری کلاسیک اما برای هر سازمانی مناسب نیست. این نوع میز با هر مبلمان اداری نمی‌تواند هماهنگ شود از این رو خریداران میزهای اداری کلاسیک می‌بایست در نظر داشته باشند که هماهنگی و هارمونی فضای اداری وجود داشته باشد.

میز کارگروهی

شرکت‌های کوچک و بزرگ همیشه توانایی کافی مالی و فضای کافی را برای ایجاد اتاق‌های فکر و جلسه ندارند. در این حالت میز کارگروهی می‌تواند برای فضای آن‌ها بسیار پرکاربرد باشد. میز اداری کارگروهی به افراد اجازه می‌دهد که در کنار هم کارکنند و در عین حال بتوانند با تغییرات کمی میز را به صورت یک میز اداری جلسات تبدیل نمایند. میز کارگروهی یکی از محبوب‌ترین میزهای اداری برای استارت اپ‌ها است.

میز کارشناسی

کارشناسان عمده افراد و کارمندان یک سازمان هستند. اگر آن‌ها در هنگام کار فضای کافی را در اختیار داشته باشند و راحت باشند، طبیعی است که دیرتر خسته شوند. سلامتی بدن آن‌ها حفظ شود و به خوبی به انجام کارهای خود بپردازند. میز کارشناسی در انواع مختلفی وجود دارد که سازمان‌ها با توجه به نیازمندی اقدام به خرید ان می‌کنند. طبیعی است که میز کارشناسی برای فردی که بیشتر با سیستم‌های کامپیوتری کار می‌کند با میز کارشناسی برای فردی که بیشتر با مستندات کاغذی یا فیزیکی کار می‌کند متفاوت است.

میز مدیریت

میز مدیریت در سازمان‌ها می‌تواند علاوه بر این که مدیر کمک کند فضای بیشتری در اختیار داشته باشد تا با تجهیزات کار کند، در جلسات حضور داشته باشد و … می‌تواند به او جایگاه مدیریت نیز بدهد. از معروف‌ترین و محبوب‌ترین میزهای مدیریت اداری می‌توان به میز اداری U شکل، میز اداری L شکل و … اشاره کرد. میزهای اداری گوشه‌ای و میز‌های اداری مربعی نیز از دیگر انواع مدیریت هستند.

میز پذیریش

بی‌شک و تردید در میان انواع میزهای اداری، میز پذیرش یکی از مهم‌ترین آن هاست. میز پذیرش اولین برخورد افراد ناآشنا با فضای اداری و سازمانی است. از این رو می‌بایست جذابیت بصری و کاربرد خوبی داشته باشد تا افراد را به خود جذب کند. در عین حال می‌بایست به گونه‌ای باشد که کارمند پذیرش به هنگام پذیرش افراد و مهمانان دچار خستگی کمتری شود.

میز کامپیوتر

میز کامپیوتر در حال حاضر با توجه به این که در فضاهای اداری به شدت وابستگی به سیستم‌های کامپیوتری وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعی است که میز کامیپوتر باید سطح متفاوتی را به نسبت میز به کاربر بدهد. البته در برخی از طراحی میز کامپیوتر سطوح به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کارمند یا کاربر بتواند علاوه بر کارهای کامپیوتری کارهایی مربوط به نوشتار و اسنادی را نیز به راحتی انجام دهد.

میز لاکچری

یکی از انواع میزهای اداری است. میز لاکچری همان طور که از اسمش پیداست برای هر فضایی نمی‌تواند مناسب باشد. میز لاکچری از قیمت بالایی برخوردار است و ویژگی‌های اختصاصی چون طرح و نقش‌های مشخص، چرم مخصوص و … در آن به کار رفته است.

میز تحریر

یکی از انواع پرکاربرد میزهای اداری، میز تحریر است. میز تحریر در فضاهای اداری و کاری کاربرد بسیار فراوانی دارد و می‌تواند به کارمندان و مشتریان (ارباب رجوع) برای انجام امور روزانه و کاری کمک کند.

میز کنفرانس

یکی از میزهای مهم اداری در فضاهای سازمان و شرکت، میز کنفرانس است. میز کنفرانس می‌تواند ۶ الی ۲۴ نفره و تا کمی بیشتر باشد. میز کنفرانس یکی از مکان‌هایی است که مهمان و بازدیدکننده‌ها از آن بیشترین استفاده را می‌کنند. از این رو طراحی و جنس آن می‌باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

انواع طراحی میز اداری

پس از شناخت در مورد انواع میزهای اداری بهتر است انواع طراحی‌های میز را بشناسیم. یکی از دسته‌بندی‌های مهم میز اداری، انواع آن براساس طراحی است. انواع طراحی میز این‌گونه اند:

  • میز L شکل یا ال شکل

میز ال شکل یا میز L شکل برای فضاهای اداری بزرگ مناسب است و در عمل فضای دو میز را در اختیار یک فرد قرار می‌دهد.

  • میز U شکل یا یو شکل

میز یو شکل یا میز U شکل علاوه بر نیاز به فضای مناسب و بزرگ، می‌تواند به عنوان یک بخش مهم برای انجام جلسات نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  • میز مستطیلی

میز مستطیل شکل از انواع قدیمی میزی است که در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است. هم اکنون نیز این میز مستطیلی جزو میزهای پرطرفدار در فضای اداری است.

  • میز مربعی

میز مربعی مختص فضاهای اداری کوچک و جمع و جور است.

  • میز دایره‌ای

میز دایره‌ای از انواع میز محبوب در فضاهای اداری استارت آپی است زیرا می‌تواند چندین کاربرد داشته باشد.

  • میز قایقی

یکی از انواع میز است که بیشتر از این سبک در ساخت و طراحی میز کنفرانس استفاده می‌شود.

  • میز کارگروهی

میز کارگروهی یکی از انواع میز اداری است که مخصوص فضاهای کوچک و استارت آپ‌هاست. از ویژگی‌های میز کارگروهی چندکاره بودن آن است.

جنس مواد میز اداری

میز اداری از مواد مختلفی ساخته می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب

یکی از پرمصرف‌ها در تولید میز است. چوب درختان جنگلی (چون کاج، راش، صنوبر، گردو و…)، انواع نراد و … از مهم‌ترین چوب‌هایی هستند که در صنعت ساخت میز مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این قیمت میزهایی که با چوب‌های طبیعی ساخته می‌شوند طبیعی است که کمی بالاتر از میزهای دیگر باشد. اما نمی‌تواند شیک بودن، زیبایی و جذابیت میز چوبی را نیز در نظر نگرفت.

  • شیشه

شیشه را می‌توان یکی از اجزای جدایی ناپذیر میزهای اداری نامید به گونه‌ای که شیشه می‌تواند خود بخشی از اجزای میزهای اداری باشد. در عین حال طراحی‌های متنوعی وجود دارد که در آن میز به صورت یکپارچه از شیشه تشکیل شده است.

  • آلومینیوم

میزهای آلومینیومی در سال‌های اخیر کمتر مورد استفاده قرار می‌گرند اما هنوز مشتریان خاص خود را دارند. علاوه بر این در ساخت برخی از تجهیزات میز از آلومینیوم نیز استفاده می‌شود.

  • آهن

تقریبا می‌توان گفت انسان مدرن در بیشتر تجهیزاتی که می‌سازد از آهن استفاده می‌کند. آهن به علت سختی بالا، مقاومت و دوام بسیار محبوب است اما وزن بالای آن تولید کنندگان را مجبور می‌کند تا در ساختار و ستون میزهای اداری از آهن استفاده کنند.

  • برنز و مس

کند و کاری‌ها و ظرافت‌های موجود در میز اداری کلاسیک یا میز مدیریت کلاسیک تولید کنندگان را بر آن داشته است که برای طراحی و ایجاد نقش و نگار بر روی میزهای اداری سفارشی از فلزهای تقریبا با ارزش استفاده نمایند.

  • MDF

محبوب این روزهای بازار تولید و خرید میزهای اداری، MDF  است. ام دی اف‌ها با توجه به مقاومت بالایی که دارند و هم چنان قیمت خوب و پایین بسیار مورد استفاده و استقبال قرار گرفته اند.

  • پلاستیک

میزهای اداری پلاستیکی به مانند میزهای اداری آلومینیومی تقریبا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند اما هنوز هم به علت دوام خوب مشتریان خاص خود را دارند.

فروشگاه معتبر میز اداری

در حال حاضر تولیدکنندگان مختلف مبلمان اداری و میزهای اداری وجود دارد. تعدادی از تولیدکنندگان به صورت مستقیم اقدام به ارایه محصولات خود به بازار می‌کنند اما تعدادی نیز با توجه به درخواست فروشندگان اقدام به طراحی و تولید میز می‌نمایند. برای خرید از یک فروشگاه معتبر فروش میز می‌بایست یک سری نکات را زیر نظر داشته باشید که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سابقه

بدان معنا که پیش از خرید بهتر است رزومه‌ی شرکت یا فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید تا از سابقه کار آن اطمینان حاصل کنید. مشاهده‌ی شرکت‌های که با آن‌ها همکاری کرده است. نمونه کارها، کاتالوگ و حتی تماس برای مطلع شدن از رضایت‌مندی مشتریان گذشته نیز می‌تواند یکی از راه‌های بررسی سابقه تولیدکننده مبلمان اداری باشد.

  • ارایه ضمانت نامه

ارایه ضمانت نامه گرچه می‌تواند قیمت نهایی میز اداری را تغییر دهد اما می‌تواند به خریدار این اطمینان را دهد که تا مدتی هزینه‌ی نگهداری و تعویض قطعات را نداشته باشد. نداشتن هزینه‌ی مربوط به تعمیر و نگهداری می تواند تا چند سال هزینه‌های مربوط به مبلمان ادرای را به صفر برساند و این یعنی یک سرمایه‌گذاری خوب و مناسب.

  • نوع و سبک طراحی

انواع سبک‌ها میز اداری وجود دارد که متقاضیان می‌بایست بابت خرید آن به چیدمان دکوراسیون اداری خود توجه کنند تا همگنی و همسانی در فضای اداری وجود داشته باشد. از مهم‌ترین سبک‌های مبلمان و میزهای اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میز اداری مدرن

میز مدرن اداری یکی از انواع میز‌های اداری است که با توجه به طراحی‌های جدید و دکوراسیون جدید در فضاهای اداری استفاده می‌شود. میز مدرن انواع گوناگونی دارد و با طرح‌های مختلفی توسط تولیدکنندگان مبلمان اداری ساخته می‌شود.

  • میز اداری کلاسیک

میز کلاسیک از انواع مبلمانی است که با طرح‌های کلاسیک، برای فضاهای اداری خاص ساخته می‌شود. این نوع میز اداری نیاز به فضای بسیار خوبی دارد.

  • میز اداری لاکچری

میز لاکچری، طراحی منحصر به فرد دارد. انواع ویژگی‌هایی که در میز لاکچری می‌توان از آن‌ها نام برد عبارت است از: چوب، شیشه، طراحی خاص، استفاده از مواد خاصی چون نقره و برنز و … .

  • میز کارگروهی

میز کارگروهی یکی از انواع مدرن میزهای اداری است که برای اهداف خاص می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مهمترین مزیت میز اداری کارگروهی امکان ایجاد فضایی تعاملی برای کارمندان است. از دیگر مزایای میز کارگروهی می‌توان به قابلیت جابه‌جایی آسان، استفاده در طرح‌های دکوراسیون مختلف و تبدیل شدن به میز جلسات و … اشاره کرد.

  • نحوه ارایه خدمات

شرکت‌ها و تولیدکنندگان مبلمان اداری به شیوه‌های مختلف اقدام به ارایه خدمات می‌نمایند. تحویل در محل، نصب و راه اندازی و … از جمله این خدمات هستند.

فروشگاه آنلاین میز اداری

در حال حاضر تعدادی از فروشندگان مبلمان اداری و میزهای اداری اقدام به ایجاد سایت برای ثبت سفارش خرید نموده‌اند. در وب سایت‌ها فروشگاهی مبلمان اداری و میز‌های اداری بهتر است به چندین نکته مهم توجه کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه‌های آنلاین معتبر میز اداری می‌توان به وجود پویایی و وبلاگ مطالب مهم در مورد تجهیزات اداری و مبلمان اداری، درگاه پرداخت مطمئن، اینماد و … .

در حال حاضر فروشگاه‌های بسیاری در فضای مجازی مشغول به فعالیت در حوزه‌ی مبلمان اداری هستند. برای شناخت بهتر از فروشگاه مبلمان اداری علاوه بر در نظر گرفتن موارد فنی بهتر است به سابقه کار و خوش‌نامی برند نیز توجه شود. همچنین تعامل و برقراری ارتباط و مشاوره‌های رایگان از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند نشانی برای اطمینان خاطر خریداران باشد.

مشاوره رایگان

برای خرید میز اداری می‌توانید با ما در بینو تماس بگیرید. تیم فنی و مدیریت بنیو به صورت رایگان مشاوره‌های لازم برای خرید مبلمان اداری و میزهای اداری را به شما ارایه خواهد کرد. بدون هیچ گونه هزینه‌ای می‌توانید از آخرین سبک دکوراسیون اداری و معماری داخلی، مدل‌های بروز میز اداری و… اطلاعات کسب کنید. همچنین در صورت نیاز و صلاح دید، همکاران تیم فنی و فروش بینو می‌توانند از فضای اداری مورد نظر شما بازدید نمایند.

۵/۵ - (۲۸ امتیاز)